کد خبر : 1942704 | 18 خرداد 1402 ساعت 15:09 | 215.2K بازدید | 79 دیدگاه

۷ نفر در موقعیت جدایی، 9 بازیکن در آخرین سال قرارداد؛

هشدار ویژه پرسپولیس به درویش و یحیی گل‌محمدی!

لیست بزرگسالان پرسپولیس با آنچنان بی‌نظمی و ناهمگونی‌ای مواجه شده که شاید سامان‌بخشی به آن کار ساده‌ای در پنجره پیش‌رو نباشد.

هشدار ویژه پرسپولیس به درویش و یحیی گل‌محمدی!

به گزارش "ورزش سه"، رضا درویش این روزها مشغول تلاش برای حفظ جایگاه خود روی صندلی مدیرعاملی است و یحیی گل‌محمدی هم بدون توافق با مدیران باشگاه راهی تعطیلات در دبی شده و این در حالی است که آینده پرسپولیس با چالش‌های مهم و ویژه تهدید می‌شود.

باتوجه به تغییر قوانین، لیست بزرگسالان پرسپولیس با مشکلاتی مهم مواجه شده است. از یک سو قرارداد برخی بازیکنان به پایان رسیده و از سوی دیگر با حذف یک سهمیه بزرگسالان و دو جایگاه زیر 25 ساله، قرمزها تهدیدات جدی را پیش روی خود می‌بینند.

نکته مهم اینکه سرخپوشان در دو فصل اخیر لیست ورودی و خروجی پرتعدادی داشتند اما انتظار می‌رفت برای لیگ بیست و سوم، قرمزها به سوی ثبات بروند، اما حالا موقعیت کنونی سرخپوشان به شکلی است که احتمال می‌رود فهرست قرمزها دستخوش تغییرات جدی شود.

**وضعیت کلی لیست پرسپولیس: پرسپولیس هم اکنون 20 بازیکن بزرگسال در اختیار دارد که از بین این نفرات 3 نفر تا پایان لیگ بیست و چهارم تحت قرارداد باشگاه هستند، 10 نفر تنها یک فصل قرارداد دارند و 7 نفر هم در وضعیت پایان قرارداد در آستانه در خروجی باشگاه خواهند بود. این در حالی است که سرخپوشان امکان خرید سه بازیکن خارجی علاوه بر این نفرات را دارند و همچنین می‌توانند 7 سهمیه لیگ برتری خود را هم صرف کنند.

1884600

1. مورد عجیب وحدت حنانوف
وحدت حنانوف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس، یک فصل دیگر با سرخپوشان قرارداد دارد، اما نکته مهم این است که وضعیت سنی او، خروج از لیست امید را نشان می‌دهد. باشگاه پرسپولیس در زمان امضای قرارداد با این مدافع جوان، او را تا پایان قرارداد در خارج از جایگاه بزرگسالان تصور می‌کرد و احتمالا به همین دلیل پیشنهاد سه ساله را به او داد، اما حالا با حذف سهمیه زیر 25 ساله، وحدت به جمع بزرگسالان پرسپولیس اضافه خواهد شد و یک سهمیه را اشغال خواهد کرد.

1828735

2. سیامک و پریرا، تحت قرارداد اما...
در  بین بازیکنانی که یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارند، دو نام جلب توجه می‌کند: سیامک نعمتی و لئاندرو پریرا. با این حال به نظر می‌رسد در صورتی که یحیی سرمربی پرسپولیس بماند، سیامک جایی در پازل تاکتیکی او نخواهد داشت. در نیم فصل قرار بود قرارداد نعمتی فسخ و او آزاد شود اما طرفین به توافق مالی نرسیدند و حالا ممکن همین موضوع در تابستان هم پیش بیاید. لئاندرو پریرا نیز باتوجه به اینکه در لیست نیاز پرسپولیس قرار ندارد، باید با دریافت دلاری، ایران را ترک کند.

