کد خبر : 1950613 | 23 تیر 1402 ساعت 13:41 | 39.6K بازدید | 3 دیدگاه

گوستاوو بادل در 50 سالگی جان خود را از دست داد

مرگ مشکوک رقیب جنجالی رونی کلمن

گوستاوو بادل، بدنساز ونزوئلایی در سن 50 سالگی به دلیل نامعلومی جان خود را از دست داد.

مرگ مشکوک رقیب جنجالی رونی کلمن

به گزارش "ورزش سه"، گوستاوو بادل، بدنساز ونزوئلایی عضو فدراسیون بین المللی بدنسازی، به دلایلی که هنوز نامشخص است در سن 50 سالگی درگذشت. او هیچ گونه سابقه بیماری خاصی نداشته و همین موضوع مرگش را به یک معما تبدیل کرده است.

بادل در ماراکیبوی ونزوئلا به دنیا آمد و وزنه زدن را از سن 15 سالگی شروع کرد. پیشرفت او خیلی سریع اتفاق افتاد و از سن 19 سالگی وارد رقابت های کشوری شده و با درخشش در این رقابت ها نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

این بدنساز اهل ونزوئلا در سن 25 سالگی جهش بزرگی در حرفه خود تجربه کرده و در مسابقات حرفه ای نیویورک 1999 حضور یافت و به رتبه چهاردهم رسید. بادل در سال 2002 بالاخره به آرزوی خود رسید و برای اولین بار در مسابقات مستر المپیا شرکت کرد. 

اوج شهرت باددل در سال 2005 بود؛ جایی که رویارویی اش با رونی کلمن باعث به شهرت رسیدن او شد. 5 ورزشکار از جمله جی کاتلر، بادل و کلمن در یک چالش هیجان انگیز برای رسیدن به فینال فیگور مورد علاقه خود را به نمایش گذاشتند و در نهایت بادل و کلمن با امتیاز مساوی به فینال رسیدند.

داوران در این مرحله از هر دو ورزشکار خواستند تا به صورت همزمان فیگور بگیرند که در نهایت بادل با غلبه بر کلمن توانست مقام اول را به دست بیاورد. کلمن از این تصمیم به شدت عصبانی شد و در مصاحبه ای از داوران انتقاد کرد. این بدنساز مشهور در همان سال مستر المپیا را به دست آورد اما بادل با پیروزی پرحاشیه اش برای همیشه در ذهن کلمن و اهالی بدنسازی ماند.

دیدگاه‌ها