کد خبر : 1946179 | 03 تیر 1402 ساعت 05:10 | 16.6K بازدید | 2 دیدگاه

قطر فوتبال را ول کرد و به بسکتبال چسبید!

سخنگوی اتحادیه ملی بسکتبال اعلام کرد صندوق سرمایه‌گذاری مستقل قطر به دنبال خرید سهام باشگاه بسکتبال واشنگتن ویزاردز است.

قطر فوتبال را ول کرد و به بسکتبال چسبید!

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که عربستانی‌ها سرمایه‌گذاری در فوتبال را آغاز کرده‌اند، قطری‌ها وارد عرصه بسکتبال شده‌اند و پیشنهادی را برای خرید سهام باشگاه واشنگتن ویزاردز ارائه داده‌اند که باعث می‌شود آنها مالک امتیاز ویزاردز در NBA، واشنگتن میستیکس در WNBA برای زنان و واشنگتن کپیتالز در لیگ هاکی روی یخ شوند.

این پیشنهاد توسط سرمایه صندوق سرمایه گذاری مستقل قطر که حدود 420 میلیارد یورو دارایی دارد و در حال حاضر از طریق زیرمجموعه خود، شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر، صد درصد سهام باشگاه فوتبال پاریس سن ژرمن فرانسه را در اختیار دارد، ارائه شده است.

مایک باس، سخنگوی NBA در گفتگویی اعلام کرد: هیئت مدیره اتحادیه ملی بسکتبال در حال حاضر در حال بررسی پیشنهاد قطری‌ها و همچنین سایر املاک ورزشی برای سرمایه‌گذاری در واشنگتن ویزاردز است.

وی افزود: تمامی این سرمایه‌گذاری‌ها باید مطابق با سیاست NBA صورت بگیرد و توسط انجمن بررسی و تایید شود. در صورت تایید، قطر یک سرمایه‌گذاری منفعلانه و با سهام اقلیت خواهد داشت و هیچ گونه دخالتی در عملیات یا تصمیمات نخواهد داشت.

واشنگتن پست اعلام کرد که صندوق قطری به دنبال به دست آوردن پنج درصد از سهام این گروه آمریکایی است.

دستیابی به سهام این تیم مستلزم تایید هیئت مدیره لیگ هاکی آمریکای شمالی است که طبق اعلام The Athletic، کمیته اجرایی این لیگ پیش از این فروش سهام را تایید کرده است.

دیدگاه‌ها