کد خبر : 1957649 | 24 مرداد 1402 ساعت 12:50 | 8.5K بازدید | 7 دیدگاه

وقتی سطح سرمربی پایین‌تر از شطرنج‌بازان است!

فدراسیون شطرنج سرمربی را برای کوچ شطرنج‌بازان در جام جهانی انتخاب کرده که ریتینگ کمتری نسبت به ملی‌پوشان دارد.

وقتی سطح سرمربی پایین‌تر از شطرنج‌بازان است!

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، نمایندگان شطرنج ایران در مسابقات جام جهانی 2023 شطرنج به میزبانی باکو شرکت کردند که پرهام‌ مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران به دور چهارم این مسابقات صعود کرد اما در این دور مقابل حریف لهستانی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. همچنین سید محمد امین طباطبایی و بردیا دانشور نیز در دور سوم از دور مسابقات خارج شدند. 

پوریا درینی، مبینا علی‌نسب و میترا اصغرزاده دیگر نمایندگان ایران بودند که سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کرده بودند اما در دور اول این مسابقات متوقف شدند.

1909944

مهرداد اردشی استاد بین‌المللی و مربی ارشد فیده به عنوان سرمربی در کنار این شطرنج‌بازان حضور دارد اما نکته جالب این است که ریتینگ این مربی از همه شطرنج‌بازان ایرانی حاضر در جام جهانی بجز میترا اصغرزاده پایین‌تر است و همین موضوع هم سبب خواهد شد که شطرنج‌بازان در جریان مسابقه، همدیگر را کوچ کنند. 

انتخاب اردشی به عنوان سرمربی تیم ملی در حالی است که شطرنج ایران استاد بزرگان نامدار زیادی دارد که حداقل ریتینگ بالاتری دارند و می‌توانند استاد بزرگانی همچون بردیا دانشور، پرهام مقصودلو، سید محمد امین طباطبایی، پوریا درینی و مبینا علی نسب را در جریان مسابقات یاری رسانند.

شطرنج‌بازان ایران به سطح بالایی رسیده‌اند و نیاز به یک مربی خوب خارجی دارند؛ قولی که رییس پیشین فدراسیون از همان ابتدای حضورش داد اما هیچ وقت آن را عملی نکرد. بعد از استعفای تامینی و انتخاب سرپرست برای فدراسیون نیز این وعده عملی نشد و اکنون شطرنج‌بازان در جریان مسابقات مهم این کمبود را حس می‌کنند.

بازی‌های آسیایی در پیش است و تیم ملی شطرنج ایران یکی از شانس‌های کسب مدال است. به نظر می‌رسد فدراسیون شطرنج باید در زمان باقی مانده تا بازی‌های آسیایی در تصمیم خود تجدید نظر کند و سرمربی بهتری را برای تیم ملی انتخاب کند.

ریتینگ شطرنج‌بازان و سرمربی حاضر در جام جهانی باکو:

مهرداد اردشی ۲۲۹۴ (سرمربی)

پرهام مقصودلو ۲۷۱۹

سید محمد امین طباطبایی ۲۶۹۶

بردیا دانشور ۲۵۷۰

مبینا علی‌نسب ۲۳۲۹

میترا اصغرزاده ۲۰۳۳

دیدگاه‌ها