کد خبر : 1956949 | 21 مرداد 1402 ساعت 18:48 | 16K بازدید | 3 دیدگاه

التیماتوم در سری آ: این اتفاق بیفتد، بازی تعطیل!

داوران سری‌آ اعلام کردند که در برابر نژاد پرستی، کوچیکترین تحملی از خود نشان نخواهند داد.

التیماتوم در سری آ: این اتفاق بیفتد، بازی تعطیل!

به گزارش "ورزش سه"، هفته آینده فصل جدید شروع خواهد شد. جانلوکا روکی، سرپرست داوران سری‌آ، رویکرد جدید را در برابر نژاد پرستی معرفی کرد:"هیچ تذکری وجود ندارد. در صورت دیدن اولین نشانه بازی متوقف می‌شود."

بعد از بیماری کرونا و ممنوعیت حضور طرفداران در ورزشگاه، انتظار می‌رفت که با بازگشایی مجدد استادیوم‌ها، هواداران رفتار بهتری را به نمایش بگذارند اما در عوض فصل گذشته میزان شعارهای نژاد پرستانه افزایش پیدا کرد.

دستورالعمل ایتالیایی‌ها در فصل گذشته این بود که بلندگوهای ورزشگاه به جمعیت هشدار می‌دادند و در صورت ادامه پیدا کردن، داور بازی را متوقف می‌کرد.

جانلوکا روکی درصحبت‌های خود در این باره گفت:" من از دیدن برخی صحنه‌ها خسته شده‌ام. اکنون هدف این است که در برخورد با اولین نشانه از نژادپرستی بازی متوقف شود. هیچ کس نباید اجازه داشته باشد که یک بازی فوتبال را خراب کند.

1908655

ما باید در برخورد با نژادپرستی قاطع عمل کنیم. سال گذشته ما چندبار به مشکل خوردیم، شاید به این دلیل که آماده برخورد با این شرایط نبودیم. بنابراین امسال تصمیم گرفتیم که در برخورد با اولین نشانه نژادپرستی، بازی متوقف شود.
پیامی که ما باید به آن برسیم این است که فوتبال ایتالیا و شهروندان برخی چیزها را نمی‌پذیرند. ما نیز اجازه نمی‌دهیم که این اتفاقات رخ دهند.

در رویکرد جدید، بازی به طور کلی برای یک دقیقه متوقف می شود. اگر وضعیت ادامه یابد، با مشورت گرفتن از مقامات محلی، وقت بیشتری را برای توقف بازی درنظر می‌گیریم. و اگر پیام تبعیض آمیز آشکار باشد، ما فورا وارد عمل می‌شویم.
فصل گذشته بسیاری فکر می‌کردند که ما به این موضوع اهمیت نمی‌دهیم. اما اینطور نیست. ما بی احساس نیستیم. ما می‌شنویم که چه اتفاقی می افتد و اکنون می توانیم سریعاً بازی را متوقف کنیم."

قوانین ایتالیایی در مورد نژادپرستی در فوتبال، شامل تبعیض سرزمینی هم می‌شود و با آن به همان شیوه برخورد می‌کنند، به عنوان مثال، شعارهای توهین آمیز علیه ناپل و جنوب ایتالیا نیز باعث توقف فوری بازی می‌شود.

دیدگاه‌ها