کد خبر : 1957405 | 23 مرداد 1402 ساعت 13:45 | 29.6K بازدید | 29 دیدگاه

بعضی قراردادها را ۳۰ میلیارد پایین‌تر اعلام کرده‌اند

سمیعی: استقلال باید از همان راه مشکلش را حل کند!

فرشید سمیعی می‌گوید زمان تصویب قانون سقف بودجه، کسی از باشگاه استقلال به این موضوع اعتراض نکرده است.

سمیعی: استقلال باید از همان راه مشکلش را حل کند!

به گزارش "ورزش سه"، جلسه مجمع فوق العاده باشگاه استقلال امروز برگزار شد که البته به تنفس خورد و قرار است در روزهای آینده، این جلسه برای انتخاب عضو پنجم هیئت مدیره برگزار شود.

فرشید سمیعی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، در پایان این جلسه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که در زیر می‌خوانیم:

بولت استقلال مجمع فوق العاده باشگاه استقلال برگزار شد. چه تصمیماتی گرفته شد؟
موضوع این جلسه ترمیم و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره بود که قرار شد به وقت دیگری موکول شود و به دلیل عدم ارجاع، از دستور کار خارج شد.

بولت استقلال موضوع اختلاف آقایان خطیر و نکونام علنی شده که به تیم ضربه می‌زند. این مسائل چه زمانی تمام می‌شود؟ تیم باید بازیکن بگیرد و بازیکنی که گرفته، به تیم دیگری می‌رود. توضیح می‌دهید؟
به نظر من اختلاف نیست. ممکن است به دلیل مشکلاتی که باشگاه با آن دچار شده، اختلاف نظر در برخی موارد وجود داشته باشد، اما طرفین سعی بر هم‌فکری و تعامل مشترک دارند تا قضیه حل شود. این مشکلی است که ربطی به نکونام ندارد. قبل از مدیریت خطیر در استقلال هم اتفاق افتاده است. مصوبه‌ای در کارگروه فدراسیون تصویب شده که باشگاه‌ها صورت‌جلسه‌ها را امضا کرده‌اند. با توجه به مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال در سال گذشته که به طور واقعی ثبت شده و اعدادش بالاتر از سقف فعلی است، مشخص بود که ما دچار مشکل خواهیم شد‌. متاسفانه یا کسی متوجه نشد، یا کسی به بچه‌ها اعلام نکرد یا استقلال هم اعتراض و برخورد نکرد. باید به این مصوبه اعتراض می‌کرد، زیرا مشخص بود با اعداد ثبت شده استقلال در سازمان لیگ به مشکل می‌خوریم. الان به فکر هستند این مشکل را حل کنند.

ویدئو: 307722

بولت استقلال می‌شود بفرمایید از چه راهی می‌شود این مشکلات را حل کرد؟
به هر حال راه‌هایش را نمی‌توانیم خدمت شما بگوییم. خودتان سال‌هاست در فوتبال هستید و مبلغ قرارداد بازیکنان را می‌دانید. خیلی از مبالغ، دست‌کم درمورد چهره‌های شاخص فوتبال ما غیرواقعی است‌. باشگاه‌های دیگر هم کارهایی کرده‌اند که نیازی به گفتن نیست‌.

1896585

بولت استقلالآقای نکونام می‌گوید چرا باید فقط استقلال این قانون را رعایت کند؟
دقیقا این سوال ما نیز هست. در زمانی که این قانون سقف بودجه تصویب شد، در استقلال حضور نداشتیم در غیر این صورت همیشه به این مسائل اعتراض کرده‌ام. خودتان هم می‌توانید شهادت بدهید در گذشته به هر آنچه علیه استقلال ثبت شده، در همان لحظه اعتراض کردم. نمی‌دانم در آن زمان چه اتفاقی افتاد که این قانون تصویب شد. الان باشگاه استقلال بخاطر قانون مداری، ضربه می‌خورد. اما سوال ما این است چرا فقط باید استقلال قانون را رعایت کند؟ استقلال از قانون‌مداری خودش ضربه می‌خورد و درست نیست باشگاهی که قانون را رعایت کرده است اینگونه ضربه بخورد. برخی باشگاه‌ها با دادن املاک در داخل و خارج از کشور، شرکت‌های زیرمجموعه یا ارزهای خارجی از اجرای قانون فرار می‌کنند و تا الان هم با وجود اینکه گفته می‌شود برخورد می‌شود، برخوردی ندیده‌ایم، جز مسائل خیلی جزئی که آن را هم خیلی راحت حل کرده‌اند.

