کد خبر : 1948089 | 12 تیر 1402 ساعت 08:05 | 431 بازدید | 0 دیدگاه

انتظار کسب ۱۴ سهمیه پارالمپیک از دوومیدانی‌کاران

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی از اعزام ۱۸ ورزشکار معلول و نابینا و کم بینا به مسابقات جهانی فرانسه خبر داد و گفت: انتظار کسب ۱۴ سهمیه مستقیم پارالمپیک پاریس از ۱۴ ورزشکار معلول اعزامی به این رقابت‌ها داریم.

انتظار کسب ۱۴ سهمیه پارالمپیک از دوومیدانی‌کاران

به گزارش "ورزش سه" بهمن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی پارادوومیدانی در دو بخش معلولان و نابینایان و کم‌بینایان از ۱۸ تا ۲۶ تیر در فرانسه برگزار می‌شود که در بخش افراد معلول حامد امیری، علیرضا مختاری، رشید مسجدی، امان الله پاپی، یاسین خسروی، هادی کائیدی، سعید افروز، علی اصغر جوانمرد، سجاد محمدیان، صادق بیت سیاح، میلاد رمضانی، هاشمیه متقیان، الهام صالحی و الناز دارابیان ۱۴ ورزشکار اعزامی به جهانی فرانسه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این رقابت‌ها از ۱۸ تیر آغاز می‌شود که دوومیدانی کاران برای انجام کلاس‌بندی و پیگیری تمرینات خود چند روز زودتر عازم فرانسه می‌شوند.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی در پاسخ به این پرسش که از ۱۴ ورزشکار اعزامی چه تعداد شانس کسب مدال و سهمیه پارالمپیک پاریس را دارند، تصریح کرد: هر ۱۴ ورزشکار اعزامی جزو بهترین‌های دوومیدانی و شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز دارند. با توجه به رکوردگیری که در مسابقات قهرمانی کشور و در اردوها داشتیم وضعیت رکوردها نسبت به سال گذشته راضی کننده است و این امیدواری وجود دارد که هر ۱۴ ورزشکار اعزامی سهمیه مستقیم پارالمپیک پاریس را در فرانسه کسب کنند.

رضایی از حامد امیری، سعید افروز، امان الله پاپی، یاسین خسروی، رشید مسجدی و هاشمیه متقیان به عنوان ورزشکاران شاخص این دوره از مسابقات نام برد و افزود: تمام ورزشکاران شانس کسب مدال دارند اما این نفرات طلایی کاروان هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای آماده سازی تیم جهت شرکت در مسابقات جهانی فرانسه آیا با کمبود امکانات مواجه بودید یا خیر؟ تصریح کرد: با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک ۱۷ مرحله اردو برگزار کردیم که شرایط از نظر امکانات و تجهیزات راضی کننده بود و همین امر سبب شد تا دوومیدانی کاران بدون دغدغه و در آرامش بهترین رکوردها را به ثبت برسانند.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی با بیان این که ۱۴ ورزشکار اعزامی به جهانی فرانسه در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین نیز حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: به جز این ۱۴ ورزشکار ۲۱ نفر دیگر نیز که رکورد ورودی نفرات اول تا سوم را کسب کرده‌اند به هانگژو اعزام می‌شوند.

رضایی در پایان همچنین از اعزام ۱۴ مربی (۵ مربی به مسابقات جهانی فرانسه و ۹ مربی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین) خبر داد.

دیدگاه‌ها