1854280
1874416

3. قرارداد مشروط برای گئورگی گولسیانی
از 7 بازیکنی که قراردادشان با پرسپولیس به پایان خواهد رسید، مورد گولسیانی شاید خاص باشد. مدافع گرجستانی سرخپوشان با عقد قرارداد دو ساله به این تیم پیوست، اما قرارداد سال دوم این بازیکن مشروط به توافق است. حالا باتوجه به الزام امضای قرارداد ریالی از سوی دولت برای پرسپولیس و استقلال، ممکن است گولسیانی نیز به پایان کارش با سرخپوشان برسد، چرا که او اعلام کرده به هیچ وجه نسبت به این موضوع رضایت ندارد.

1881429

4. معافیت ویژه عبدی و محمد عمری
نکته مهم این است که مهدی عبدی و محمد عمری نیز از فهرست زیر 23 ساله پرسپولیس خارج شده‌اند و باید این فصل در لیست بزرگسالان باشند، اما با معافیت ویژه سازمان لیگ، خارج از لیست خواهند بود. بر اساس قوانین جدید، هر باشگاه امکان استفاده از شش بازیکن پرورش‌یافته از آکادمی خود بدون محدودیت سنی را خواهد داشت تا عمری و عبدی به این شکل از موقعیت بحرانی خارج شوند.

1790691
1854111

5. سه ستاره تمدیدی با شرایط خاص 
میلاد سرلک و سعید صادقی بازیکنانی هستند که فصل گذشته با شرایط دشوار حاضر به امضای قرارداد با پرسپولیس شدند و در نهایت به مدت یک سال در پرسپولیس ماندند. نکته مهم اینکه آنها جزو بازیکنانی بودند که به خصوص در 10 بازی پایانی فصل از ترکیب اصلی خارج نشدند تا به این ترتیب جزو اثرگذارترین بازیکنان این فصل سرخپوشان باشند. همچنین امید عالیشاه گل سرنوشت‌ساز دربی را به ثمر رساند و کاپیتان این تیم است. تمدید قرارداد با آنها شاید دشوارترین پروژه رضا درویش در فصل آینده باشد.

1884023

6. دو بازیکن در انتظار تصمیم یحیی 
از بین بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده، عالیشاه، سرلک و صادقی طبیعتا در لیست یحیی حضور دارند و گولسیانی هم باید با باشگاه توافق کند. همچنین جدایی شیخ دیاباته قطعی شده و تمدید قرارداد با او انجام نخواهد شد اما سه بازیکن پرسپولیس شرایط خاصی را پیش روی خود می‌بینند. عیسی آل‌کثیر و فرشاد فرجی دو بازیکنی هستند که باید دید یحیی گل‌محمدی یا سرمربی بعدی قرمزها چه تصمیمی در مورد آنها خواهند گرفت.

1690576
1872712
1882099

7. بحران "آینده" برای ستاره‌ها
نکته مهم این است که چند ستاره پرسپولیس تنها یک فصل با این تیم قرارداد دارند و به عبارتی لیگ بیست و سوم در سال پایانی قرارداد خود قرار خواهند داشت. از بین این نفرات، شاید سه مورد از اهمیت بیشتری برخوردار باشند: مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی. باتوجه به علاقه آنها به حضور در خارج از کشور و وضعیت سنی این بازیکنان، شاید نیاز باشد که پروژه تمدید با آنها هرچه زودتر آغاز شود؛ چرا که شش ماه مانده به پایان اجازه مذاکره با مشتریان جدید خود را خواهند داشت و همین موضوع می‎تواند تهدید جدی برای پرسپولیس در فصل پیش رو باشد.

**جمع‌بندی: در مجموع به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی باید در چند مورد تصمیم مهمی بگیرد؛ نخست اینکه تکلیف وحدت حنانوف را روشن کند، سپس بگوید که از بین 7 بازیکنی که قراردادشان به پایان رسیده کدام‌ها را نیاز دارد، بعد در مورد نفراتی که یک سال قرارداد دارند تصمیم‌گیری کند، پس از آن سهمیه خالی لیست 19 نفره پرسپولیس آشکار خواهد شد و او می‌تواند وارد بازار نقل و انتقالات شود.

اما پیش از پاسخ به این سوالات، هرچه زودتر باید تکلیف نیمکت پرسپولیس روشن شود و یحیی به این سوال پاسخ دهد که آیا قصد دارد در فصل پایانی قراردادش سرمربی پرسپولیس بماند یا خیر؟

دیدگاه‌ها