کد خبر : 1946657 | 05 تیر 1402 ساعت 08:40 | 14.6K بازدید | 3 دیدگاه

ربیعی و ذوب‌آهن در خط شروع یک پروژه؛

چالش جذاب مربی جوان پس از چند سال ثبات

محمد ربیعی پس از چهار سال متوالی حضور در رفسنجان، سرانجام به پایان راه خود با مسی‌ها رسید.

چالش جذاب مربی جوان پس از چند سال ثبات

به گزارش "ورزش‌ سه"، در هفته‌های ابتدایی لیگ دسته اول 4 سال پیش بود که محمد ربیعی به عنوان سرمربی کار خودش را در رفسنجان آغاز کرد و وقتی فصل به پایان رسید، توانست این تیم را پس از نزدیک به دهه فعالیت، با ثبت رکوردهای قابل توجه به لیگ برتر برساند.

سال اول حضور محمد ربیعی و مس رفسنجان در لیگ برتر پرچالش بود، اما این مربی جوان که به سختی و با رقم زدن صعودهای متوالی از لیگ‌های دسته دوم، سوم و اول توانست جایگاه ویژه‌ای میان 16 تیم حاضر در لیگ برتر برای خود دست و پا کند، در نیم فصل دوم شرایط را تغییر داد. در پایان مسابقات رفسنجانی‌ها با کسب 39 امتیاز از 30 مسابقه، کارشان را در رتبه هشتمی تمام کردند.

در دو فصل بعدی کار ربیعی با ساختن تیمی قدرتمندتر که توانایی رقابت در لیگ برتر را داشته باشد، راحت‌تر شد و او توانست روند صعودی نارنجی‌پوشان را حفظ کند و رتبه‌های ششمی و پنجمی را در لیگ‌های 21 و 22 برای رفسنجان به دست آورد.

1891274

صحبت پایان همکاری ربیعی با مس رفسنجان از فصل پیش آغاز شده بود و در هفته‌های پایانی نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم بیشتر هم شد، تا این مربی که توانسته شرایط خوبی برای خود در میان جامعه فوتبال و همین‌طور تصمیم‌سازان آن رقم بزند، یکی از سرمربیان مورد توجه در پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم باشد.

اگرچه امکان تمدید قرارداد ربیعی با مسی‌ها محتمل‌تر به نظر می‌رسید، اما در همین بین این مربی پای میز مذاکره با مدیران استقلال هم نشست تا نشان بدهد چندان هم پس از پشت سر گذاشتن یک فصل سخت در رفسنجان، به جدایی بی‌میل نیست.

پس از نهایی شدن حضور ساکت الهامی به عنوان سرمربی جدید مس رفسنجان، سرانجام تیم جدید ربیعی هم پس از گمانه‌زنی‌های زیاد رونمایی شد، تا این چهره که در کنار یحیی گل‌محمدی باثبات‌ترین مربی فوتبال ایران طی سال‌های اخیر بوده، چالش جذاب و هیجان انگیزی را در اصفهان برعهده بگیرد.

1891275

پیش از این البته صحبت در اصفهان برای انتخاب سرمربی بعدی سبزپوشان شکل دیگری داشت و قرار بود از میان محرم نویدکیا، مهدی تارتار و قاسم حدادی‌فر گزینه نهایی انتخاب شود، که مدیران باشگاه با در نظر گرفتن شرایط به یکباره تغییر جهت دادند و با محمد ربیعی به توافق رسیدند.

ذوب‌آهن فصول گذشته لیگ برتر را با شرایط دشواری به پایان رساند. آنها البته در لیگ بیست و یکم و لیگ بیست و دوم با مهدی تارتار به ترتیب رتبه‌های هفتم و نهم را کسب کردند، اما در دومین سال حضور این مربی فراز و نشیب زیادی را تجربه کردند.

حالا ربیعی که طی سال‌های اخیر در رفسنجان خودش را به دایره لیگ برتر فوتبال ایران تحمیل کرده، پروژه جدیدی را در اصفهان آغاز کرده است. احتمالا بازگرداندن ذوب‌آهن به صف مدعیان لیگ برتر با جلب توجه مدیران این شرکت در یک بازه زمانی تعریف شده و مناسب، هدف بعدی محمد ربیعی برای تثبیت جایگاه خود به عنوان یک مربی سطح بالا در فوتبال ایران است که البته باید دید چطور از پس این ماموریت ویژه و سخت در باشگاهی که طی سال‌های اخیر بودجه مناسبی نداشته، برخواهد آمد.

1891276

دیدگاه‌ها