کد خبر : 1943218 | 20 خرداد 1402 ساعت 19:03 | 16.8K بازدید | 1 دیدگاه

برخورد دو پدیده ایرانی به یکدیگر پای فینال رُم

دو تکواندوکار جوان ایران به مرحله نیمه نهایی مسابقات گرندپری رُم راه یافتند و باید برای صعود به فینال با هم رقابت کنند.

برخورد دو پدیده ایرانی به یکدیگر پای فینال رُم

به گزارش "ورزش سه"، نخستین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۳ که از دیروز به میزبانی ایتالیا در شهر رم آغاز شده، در روز دوم با برگزاری مسابقات اوزان 67- و 67+ کیلوگرم بانوان و 58- کیلوگرم آقایان پیگیری می‌شود و «سیده نرگس میرنوراللهی، ملیکا میرحسینی (67- کیلوگرم)، ابوالفضل زندی و مهدی حاجی موسائی (58- کیلوگرم)» نمایندگان ایران هستند.

در رقابت‌های مقدماتی امروز دو نماینده بخش بانوان ایران یعنی میرحسینی و میرنواللهی از دور رقابت‌ها کنار رفتند، اما زندی و حاجی موسایی که جزو تکواندوکاران جوان و پدیده‌های تکواندوی ایران به شمار می‌روند، با شکست رقبای خود به نیمه نهایی راه یافتند.

زندی در دور نخست تسکرا از کرواسی را در دو راند شکست داد. این تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم ایران در یک هشتم نهایی مقابل راوت از فرانسه رقابت سختی داشت و توانست 2 بر یک به پیروزی برسد. زندی در یک چهارم نهایی مقابل واسکز نماینده اسپانیا به برتری دست یافت تا ضمن رسیدن به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. 

همچنین حاجی موسایی در همین وزن در ابتدا سزار رودریگز از مکزیک را از پیش رو برداشت و سپس از سد دیمیتروپولوس از یونان گذشت. حاجی موسایی در یک چهارم نهایی مقابل عمر سلیم از مجارستان قرار گرفت و باز هم با اقتدار به برتری دست یافت تا به نیمه نهایی برسد. 

حالا این دو تکواندوکار در نیمه نهایی به یکدیگر برخورد کردند و قطعا یکی از آنها دومین فینالیست ایران در رم خواهد بود. 

روز گذشته ناهید کیانی در بخش بانوان توانست به مدال نقره دست یابد و اولین مدال آور ایران لقب گرفت.

دیدگاه‌ها