ویدئو: 307720

بولت استقلالدر این موضوع که بیان کردید، منظور شما تیم‌های صنعتی است؟
کل فوتبال ایران را می‌گویم.

بولت استقلال پرسپولیس نیز مانند شما معتقد است که سقف را رعایت کرده است و بیشتر تیم‌های صنعتی مانند سپاهان، گل گهر و تیم‌هایی که از بودجه‌های دولتی تغذیه می‌شوند، قانون را رعایت نکرده‌اند.
درست نیست اسم باشگاه یا بازیکن را بیاورم. اهالی رسانه و همه علاقه‌مندان به فوتبال اسامی بازیکنان را می‌دانید و به راحتی می‌توانید تشخیص بدهید کدام قراردادها واقعی است یا نیست. همان‌گونه که پیش از این گفتم اختلاف‌ها یک یا ۲ میلیارد نیست که قابل تشخیص نباشد بلکه اختلافات ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیارد است و به راحتی قابل تشخیص است‌. اصلا نیازی به کارشناسی ندارد. به صورت چشمی و با رویت اعداد هم می‌توان تشخیص داد کدام قراردادها واقعی است یا نیست.

بولت استقلالبعضی از باشگاه‌ها از هواداران متمول بهره می‌برند که خارج از سیکل مالی، پرداختی‌هایی را انجام می‌دهند. این موضوع به استقلال ضربه نزده است؟
باید دید قوانین اجازه می‌دهند یا نمی‌دهند‌. باید پول داخل حساب باشگاه بیاید که نمی‌آید. درست نیست درمورد باشگاه‌های دیگر صحبت کنم و نهادهای نظارتی باید به این مسئله پاسخ بدهند.

بولت استقلالوضعیت آقای هاشمی‌نسب به کجا کشیده شده است؟ ایشان گفته‌اند می‌توانند بدون پول قرارداد امضا کنند. 
به هر حال آقای هاشمی‌نسب همیشه تعصب خودشان را به استقلال نشان داده‌اند. ما از حضور ایشان خوشحالیم.

1908384

بولت استقلالبرای بازی بعدی می‌توانند روی نیمکت بنشینند؟
ان‌شاءالله.

ویدئو: 307721

بولت استقلالدر مورد سقف قرارداد و مشکلاتی که وجود دارد، همه آگاه هستند. اما در همین شرایط، استقلال سراغ بازیکنی ۳۵۰ هزار دلاری به نام منتظر محمد رفت که مورد تایید جواد نکونام هم نبود.
به هیچ عنوان چنین مبلغی نبوده است‌.

بولت استقلالچقدر بوده؟ چون برادر این بازیکن استوری منتشر کرده است.
به استوری برادرش کاری ندارم، اما طبق اسناد داخل باشگاه اصلا این مبلغ نبود.

بولت استقلالبه‌هرحال باید یک قرارداد دلاری با این بازیکن بسته شود.
این قرارداد ریالی و مبلغش هم بسیار مناسب بود.

بولت استقلالدرخصوص همین موضوع که استقلال به سقف قراردادها رسیده، نتوانسته بازیکنان را ثبت کند و بازیکنی خریده که موردتأیید نکونام نیست. این اشکال دارد.
علتش این بوده که سقف تعیین شده توسط بازیکنانی که از سال گذشته‌اش بوده‌اند و امسال هم افتخار داریم در خدمتشان باشیم، پر شده است. یعنی بازیکنان در سال گذشته قرارداد ۲ یا ۳ ساله ثبت کرده‌اند و سقف امسال از قبل پر شده‌ است. با توجه به کادرفنی جدید و بازیکنان جدیدی که با آنها صحبت کرده‌ایم اما قراردادشان امضا نشده و فقط توافق مالی کرده‌ایم، کار مقداری مشکل شده است. مشکل کار فقط همین است که اعداد و مبالغ استقلال واقعی است.

