کد خبر : 1954093 | 09 مرداد 1402 ساعت 13:34 | 19.6K بازدید | 11 دیدگاه

قرار نیست تیم برتر میدان باشید...

فرمول سامورایی برای پیروزی‌های تاریخی!

ژاپن با فرمولی شگفت انگیز و باورنکردنی توانست 4 گل به اسپانیا زده و به عنوان سرگروه به دور حذفی جام جهانی 2023 زنان صعود کند.

فرمول سامورایی برای پیروزی‌های تاریخی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن در آخرین بازی مرحله گروهی‌ دست به کار بزرگی زد و اسپانیا را در حضور ستاره‌هایی چون الکس پوتیاس، برنده 2 توپ طلای متوالی، با 4 گل درهم کوبید تا به عنوان تیم اول گروه C به دور حذفی جام جهانی 2023 زنان صعود کند.

ژاپن با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیایی این مسابقات محسوب می‌شود و روندی که در این دوره در پیش گرفته نشان می‌دهد که نماینده آسیا این بار هم به دنبال یک مقام قابل توجه است.

این تیم پیش از بازی با اسپانیا با 5 گل از سد زامبیا گذشته و 2-0 کاستاریکا را شکست داده بود تا صعودش را قطعی کند. بازی امروز اسپانیا-ژاپن با توجه به اینکه حریف هم شرایط مشابهی داشت به دوئلی برای صدرنشینی تبدیل شده بود؛ جایی که نماینده آسیا با به جای گذاشتن یک رکورد شگفت انگیز، شکستی سنگین به اسپانیا تحمیل و خاطره پیروزی 2-1 سال گذشته مردان این کشور مقابل اسپانیا (2-0) در جام جهانی 2022 را زنده کرد.

1903672

به نظر می‌رسد زنان ژاپن برای غلبه بر اسپانیا از همان فرمولی استفاده کردند که مردان‌شان سال گذشته آن را با موفقیت انجام داده بودند؛ آن‌ها با کمترین مالکیت توپ ممکن 4 بار دروازه حریف را باز کردند و تعداد پاس‌هایشان نیز یک چهارم تیم حریف بود.

آن‌ها امروز فقط 23 درصد از مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و در حالی 267 پاس دادند که 898 پاس به نام اسپانیا ثبت شده بود. یک سال پیش نیز مردان ژاپنی با تنها 18 درصد مالکیت توپ توانسته بودند اسپانیا را در جام جهانی با نتیجه 2-1 شکست دهند. به این ترتیب ژاپنی‌ها در عرصه مردان و زنان رکورددار کمترین مالکیت توپ در کسب پیروزی در جام جهانی لقب گرفتند.

1903664

دیدگاه‌ها