کد خبر : 1955131 | 14 مرداد 1402 ساعت 13:59 | 28.5K بازدید | 34 دیدگاه

خبری از افزایش سهمیه نیست

ضربه کاری سازمان لیگ بر آرزوهای بازیکنان بیرون‌مانده

تعداد زیادی از بازیکنان شاخص فوتبال ایران هنوز موفق به یافتن تیم برای فصل جدید نشده‌اند.

ضربه کاری سازمان لیگ بر آرزوهای بازیکنان بیرون‌مانده

به گزارش "ورزش سه" در پی کاهش سهمیه‌های بازیکنان بزرگسال از 20 به 19 و همچنین حذف سهمیه 25 سال بازیکنان پرتعدادی در فوتبال ایران به پشت خط منتقل شده‌اند. آنها انتظار داشتند که امروز در جلسه کارگروه قوانین قراردادها در سازمان لیگ تغییراتی بزرگ اتفاق بیفتد و با بازگشت سهمیه بزرگسال به بیست نفر تعدادی از این بازیکنان به چرخه لیگ برتر برگردند. 

اما این اتفاق نیفتاد و سهمیه بزرگسالان تیم‌های لیگ برتری همان عدد 19 باقی خواهد ماند. بدین ترتیب بازیکنانی که پشت خط مانده و به دلیل بالارفتن سنشان و رسیدن به 24 سال (و البته سایر بزرگسالان پشت خط مانده) باید امیدوار باشند که در یکی دو روز باقیمانده جایی برایشان پیدا شود. با این وجود آن تحرکی که انتظار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رفت با این جلسه در بازار نقل و انتقالات ایجاد شود اتفاق نخواهد افتاد. 

این بند از قوانین مخالفان زیادی از جمله مربیان لیگ برتری را دارد که آنرا به ضرر فوتبال ایران می‌دانند، چرا که بازیکنان 23 و 24 ساله از چرخه رشد فوتبال ایران -که کندتر از اروپاست- خارج می‌شوند. ضمن اینکه تیم‌ها نیز برای شروع مسابقات لیگ با توجه مصدومیت به بازیکنان بزرگسال بیشتری نیاز دارند.

دیدگاه‌ها