کد خبر : 1950676 | 23 تیر 1402 ساعت 19:41 | 46.8K بازدید | 4 دیدگاه

منوی تیم ژنرال به هم ریخت: سالاد یونانی لطفا!

مرموزترین تیم لیگ بیست و سوم در سکوت محض

گل گهر هرچند بی سرو صدا کار آماده سازی را انجام می‌دهد اما به نظر تیم فصل جدید سیرجانی‌ها با مرد یونانی یک چهره کاملا متفاوت در لیگ 23 باشد.

مرموزترین تیم لیگ بیست و سوم در سکوت محض

به گزارش "ورزش سه" ماریوس اوزینیدیس مربی 54 ساله و یونانی فصل را با گل گهر آغاز می‌کند. او یکی از اولین مربیانی بود در این فصل به فوتبال ایران آمد و تمریناتش را هم نسبتا خوش موقع شروع کرد. اوزینیدیس از زمان حضورش البته پرکار بوده و تعدادی بازیکن را به تیمش اضافه کرده ضمن اینکه تعداد نسبتا زیادی بازیکن هم تاکنون جدا شده و یا در آستانه جدایی هستند. آنچه مشخص است اینکه او دارد تیم مورد نظرش را با توجه به شناختی که در این مدت از فوتبال ایران به دست آورده می‌سازد.  

بولت سرشاخهروش‌های مورد علاقه 

اوزینیدیس در فصول اخیر بیشتر تیم‌هایش را با آرایش پایه 4 دفاع و استفاده از دو هافبک شماره 6 یا همان هافبک دفاعی کلاسیک که مقابل دفاع بازی می‌کند، چیده است. 4-2-3-1 و 4-4-2 با دو شماره 6 از روش‌های مورد علاقه او هستند اما مثلا در آخرین بازی‌اش روی نیمکت الفیصلی که در مرحله یک هشتم برابر تیم فولاد ایران قرار گرفت 4-1-4-1 بازی کرد که البته فولاد با یک گل بازی را برنده شد. با اینحال بخش عمده بازی‌های تیم ‌های او 4-2-3-1 بوده است. 

1890809

بولت سرشاخهبازیکنان جدید 

گل گهر تا الان هفت بازیکن جدید را به خدمت گرفته از جمله محمدرضا اخباری که شاید فصل آینده شماره یک مورد نظر مرد یونانی باشد. او که یکی از بازیکنان محبوب سکوهای پرشور تبریز بود فصل گذشته در 27 بازی 26 گل خورد و 13 بار کلین شیت کرد. 

ابوالفضل رزاق پور بازیکن چپ پا و 25 ساله فصل پیش تراکتور نیز امسال درگل گهر حضور دارد. او بیشتر مدافع چپ است  اما دفاع وسط، هافبک وسط، وینگر و هافبک چپ هم بازی کرده است. فصل قبل در 16 بازی دفاع چپ، 11 بازی هافبک چپ و در دو بازی دفاع وسط بازی کرد. باید دید اوزینیدیس چه استفاد‌ای از او می‌کند. 

در خط میانی اما دو هافبک دفاعی در سبد خرید سیرجانی‌ها دیده می‌شود. احمدزنده روح که از سربازی برگشته یک هافبک دفاعی چپ پا است. او 31 ساله و شاید در کنار یک هافبک دفاعی دیگر به میدان برود. آن یکی شماره 6 هم حمید بوحمدان هافبک دفاعی 33 ساله فولاد است که به این تیم پیوسته است. اما گل گهر یک هافبک دفاعی دیگر هم دارد. علی علیزاده بازیکن 30 ساله و موفق فصل گذشته تیم که با وجود پیشنهادهایی که گفته می‌شد دارد ماندگار است. 

1897947
این یکی از آخرین ترکیب‌های گل گهر در فصل پیش است. از تیمی که قلعه نویی در اختیار داشت تعداد زیادی در فصل بعد حضور نخواهند داشت. محمدرضا حسینی، امین پورعلی، رضا شکاری،  آرمین سهرابیان و چند بازیکن دیگر از تیم جدا شده و حالا بازیکنان جدید متناسب با خواست فنی ماریوس اوزینیدیس در سیرجان حضور یافته‌اند. باید دید ترکیب مرد یونانی موفق‌تر خواهد بود یا منوی ژنرال؟

اما با توجه به علاقه اوزینیدیس به استفاده از 4-2-3-1 در خریدهای این تیم چند وینگر هم دیده می‌شود. علیرضا کوشکی وینگر چپ 23 ساله فصل گذشته فولاد که در این تیم هرگز بازیکن ترکیب اصلی نبود هرچند یک تعویضی تقریبا همیشگی بود. او فقط یک گل زد که به گل گهر بود تیمی که به آن پیوسته است. 

مهدی ممی زاده وینگر 23 ساله فصل گذشته صنعت نفت خرید بعدی است. او در 29 بازی که اغلب به عنوان وینگر راست بازی کرد 5 گل و سه پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. او به عنوان مهاجم و وینگر چپ هم برای نفت فصل گذشته بازی کرد. 

بولت سرشاخهاز تیم اصلی 

گل گهر  تا الان چند مهره اصلی از فصل گذشته مثل رضا شکاری، آرمین سهرابیان و محمد خدابنده لو را از دست داده است. البته بازیکنان دیگری هم از تیم جدا شده‌اند و به نظر می‌رسد این خروجی‌ها به سیزده یا چهارده نفر برسد. با این وجود شاید بخش عمده چالش مرد یونانی در خط دفاعی باشد جایی که آرمین سهرابیان به استقلال پیوست و اکنون در این خط مسیح زاهدی، علیرضا آرتا و مهران گلزاری حضور دارند. به نظر می‌رسد مرد یونانی بزودی یک دفاع خارجی را به تیمش اضافه کند. 

مهدی تیکدری دفاع راست، امیر حسین جعفری و مرتضی تبریزی از خط حمله، علی اصغر عاشوری در خط میانی دیگر بازیکنانی هستند که از ترکیب فصل گذشته به نظر در گل گهر مدل 2023 حضور داشته‌اند. هرچند شاید یکی دو خرید خارجی ترکیب مدنظر مرد یونانی را تکمیل‌تر کند.

دیدگاه‌ها