بولت استقلال همکاری با اسپانسرها به کجا رسید و از زمان ورود تیم مدیریتی جدید، چقدر توانسته‌اید درآمدزایی کنید؟
این خیلی نکته جالبی است. برخلاف چیزی که می‌گویند هیچ تیمی اسپانسر پولش را کامل پرداخت‌ نکرده‌. این موضوع درست نیست که پول همه تیم‌ها به جز استقلال را فقط اسپانسر می‌دهد. کل هزینه فوتبال ایران را دولت می‌دهد‌. بالاترین مبلغ اسپانسرینگ در کل فوتبال ایران ۱۳۰ میلیارد تومان و متعلق به شرکت ایرانسل بود. درحالیکه هزینه‌ها بالای ۶۰۰-۵۰۰ میلیارد بود. اصلا اینگونه نیست که برای استقلال را نداده و برای تیم‌های دیگر را داده‌اند. تا امروز هیچ اسپانسری هزینه کامل یک تیم فوتبال را نداده است. قسمتی از هزینه‌ها را می‌دهند که شامل تبلیغات روی پیراهن یا در بهترین حالت تبلیغات محیطی یا فضای مجازی است.

ویدئو: 307723
1693796

بولت استقلال در مورد پگاه صحبت می‌کنید. گفته می‌شود همه چیز نهایی شده بود ولی باشگاه رقیب همکاری نکرد. چون می‌خواستند استقلال و پرسپولیس را داشته باشند.
نه چنین چیزی نبود. مذاکرات خوبی با شرکت سرمایه‌گذاری‌شان صورت گرفته بود. قرارداد برایشان ارسال شد. خودشان اصلاح کردند و برای ما فرستادند. قبل از امضا گفته شد مقامات بالای صنایع شیر پگاه گفته‌اند این قرارداد منعقد نشود.

بولت استقلالاینکه گفته می‌شود عضو پنجم هیات مدیره استقلال سعادتمند است، تأیید می‌کنید؟
نمی‌دانم. امروز نمایندگان وزارت ورزش و خصوصی‌سازی که آمدند اسمی اعلام نکردند.

بولت استقلالتعارفی نداریم. آقای خطیر جزء افرادی بودند که در نوشتن قانون سقف بودجه دست داشتند و اکنون نمی‌توانند از قانون تخطی کنند. وضعیت در نهایت چه می‌شود؟
آنچه من قبلا گفتم این بود که متن اولیه را کارگروه تدوین مقررات و قوانین تدوین کرده که دوست عزیزمان آنجاست. قطعا آقای خطیر بودند اما متن اولیه را چه کسی نوشته و همچنین خطیر مسئولیتی در باشگاه استقلال نداشت. مدیران و هیئت مدیره دیگری حضور داشتند. البته صددرصد معتقدم این مسئله را به مدیرعامل یا سرپرست آن زمان انتفال ندادند. چون با شناختی که دارم اگر به او انتقال می‌دادند که شما تا سقف ۳۰۰ میلیارد می‌توانید پر کنید، الان بازیکنان این مقدار را پر کرده‌اند و اگر این قراردادها را ببندید سقف پر می‌شود، قطعا ایشان فکر دیگری می‌کرد. مطمئنم با شناختی که از ایشان دارم، به وی اطلاع نداده بودند و در جریان مشکلات سقف نبود.

بولت استقلالسازمان لیگ قرارداد بازیکنان جدید را ثبت می‌کند؟
ان‌شاءالله. ما باید راهکار ارائه کنیم. ان‌شاءالله این کار را انجام دهیم.

ویدئو: 307725

بولت استقلال این کار شدنی است؟
ما نهایت سعیمان را می‌کنیم.

بولت استقلال جلسه بعدی هیات مدیره استقلال چه زمانی برگزار می‌شود؟
چون از دستور کار خارج شده هنوز اعلام نکرده‌اند. ان‌شاءالله اعلام می‌کنند.

دیدگاه‌ها