کد خبر : 1943615 | 22 خرداد 1402 ساعت 10:59 | 157.6K بازدید | 84 دیدگاه

سومین تقابل در تاریخ و اولین بازی بعد از انقلاب

ایران- افغانستان، بعد از 74 سال!

ایران و افغانستان بعد از 74 سال در سومین مسابقه تاریخ به مصاف یکدیگر می‌روند.

ایران- افغانستان، بعد از 74 سال!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران که روز گذشته برای حضور در تورنمنت کافا عازم قرقیزستان شد، در اولین دیدار از این مسابقات فردا(سه‌شنبه) رودرروی افغانستان قرار می‌گیرد. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که بعد از اتفاقات سیاسی در کشور افغانستان، تیم ملی این کشور حدود 10 روز پیش با شناختن سرمربی جدید دوباره تشکیل شده و حالا اولین بازی اش را برابر ایران انجام می‌دهد.

جالب است بدانید که تیم های ملی ایران و افغانستان آخرین بار 74 سال قبل رودرروی هم قرار گرفته‌اند! در تاریخ فوتبال ایران و افغانستان تنها دوبار باهم بازی کردند که آن هم در قالب بازی‌های دوستانه و البته قبل از انقلاب بوده است.

اولین بازی ایران و افغانستان شهریورماه 1320 در کابل برگزار شده که با تساوی بدون گل خاتمه یافته است. دومین و آخرین بازی دوتیم هم آبان ماه 1328 بوده که ایران 4 بر صفر به برد رسیده است. حالا قرار است سومین تقابل تاریخ دو کشور همسایه در قرقیزستان و در قالب تورنمنت کافا انجام شود.

این در حالی است که تیم‌های ملی پایه ایران و افغانستان در این سال‌ها بارها با هم دیدار کردند اما از آخرین رویارویی تیم‌های ملی بزرگسالان دو کشور 74 سال می‌گذرد و حالا فردا بار دیگر این تقابل تکرار می‌شود.

گفتنی است؛ تیم ملی افغانستان روز گذشته اولین بازی خود در تورنمنت کافا را مقابل قرقیزستان انجام داد و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

نویسنده: علی بخشی

دیدگاه‌ها