کد خبر : 1942666 | 18 خرداد 1402 ساعت 11:28 | 94.6K بازدید | 22 دیدگاه

مدافع مغضوب ساپینتو: هرکجا رفت موفق باشد!

صالح حردانی که به زعم خود پس از دورماندن از ترکیب اصلی استقلال جام جهانی را از دست داد، دلخوری ای از سرمربی پرتغالی ندارد.

مدافع مغضوب ساپینتو: هرکجا رفت موفق باشد!

به گزارش “ورزش سه”، پس از پایان لیگ بیست و دوم و فصل پرفراز و نشیب استقلالی‌ها، صالح حردانی که از بازیکنان محبوب فرهاد مجیدی بود و با او به استقلال آمد می گوید، در گفتگویی با خبرنگار ورزش سه از دوره پرافت و خیز خود و تیم استقلال زیر نظر ریکاردو ساپینتو صحبت کرده است.

مدافع محبوب هواداران استقلال که البته در شهرآوردهای امسال فروغ نخستین دربی خود را نداشت، می گوید به سلیقه ساپینتو احترام می گذارد هرچند برایش یک حسرت بزرگ بجا گذاشت.

این گفت و گو را در ادامه می‎خوانید؛

* از این فصل شروع کنیم چرا استقلال قهرمانی لیگ و حذفی را از دست داد؟
اول از همه می خواهم از همه هواداران محترم و عزیز استقلال بزرگ تشکر کنم که همیشه کنارمان بودند و هستند. سال گذشته همین استقلال بدون باخت قهرمان شد. ما تمام تلاشمان را کردیم که فصل اینگونه تمام نشود و به پاس حمایت هواداران جشن قهرمانی را با آنها شریک باشم اما نشد و شرمنده تک تک هوادارانمان هستیم.

* به نظرت چرا استقلال پس از یک فصل بدون حاشیه و با کمترین مشکلات امسال شرایط بدی پیدا کرد؟
فقط این را می دانم همیشه تلاش کل تیم برای کسب بهترین نتیجه و قهرمانی بوده است.

* تا هفته چهارم بازیکن فیکس تیم بودی ولی بعد از آن نیمکت نشین شدی و دوباره از دربی فیکس شدی تا پس از شکست برابر سپاهان که سینوسی فیکس و ذخیره می شدی. علتش چه بود؟
من همیشه به نظر مربی ها احترام می گذارم چه زمانی که مهره اصلی و فیکس آقای مجیدی بودم و چه زمانی که سلیقه آقای ساپینتو باعث شد در زمان کوتاه رسیدن به جام جهانی مهم ترین تورنمنت جهانی را از دست بدهم. واکنشی به سلیقه و نظر مربیان نداشته ام و همیشه احترامشان را نگه داشته ام حتی زمانی که باعث شده بزرگ ترین رویداد زندگی ام را در اوج از دست بدهم و همین باعث شد از لحاظ روحی روانی به هم بریزم. خیلی سخت بود دوباره بعد از این اتفاق به حالت عادی برگردم. چون یکی از اهدافم رفتن به جام جهانی بود. من خیلی برای این اتفاق زحمت کشیدم انتظار داشتم مربیان پشتم باشند ‌و به من کمک کنند ولی این اتفاق نیفتاد.

1801817

* فصل قبل یکی از ارکان قهرمانی بودی. در دربی برگشت جلوی یک تک به تک محض را گرفتی و نگذاشتی بازی ۰ - ۲ شود و پاس گل تساوی را به ژستد دادی. چرا امسال نتوانستی همانی باشی که می خواستی؟
آقا فرهاد همیشه به من انگیزه می داد و روز به روز پیشرفت داشتم. امسال هم تمام تلاشم را کردم اما گاها سلیقه آقای ساپینتو نیمکت نشینی من بوده و نمی شد کاری کرد.

