کد خبر : 1944509 | 26 خرداد 1402 ساعت 10:00 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار نتیجه سال گذشته در جهانی سخت و آرمانی است

سوریان: سطح تورنمنت ترکیه بالاتر از قهرمانی آسیا بود

سرمربی تیم ملی فرنگی نوجوانان تاکید کرد که به واسطه حضور تیم‌های اروپایی در تورنمنت بین‌المللی ترکیه، سطح این رقابت‌ها از قهرمانی آسیا بالاتر بوده است.

سوریان: سطح تورنمنت ترکیه بالاتر از قهرمانی آسیا بود

به گزارش "ورزش سه" محسن سوریان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قهرمانی شاگردانش در مسابقات آسیایی بیشکک و اینکه آیا پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را می‌کرد، گفت: من از این حیث که بچه‌ها در ترکیه کشتی‌های خوبی گرفتند، می‌دانستم وضعیت تیم بد نیست. اکثر تیم‌های مدعی در تورنمنت بین‌المللی ترکیه حضور داشتند و بچه‌ها مقابل حریفان مستقیم‌شان از آسیا برنده بودند. من این توقع را داشتم که بچه‌ها این نتیجه را بگیرند.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که در رده سنی نوجوانان مشهود است، تغییر سال به سال تیم‌هاست. در این رده سنی ما شاهد تغییرات زیادی هستیم و همین مسئله هم آنالیز حریفان و هم پیش‌بینی را سخت می‌کند، البته این شرایط نه تنها برای ما، که برای همه تیم‌ها وجود دارد. تیم‌ها هر سال با نفرات جدید می‌آیند و مثل رده سنی بزرگسالان نیست که می‌دانی چه کسانی را در مسابقه قاره‌ای و جهانی پیش رو داری.

سرمربی تیم ملی فرنگی نوجوانان گفت: من کاری به رشته آزاد ندارم، آدم واقع‌بینی هستم، در کشتی فرنگی سطح مسابقات ترکیه، بالاتر از قهرمانی آسیا بود، چون علاوه بر کشتی‌گیران آسیا، اروپایی‌ها هم در آن حضور داشتند. حالا نمی‌دانم آن نسل قبلی در تیم‌های آسیایی عوض شده‌اند یا اینکه به لحاظ کیفی سطح تورنمنت ترکیه بالاتر بود، مثلا پارسال تیم قزاقستان به مراتب بهتر و قرص‌تر بود. به هرشکل حریفان اصلی ما در مسابقات جهانی هستند.

سوریان درباره ورود روس‌ها به مسابقات نوجوانان قهرمانی قاره اروپا و بازگشت‌شان به رقابت‌های جهانی، خاطرنشان کرد: جهانی امسال با حضور تیم‌های روسیه، بلاروس و اوکراین برگزار می‌شود و کار سختی پیش رو داریم، امیدوارم که بتوانیم روی سکو باشیم، تکرار قهرمانی سال گذشته که آرمانی است اما دور از دسترس هم نیست، خیلی باید تلاش کنیم. من امیدوارم روی سکو باشیم. دقیقا نمی‌دانم در تیم‌های اروپایی چه خبر است اما در ترکیه دیدم که آذربایجان و ارمنستان کشتی‌گیران خوبی داشتند، ما هم باید تلاش کنیم که تیم را به بهترین شرایط برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که اردوی بعدی از چه زمانی شروع می‌شود و آیا تیم آسیایی برای شرکت در مسابقات جهانی تغییری خواهد داشت؟، گفت: احتمالا در یکی دو وزن تغییر داشته باشیم، چون نظرمان جلب نشد. اردوی بعدی هم از یکم تیر ماه شروع می‌شود، مکانش هم هنوز صددرصد مشخص نیست، شاید در تهران باشد.

دیدگاه‌ها