کد خبر : 1949268 | 17 تیر 1402 ساعت 14:50 | 57.2K بازدید | 6 دیدگاه

معدن طلا: این باشگاه پرتغالی اسکناس چاپ می‌کند

اسپورتینگ لیسبون با فروش مانوئل اوگارته به پاری‌سن‌ژرمن، در پنج سال گذشته بیش از 400 میلیون یورو از فروش بازیکن درآمد داشته است.

معدن طلا: این باشگاه پرتغالی اسکناس چاپ می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل اوگارته در ازای 60 میلیون یورو از اسپورتینگ لیسبون به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. این در حالی است که باشگاه پرتغالی او را دو سال پیش 12.5 میلیون یورو خریده بود.

به این ترتیب، بار دیگر بر این واقعیت صحه گذاشته شد که مدیران اسپورتینگ در پیدا کردن استعدادها، پرورش آنها و فروش به‌موقع و اقتصادی‌شان مهارت بسیار زیادی دارند.

اوگارته در فهرست گران‌ترین فروش‌های تاریخ اسپورتینگ در رده دوم ایستاده است. نفر اول برونو فرناندز است که در فصل 20-2019 در ازای 65 میلیون یورو به منچستریونایتد فروخته شد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند فقط دورتموند و بنفیکا کارخانه پرورش بازیکن هستند، اما در سال‌های اخیر اسپورتینگ لیسبون هم به این باشگاه پرورش و فروش بازیکن پیوسته است.

1895673

در حالی که در سال‌های اخیر کووید 19 همه چیز را تحت تاثیر قرار داده بود، باز هم فروش اسپورتینگ رقم درخشانی را نشان می‌دهد. این باشگاه در پنج سال اخیر بیش از 400 میلیون یورو از فروش بازیکن درآمد داشته است که دلیل اصلی آن، توانایی باشگاه در شکوفا کردن استعداد بازیکنان است.

تیم پرتغالی امسال تابستان علاوه بر اوگارته، پدرو پورو 23 ساله را هم در ازای 40 میلیون یورو به تاتنهام داده است. این تازه در شرایطی است که چند بازیکن دیگر این تیم نیز زیر ذره‌بین تیم‌های بزرگ و ثروتمند قرار دارند و ممکن است در ادامه تابستان، پول بیشتری به حساب باشگاه واریز شود.

دیدگاه‌ها