*تفاوت کار با مجیدی و ساپینتو چه بود؟
نمی توان مقایسه کرد. هر دو مربیان بنده بوده اند و همیشه به آنها احترام می گذارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.


*به نظر می رسید در این دربی بخواهید انتقام بگیرید چرا این طور نشد؟
پیش تر هم به این مهم اشاره کردم که هدف کل تیم قطعا کسب نتایج درخشان و قهرمانی بود. من با پیراهن مقدس استقلال همیشه جنگیده ام و در حد توانم تلاش کرده ام و هیچ کس و هیچ چیز روی تیم ما تاثیر نگذاشت. ما هیچ زمان قصد انتقام نداریم و فقط به پیروزی فکر می کنیم نه فقط دربی بلکه همه بازی ها.

*در دو دربی اولین موقعیتی که روی دروازه استقلال می آمد گل می شد چرا این اتفاق دو بار تکرار شد؟
آن هایی که فوتبالی هستند درک می کنند زمانی که بازیکن پرسپولیس شوت زد من برای دفاع کردن از دروازه چرخیدم و از شانس بدم توپ به من برخورد کرد و وارد گل شد. زمانی که بازیکن پرسپولیس ارسال کرد من توپ را دفع کردم چون یک بازیکن هم پشت سر من بود آن لحظه من فقط دفع کردم و کسی نبود آن توپ را جمع کند. باز هم از شانس بد من این اتفاق افتاد اگر از نظر هوادران استقلال من مقصر این گل ها بودم عذرخواهی می کنم. انشاالله بتوانم به بهترین شکل جبران کنم.

1738559

*می گویند موقع شادی پس از گل مرادمند روی کمرش ‌پریدی و باعث مصدومیتش شدی واقعا اینگونه بود؟
خیر، برای ایشان آرزوی سلامتی دارم. بعد از گلی که به ثمر رساندیم خیلی خوشحال بودیم ولی من باعث مصدومیت آقا حسین نشدم و این خبر اصلا درست نیست. از خود حسین هم می توانید سوال کنید. اخبار و حواشی که در مورد مصدومیت آقا حسین در فضا مجازی منتشر شد درست نیست و تایید نمی کنم.

* زمان اسکوچیچ اولین بازی ملی ات را انجام دادی ولی بعدش دعوت نشدی. چقدر امید داری به جام ملت ها بروی؟
انسان به امید زنده است. من همیشه امیدوارم و دست از تلاش بر نمی دارم و امیدوارم به لیست تیم ملی برسم.

*پیشنهاد داری یا می خواهی بمانی؟
یکسال دیگر با باشگاه بزرگ استقلال قرارداد دارم و پیشنهاد خارجی دارم ولی من منتظر تصمیم باشگاه هستم من به باشگاه نامه زدم شش الی ۷ ماه دریافتی نداشتم و شرایط زندگی سخت بود و از لحاظ مالی اذیت شدم تا جایی که از اطرافیانم پول قرض گرفتم ولی هیچوقت به رویشان نیاوردم و‌ این برای بازیکنی که در باشگاه بزرگ بازی می کند اصلا خوب نیست. باشگاه هر تصمیمی بگیرد تابع آن هستم. تنها بازیکنی هستم که کمترین دریافتی را داشتم اما هیچوقت به باشگاه فشاری نیاوردم.

* در مورد خداحافظی ساپینتو چه نظری داری؟
به هرحال آقای ساپینتو برای استقلال زحمت کشید و به هر دلیلی جدا شده. برای ایشان هرجا که هست آرزو موفقیت دارم.

صحبت پایانی ؟
انشاالله فصل جدید فصل متفاوت تری برای من باشد و باید خودم را برای اتفاقات بهتر آماده کنم. تمام تلاشم را می کنم که هواداران تیم مان را خوشحال کنم و باز هم از آنها عذرخواهی می کنم. انشاالله بتوانیم فصل جدید برایشان جبران کنیم .

1836662

دیدگاه‌ها