کد خبر : 1942949 | 19 خرداد 1402 ساعت 18:25 | 13.8K بازدید | 10 دیدگاه

حذف ۳ تکواندوکار تیم مردان از گرندپری رم

شکست نایب‌قهرمان المپیک مقابل ناهید کیانی

نماینده شایسته تکواندوی بانوان ایران با شکست نایب‌قهرمان المپیک توکیو راهی دیدار نیمه‌نهایی گرندپری رم شد اما ۳ تکواندوکار تیم مردان ایران از دور مسابقات کنار رفتند.

شکست نایب‌قهرمان المپیک مقابل ناهید کیانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز نخست تکواندوی گرندپری رم در ایتالیا، ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان ایران و دارنده مدال طلای جهان با برتری مقابل رقبای خود راهی دیدار نیمه‌نهایی شد؛ اما ۳ تکواندوکار تیم مردان ایران از دور مسابقات کنار رفتند.

ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم ایران که پیش از این مسابقات با درخشش در رقابت‌های قهرمانی جهان صاحب مدال طلا شده بود، در نخستین مبارزه خود برابر فاناپا هارنسوجین، دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۹ از تایلند، ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۲ بر ۵ به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد.

کیانی در دومین مبارزه مقابل ندا لعرج، نفر چهارم رنکینگ المپیکی از مراکش نیز ۲ بر یک صاحب برتری شد.

وی سپس در یک‌چهارم نهایی مقابل چیالینگ لو، دارنده مدال‌های نقره المپیک توکیو و ۲ مدال نقره جهان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از چین تایپه ۲ بر صفر و با نتایج مشابه ۴ بر ۲ به برتری رسید و ضمن راهیابی به دیدار نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. کیانی برای رسیدن به فینال باید از سد نماینده کره‌جنوبی بگذرد.

اما متین رضایی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران نیز در دور نخست مقابل زید الهلوانی از اردن با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد؛ اما در این مرحله مقابل دنیس بارتا از ایتالیا ۲ بر یک شکست خورد و حذف شد.

همچنین ابوالفضل عباسی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در دور نخست مقابل رائول گارسیا مارتینز از اسپانیا ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۲ و ۱۲ بر ۷ به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز مقابل کوتالمیس امره، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۳ از ترکیه ۲ بر یک به برتری رسید؛ اما در یک‌چهارم نهایی مقابل سونگ از چین ۲ بر صفر و با نتایج ۱۳ بر ۵ و ۱۳ بر ۶ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین پیش از این، علیرضا نادعلیان نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران، در ادامه عملکرد ضعیف خود در مسابقات قهرمانی جهان، این‌بار در دور نخست گرندپری رم مقابل مایکون سیکوئرا نفر چهارم رنکینگ المپیکی از برزیل، با نتایج ۱۵ بر ۲ و ۱۲ بر ۱۰ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

دیدگاه‌ها