کد خبر : 1950302 | 21 تیر 1402 ساعت 21:10 | 71K بازدید | 19 دیدگاه

ماجراى جنجالى طلب سانتاكلارا از استقلال

فيش مربوط به رضايتنامه محبى جعلى نبود

مالك صرافى شربيانى مدعى شد رسيد جعلى منتشر شده در رسانه‌ها در ماجراى انتقال محبى صحت ندارد و اصلا جعلى در اين روند اتفاق نيفتاده است.

فيش مربوط به رضايتنامه محبى جعلى نبود

به گزارش "ورزش سه"، در شب استعفای حجت کریمی از سرپرستی مدیرعاملی استقلال، تیم مدیریتی او تمامی اسناد و نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با باشگاه سانتاکلارای پرتغال را رسانه‌ای کرد و مدعی شد که جریان مذاکرات طرفین در دوره مدیریتی فتح‌الله‌زاده، یک رسید جعلی برای باشگاه پرتغالی ارسال شده و همین مسئله به یک مانع بزرگ در راه توافق با این تیم تبدیل شده است.

اما حالا صرافی‌ای که از طرف باشگاه استقلال مبلغ مذکور را به حساب سانتاکلارا واریز کرده است، مدعی شده هیچ‌گونه جعلی در این میان رخ نداده و برخی از رسانه‌ها و افراد از جمله مدیریت سابق، طی هفته‌های اخیر به اشتباه از رسید جعلی نام برده‌اند.

مير محمد شربيانى، فعال حوزه صرافى، در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: در تابستان سال ١٤٠١ بعد از انتقال حسين‌زاده به باشگاه شارلوا، مقرر شد باشگاه بلژيكى مبلغ ٢٥٠ هزار دلار به حساب استقلال واريز كند. از طرف ديگر، باشگاه استقلال موظف بود هزينه جذب محمد محبى به مبلغ ٢٣٠ هزار يورو را پرداخت كند.

او ادامه داد: بر همين اساس، باشگاه استقلال قرارداد كارگزارى با يک شركت در اسلوواكى منعقد كرد كه شارلوا مبلغ را به اين حساب منتقل كند و شركت واسط همين مبلغ را به حساب باشگاه پرتغالى سانتاكلارا بريزد. فيش انتقال وجه بر همين اساس آماده و تنظيم شد. با اين وجود اواخر مرداد ماه و در همان تاريخى كه تنظيم شده، باشگاه بلژيكى موفق به واريز وجه نشد و در واقع پروسه واريز حدود يک ماه طول كشيد و پولى به حساب نيامده بود كه شركت واسط در اسلوواكى بتواند مبلغ را به حساب سانتاكلارا واريز كند.

وی خاطرنشان کرد: به همين دليل فيشى كه به صورت اينترنتى براى انتقال وجه به حساب باشگاه پرتغالى تنظيم شده بود، عملا باطل شد. در واقع نه جعلى صورت گرفت و نه رسيد غيرواقعى تنظيم شد. اگر شارلوا طبق توافق‌نامه به موقع وجه را پرداخت مى‌كرد، انتقال به حساب باشگاه پرتغالى در همان تاريخ انجام مى‌شد.

1807577

شربيانى اضافه كرد: در زمان آقاى فتح‌الله‌زاده، ايشان به من اعلام كردند كه موعد پرداخت طلب باشگاه پرتغالى رسيده كه اوايل آبان ماه بود. من به آقاى فتح‌الله‌زاده اعلام كردم با توجه به مشكلات و محدوديت‌ها در آن مقطع زمانى و فرصت كوتاه، امكان انتقال را نداريم و ايشان درخواست كردند منابع لازم را تامين كنيم تا به شكل ديگرى بتوانند وجه مورد نظر را انتقال بدهند. بنده به منظور نشان دادن حسن نيت و همكارى با باشگاه، مبلغ ٢٣٠ هزار يورو نقدا به آقاى فتح‌الله‌زاده پرداخت كردم و رسيد وجه نيز دريافت شد. همچنين تفاهم‌نامه‌اى را در اين مورد امضا كرديم.

وی همچنین در خصوص ماجرای فیش ٢٣٠ هزار يورويى اضافه كرد: همان‌طور كه گفتم آن فيش منتشر شده جعلى نبود و اين فيش صرفاً تاييديه‌اى در مورد ورود اطلاعات انتقال براى پردازش بوده و روى فيش نوشته شده است كه تضمينى براى تحقق آن نيست و وقتى اين مبلغ از طريق شارلوا به موقع واريز نشد، طبيعتا فيش هم ديگر اعتبارى نداشت و در آن تاريخ انتقال پول انجام نشده بود.

او اضافه کرد: متاسفانه اتهامات غیراخلاقی علیه بنده در این مورد مطرح شده که در راستای حفاظت از شهرت اقتصادی و حرفه ای مجموعه، مجبور به اقدام و پیگیری قضایی هستم چرا که اصلا ما دخالتی در روند پرداخت این وجه نداشتيم و حتى با وجود مشكلات باشگاه استقلال، منابع را در تهران تامین كرده و به باشگاه پرداخت کردیم. سزاوار نیست چنین تهمت‌های زشتی مطرح شود.

شربیانی خاطرنشان کرد: در نهايت هيچ جعلی در این موضوع اتفاق نیفتاده بلکه مانع اصلی محدودیت های انتقال بانکی بوده و باشگاه هم تلاش کرده وجه را به حساب طرف پرتغالی واریز کند اما باعث تاسف است كه در دوره مدير سابق باشگاه، اينگونه شايعات مطرح شده و خودشان چنين اتهام عجيبى را عليه استقلال مطرح كرده‌اند در حالى كه همه مستندات و مدارک اين موضوع كاملا شفاف و روشن است.

وی در پایان گفت: در بخش بالايى همان برگه‌اى كه منتشر شده مى‌بينم نوشته شده: «Potvrdenie o zadaní prevodu» که این يعنى تاييديه ثبت اطلاعات انتقال و در بخش پايانى نوشته شده: "اين تاییدیه صرفا در مورد ورود اطلاعات انتقال برای پردازش بوده و تضمینی برای تحقق نیست."

دیدگاه‌ها