کد خبر : 1953033 | 04 مرداد 1402 ساعت 09:43 | 41.3K بازدید | 17 دیدگاه

خود ستاره لهستان هم باورش نمی‌شد؛

انتخاب عجیب در لیگ ملت‌ها: سورپرایز یا حق‌خوری!

یکی از سورپرایزهای لیگ ملت‌ها& انتخاب ارزشمندترین بازیکن مسابقات بود.

انتخاب عجیب در لیگ ملت‌ها: سورپرایز یا حق‌خوری!

به گزارش "ورزش سه"، والیبال لهستان می‌تواند یک موفقیت مضاعف را جشن بگیرد. تیم زنان لهستان ابتدا با رسیدن به برنز لیگ ملت‌ها جهان والیبال جهان را شگفت زده کردند و سپس طلا را مردانشان به دست آوردند. شاگردان نیکولا گربیچ به نوبه خود برزیلی‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها را در مسابقات نهایی در گدانسک شکست دادند و اکثریت بازیکنان این تیم نیز در تیم رویایی VNL 2023 قرار گرفتند.

یک روش معمول در تعیین ترکیب رویایی مسابقات والیبال این است که یک جایزه به مدال‌آوران برنز و حداقل دو جایزه به مدال‌آوران نقره تعلق می‌گیرد. بازیکنی که مدال طلا دارد معمولاً به عنوان MVP انتخاب می‌شود، اگرچه استثناهایی در این مورد وجود داشته است.

این بار پاول زاتورسکی به عنوان بهترین بازیکن کل لیگ ملت‌های 2023 انتخاب شد. این والیبالیست که جایزه بهترین لیبروی مسابقات را نیز دریافت کرد، مانند بسیاری از افراد از این جایزه شگفت زده شد. او از هم‌تیمی‌هایش به خاطر حمایت‌هایی که در بازی از او نقش داشتند تشکر کرد.

جایزه بهترین بازیکن تورنمنت که 30 هزار دلار به آن ضمیمه شده است، به بازیکن لهستان تعلق گرفت، اگرچه این انتخاب توسط هیچ آماری تایید نمی‌شود. در واقع بر اساس آمار یاماموتو از ژاپن آمار به مراتب بهتری نسبت به زاتورسکی در پست لیبرو داشت اما در نهایت این ستاره لهستانی نه تنها عنوان بهترین لیبرو که جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات را هم از آن خود کرد. جالب اینکه یک سایت ایتالیایی نیز این انتخاب را به شدت زیر سوال برده و معیارهای FIVB را عجیب دانسته است.

دیدگاه‌ها