کد خبر : 1943225 | 20 خرداد 1402 ساعت 19:17 | 69.9K بازدید | 22 دیدگاه

فاطمی: موافق ماندن ساپینتو نبودم؛

کار بازیکنان استقلال را نپسندیدم

مهاجم سابق استقلال می‌گوید، عملكرد مربيان خارجي نشان‌ داده، مربي بعدي استقلال ايراني باشد بهتر است.

کار بازیکنان استقلال را نپسندیدم

به گزارش "ورزش‌سه"، براي بررسي بيشتر از وضعيت استقلال در فصلي كه گذشت و همين‌طور پيش‌بيني از آينده اين تيم سراغ فراز فاطمي رفتيم. يكي از پيشكسوتان اين تيم كه البته سابقه بازي در پرسپوليس و تيم ملي هم دارد. فاطمي كه تا قبل از روي كار آمدن رضا عنايتي به عنوان سرمربي اميدهاي ایران در اين تيم سمت سرپرستي اميدها را برعهده داشت، اعتقاد دارد مربي ايراني مي‌تواند استقلال را به ساحل آرامش برساند. 
در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي روزنامه اعتماد با فراز فاطمي را بخوانيد.

 *فصل براي استقلال به بدترين شكل ممكن تمام شد‌. نظر شما درباره بازي‌هاي استقلال در فصلي كه سپري شد، چيست؟ 
فاطمی- استقلالي‌ها فوتبال خوبي را انجام دادند اما متاسفانه در روزهاي حساس تمركز لازم را نداشتند تا بتوانند نتيجه موردنظر را بگيرند. نه اينكه ساپينتو رفته اين را مي‌گويم، اعتقاد دارم سطح فني ساپينتو خوب بود، اما از نظر اخلاقي به تيم استرس وارد مي‌كرد و هميشه در بحث و جدل با مربي حريف و داور بود. اتفاقاتي كه باعث شد بازيكنان استقلال در بازي‌هاي بزرگ تمركز كافي را نداشته باشند.

*علت ناكامي استقلال فقط همين جار و جنجال‌هاي ساپينتو بود؟ 
فراز فاطمی- نه. اما استقلال در هفته‌هاي پاياني ليگ سه، چهار بازي مهم داشت و همين‌طور فينال حذفي و در اين بازي‌ها تمركز لازم را نداشت. وقتي يك تيم تا هفته‌هاي قبل‌تر نتايج خوب مي‌گيرد، نشان مي‌دهد از نظر فني سرمربي خوبي داشته اما از نظر روحي و رواني، سرمربی تيم بازيكنان را آماده‌ بازي‌هاي مهم پاياني نكرده بود.

* از ديگر علت ناكامي استقلال بگوييد. 
فراز فاطمی- من به شخص بازيكن ايراد نمي‌گيرم چون همين بازيكنان در بازي‌هاي قبل‌تر بهترين عملكرد را داشتند و اشتباهات از طرف بازيكن هميشه هست و پيش مي‌آيد، اما مشكل مديريتي هم بود. مثلا براي پرداخت قراردادها مشكل پيش آمد يا تعويض‌هاي مديرعامل در روزهاي حساس دست به دست هم داد تا استقلال نتايج لازم را نگيرد.

1885466

*به نظر مي‌رسيد مصاحبه‌هاي كنترل‌نشده بعضي از بازيكنان استقلال يا دست ندادن قبل از بازي در فينال حذفي انگيزه پرسپوليسي‌ها را بيشتر كرده باشد. 
فراز فاطمی- بارسا و رئال يا ديگر دربی‌های حساس دنيا قبل از بازي بازيكنان باهم خوب هستند و باهم دست مي‌دهند اما وقتي وارد زمين مي‌شوند حق‌شان را در زمين مي‌گيرند. كار بازيكنان استقلال را نپسنديدم و تاييد نمي‌كنم اما اين را هم نمي‌شود گفت كه اين كار استقلالي‌ها باعث ايجاد انگيزه بيشتر براي پرسپوليسي‌ها شد. پرسپوليس در بازي‌هاي آخر با آرامش و بدون استرس و با تمركز بالا بازي مي‌كرد. متاسفانه استقلال اين فاكتور را نداشت كه يك علتش به ساپينتو برمي‌گشت.

*سبك بازي استقلال در طول فصل مورد قبول بود؟ 
فراز فاطمی- به ‌لحاظ فني بله عملكرد خوبي داشت اما فقط در بازي‌هاي حساس آن تمركز لازم را نداشتند و با استرس بازي مي‌كردند.

*با اين حال بسياري از استقلالي‌ها خواستار حفظ ساپينتو  بودند. 
فراز فاطمی- به شخصه اين نظر را نداشتم و موافق ماندن او نبودم. سه سال در استقلال بودم و دو سال هم در پرسپوليس و با مربيان زيادي كار كردم. فقط مربي مي‌تواند استرس را از دوش بازيكن بردارد و به لحاظ روحي رواني آماده‌ بازي كند. در بازي‌هاي بزرگ وقتي استقلالي‌ها به لحاظ روحي آماده بازي نبودند به نظر من مقصر مربی است.

*به نظر شما استقلالي‌ها چه كاري انجام دهند تا فصل بعد موفق شوند؟
فراز فاطمی- اولا بايد تكليف مديرعامل مشخص شود. سرپرست نه! به صورت قطعي مديرعامل مشخص شود. بعد سريعا يك مربي كاربلد و باكارنامه انتخاب كنند كه مورد تاييد هواداران استقلال هم باشد. بعد هم ببينند كدام بازيكنان مي‌روند و مي‌مانند و براساس نيازها خريدهاي خوبي داشته باشند تا زمان براي فصل بعد از دست نرود.

*مربي ايراني براي استقلال خوب است يا خارجي؟
فراز فاطمی- نظر شخصي من مربي ايراني است. در ساليان گذشته قهرماني استقلال در ليگ با مربي خارجي به دست نيامده است. براي همين فكر مي‌كنم مربي ايراني بهتر باشد. چون مربي خارجي تا بيايد با روحيات بازيكنان ايراني آشنا شود يكي، دو سال طول مي‌كشد و همين زمان از دست رفته هم باعث عدم نتيجه‌گيري و تعويض مربي مي‌شود اما مربي ايراني بازيكنان ما و روحيات‌شان را مي‌شناسد.

دیدگاه‌ها