کد خبر : 1955127 | 14 مرداد 1402 ساعت 13:51 | 31.8K بازدید | 14 دیدگاه

۱+۱ سهمیه جدید تیم‌های لیگ برتری برای بنزین سبز

انتظار باشگاه‌ها برای بالابردن سهمیه بازیکن بزرگسال به سرانجام نرسید و تنها با افزایش سهمیه زیر ۲۳ و زیر ۲۱ سال موافقت شد.

۱+۱ سهمیه جدید تیم‌های لیگ برتری برای بنزین سبز

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه کارگروه ناظر بر دستور العمل قراردادهای ورزشی با حضور مهدی تاج، ریاست محترم فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس کارگروه و سایر اعضا تشکیل شد، در حالی که گفته می‌شد یک سهمیه بالای ۲۳ سال به تیم‌ها افزوده می‌شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد و به جای آن دو سهمیه برای حضور بازیکنان زیر ۲۳ و ۲۱ به لیست اضافه شد.

سازمان لیگ در این خصوص نوشت:

حسب تقاضای برخی باشگاه‌ها و به منظور تقویت تیم‌های ملی امید و جوانان به هر کدام از گروه سنی سهمیه زیر ۲۳ سال یک نفر و زیر ۲۱ سال یک نفر به سهمیه ابلاغی برای تمامی باشگاه‌ها با رعایت سقف بودجه اضافه گردد.

پیش از این تیم‌ها مجاز بودند که ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۶ بازیکن زیر ۲۱ سال در لیست خود جای دهند که با ویرایش این قانون، این تعداد به ۷ افزایش پیدا خواهد کرد. این قانون برای حضور بیشتر بازیکنان جوان و امید در  ترکیب تیم‌ها وضع شده‌ و‌‌ باید دید این قانون تا چه حد می‌تواند به جوان‌تر شدن لیگ کمک کند. تیم‌هایی که آکادمی فعال و بازیکن‌ساز دارند می‌توانند از این قانون به نفع خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها