کد خبر : 1957980 | 25 مرداد 1402 ساعت 19:08 | 145.9K بازدید | 207 دیدگاه

گول نتیجه را نخورید، غرق شده‌ایم

گلایه‌های تمام‌نشدنی نکونام: تنها ماندم

جواد نکونام در نشست خبری قبل از بازی با ملوان، همه جوره به انتقاد از وضعیت باشگاه و عدم جذب بازیکنان مورد نظرش پرداخت.

گلایه‌های تمام‌نشدنی نکونام: تنها ماندم

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در نخستین بازی خانگی خود در لیگ بیست و سوم، فردا به مصاف ملوان می‌رود. جواد نکونام امروز برای نخستین بار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش حضور پیدا کرد. او به دلیل شرکت در تست های پزشکی ایفمارک، نتوانست راهی سازمان لیگ شود و کنفرانس او در کمپ حجازی برگزار شد.

نکونام در ابتدای صحبت هایش گفت: می‌دانید با توجه به اینکه پیش فصل ما با تغییرات و حواشی متعددی همراه بود، کار خود را چگونه شروع کردیم و چگونه به بازی‌ها رسیدیم اما گذشته و نمی‌خواهم درموردش صحبت کنم. در بازی اول بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و تیم ما در بازی با صنعت نفت بهترین عملکرد را در زمین داشت. توانستیم 3 امتیاز را بگیریم.

بولت استقلال گول نتیجه بازی با آبادان را نمی‌خورم
از فوتبالی که با آن زندگی کردم می‌دانم که نباید گول نتیجه را بخوریم و مشکلاتی که داریم را می‌دانم و نیازی نیست که صحبتی در این باره باشد و خدایی ناکرده باعث غرور و شرایطی شود که بازیکنان نباید به آن فکر کنند. چون مشکلات پابرجاست و نتوانستیم آنها را حل کنیم.

بولت استقلال ملوان تیم خوب و سختکوشی است
ملوان هم تیم خوبی است. با وجود اینکه بازی اول‌شان را باختند اما واقعا تیم خوب و سختکوشی هستند. در فاز دفاعی تیم فوق‌العاده خوبی هستند و در فاز حمله نیز در بازی قبلی، موقعیت‌های خوبی داشتند. با وجود آن بازی خوب، با باخت مقابل ذوب آهن به مصاف استقلال می‌آیند و ما هم می‌دانیم بازی سختی داریم زیرا حریف همیشه تیم خوب و ریشه‌داری در فوتبال ما است. امیدوارم فردا بازیکنانم با تمرکز کامل و تمام تلاش خود بازی را خوب شروع کرده و خوب هم ادامه بدهند.

بولت استقلال دوست نداشتم در این برهه تنها بمانم
انتشار لیست بازیکنان مدنظر کادرفنی؟ آن لیستی بود که من به حجت کریمی دادم و از او تشکر می‌کنم که تا روزی که در استقلال بود، برای این باشگاه بزرگ زحمت کشید و کارش را انجام داد. من دوست نداشتم در این برهه تنها بمانم.

1910608

بولت استقلال به کریمی گفتم از این لیست هر کدام را می‌توانید جذب کنید
آن زمان اوج نقل و انتقالات بود و شاید 2 بازیکن خوب را در آن چند روز از دست دادیم اما تصمیم کریمی برای جدایی از تیم قابل احترام است. اینگونه نبود که من همه نفرات آن لیست را بخواهم. گفتیم ببینید می‌توانید کدام بازیکنان را جذب کنید که باز هم خدا را شکر 2 بازیکن را جذب کردیم. لیست‌های دیگری هم بود که من دادم و برای جذب بازیکنان دیگری هم درخواست داشتم اما مشکلات که کنار هم بوده است، باعث شد بازیکن نگیریم.

بولت استقلال با کسی خصومت ندارم ولی از حق تیمم دفاع می‌کنم
هیچ مشکل شخصی با هیچکس ندارم. برای منافع تیم، باشگاه بزرگ استقلال و هواداران وظیفه‌ام است دعوا کنم و می‌جنگم تا بهترین امکانات، بهترین زمین و بهترین لباس را داشته باشیم و همه با هم شرایطی فراهم کنیم که هواداران لذت ببرند. با هیچکس خصومت شخصی ندارم اما در کارم وقتی با هر تیمی باشم به ویژه اکنون که اسم بزرگ استقلال مطرح است، وظیفه دارم از حق و حقوق تیم و بازیکنانم دفاع کنم. تمام این صحبت‌ها نیز ختم به بازیکن گرفتن می‌شود و خواسته دیگری ندارم و نخواهم داشت.

ویدئو: 307947

بولت استقلال لیگ امسال طولانی است
لیگ امسال طولانی و فرسایشی خواهد بود. امسال بازی‌های تیم ملی بزرگسالان و امید را داریم که فیفا دی‌هایی در پیش دارند. در نتیجه باید بازیکنان را آماده و روی فرم نگه داریم. ضمن اینکه خدایی نکرده، مصدومیت‌هایی نیز برای بازیکنان وجود دارد. قطعا این شرایط برای ما سخت است.

بولت استقلال باشگاه گفت نمی‌توانیم بازیکن جدیدی جذب کنیم
در آخرین جلسه ای که داشتم و نگفتم، الآن می گویم تا همه بدانند. به بازیکنانی که علی رغم کیفیت بالایشان قرار بود از لیست کنار بگذاریم، گفتیم به تیم برگردند. چون تصمیم بر این شد تا تمام بازیکنان سال قبل را نگه داریم، بازیکن جدیدی هم نگیریم. به هر حال اگر هوادار خواسته ای دارد و تیمی در سطح یک مدعی می خواهد، باشگاه باید بازیکن جذب کند. اما باشگاه اعلام کرد نفراتی که قرارداد نبسته اند، به تیم برگردند و بازیکن جدیدی هم نمی توانیم اضافه کنیم و من نیز این موضوع را قبول کردم. دیدید که حتی آرمان رمضانی با دو جلسه تمرین برای ما بازی کرد و بهترین عملکردش را داشت.

1907875

بولت استقلال این تیم برای من بهترین تیم است
همین تیم برای من بهترین تیم است، بهترین بازیکنان هستند، این را نشان داده اند و تا جایی که بتوانیم، زحمت می کشیم، تلاش می کنیم تا بهترین جایگاه را برای باشگاه استقلال کسب کنیم. بازیکنان قول داده اند، من نیز قول می دهم تا جایی که در توانمان است، بجنگیم و برای استقلال زحمت بکشیم. باید برویم داخل لیگ و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد.

ویدئو: 307948

بولت استقلال مربی تراکتور به درستی استقلال را جزو مدعیان حساب نکرد
مصاحبه مربی تیم تراکتور را دیدید که مدعیان قهرمانی را به درست اعلام کردند که مثلث قهرمانی بین خودشان (تراکتور، سپاهان و پرسپولیس) است و ما را داخل این قاب نیاوردند. ولی ما می جنگیم، برای هر بازی زحماتمان را می‌کشیم و هر اتفاقی که افتاد، در ادامه ببینیم چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

بولت استقلالباشگاه باید با هواداران صحبت کند
لیست اولیه من در زمان آقای کریمی بود. به هر حال بازیکنان جابجا می‌شوند. لیستی که من در زمان آقای خطیر دادم، از جمله برخی بازیکنان در پست های مختلف و بازیکنان خارجی نیز موجود است. ولی خب به هر حال، من می توانم درخواست بدهم. باشگاه باید در نهایت باید با هواداران صحبت کند، با کسانی که صاحب و مالک اصلی باشگاه هستند باید صحبت کنیم. پست های که صعف داشتیم و خودمان از آن آگاه بودیم را اعلام کردیم ولی خب باشگاه نتوانست و نمی تواند این کار را انجام دهد.

بولت استقلال هفت بازیکن را می خواستیم ولی سه نفر را جذب کردیم
من قبلا نیز گفته‌ام، چهار بازیکن ثابت این تیم نیستند. یعنی اگر دروازه‌بان را حساب نکنیم، چهار نفر از 10 بازیکنی که بازی می کنند نیستند، یعنی 40 درصد تیم. من این حق را دارم که خودم سه بازیکن جدید بخواهم. ما حداقل به 7 بازیکن جدید نیاز داشتیم ولی سه نفر را جذب کردیم. البته بازیکنان تیم امید را گرفتیم که با کیفیت بوده و برای آینده استقلال خوب هستند که این را در آینده خواهید دید. ولی به هر حال شرایطی است که تصمیم گیری شده، صحبت کردیم. این بازیکنان برای من بهترین هستند. به خودشان نیز گفته ام. مطمئن باشید اگر به آنها اعتقاد نداشتم، خیلی با صراحت و شفاف به آنها اعلام می کردم که نیازی نیست در تیم باشند. ولی خودشان می دانند و هم قسم شدیم تا بهترین تلاش و بهترین انگیزه را در هر مسابقه داشته باشیم تا موفق شویم.

1910609

بولت استقلالباید تیممان قوی باشد تا در جنگ نابرابر سربلند باشیم
با این مشکلات، هواداران باید چه انتظاری از تیم داشته باشند، اگر تیم قهرمان نشود، ناکامی به حساب می‌آید؟ نکونام در پاسخ گفت: خب مدیریت باشگاه گفت اگر چهاردهم شویم بازم از نکونام حمایت می‌کنیم. ولی هوادار دوست دارد تیمش مدعی باشد. ما با هواداران زندگی می‌کنیم و بینشان هستیم؛ خانواده، دوست، آشنا. همه دوست دارند تیمشان قوی باشد تا در این جنگ نابرابر، سربلند باشند. ولی تصمیم گیرنده و کسی که کار را انجام بدهد، من نیستم. من می توانم فقط خواسته هایم را بگویم. این اتفاق وقتی رخ می دهد، از دست من و از چارچوب کاری من خارج است و نمی‌توانم کاری انجام دهم.

بولت استقلالمن هیچ نقشی در اینکه تیم مدعی قهرمانی باشد، ندارم
از همین الآن می‌گویم. اینکه تیم مدعی قهرمانی باشیم، براساس تلاش و زحمات بازیکنان خواهد بود. من هیچ نقشی نخواهم داشت. اگر هم این اتفاق رخ ندهد، چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌کند. چرا که بازیکن تمام تلاشش را می‌کند تا هر روز بهترین باشد و بهترین نتایج را بگیرد، گل بزند، برنده شود و بهترین بازیش را انجام دهد. به آنها گفته ام اگر این اتفاق رخ ندهد، تلاششان را بکنند و نهایتا باید پیش وجدانمان و هواداران خیالمان راحت باشد که تلاشمان را کرده ایم و این کار را تا روز آخر و ثانیه آخر انجام می‌دهیم.

بولت استقلالمن بازیکن خارجی را تأیید نکردم چون گفتند پول نداریم
شرکت مهاجم خارجی در تست‌های ایفمارک؟ من هفته قبل نیز گفتم، بازیکن اگر مورد تأیید من قرار گرفته و به تهران آمده باشد، قطعا در تمرینات شرکت می‌کند. هفته قبل نیز گفتم اصلا اطلاع ندارم این بازیکن در تهران هست یا خیر و در تست‌های ایفمارک شرکت کرده است یا نه. ولی قطعا سر تمرین نمی‌آید، چون ما نمی توانیم بازیکن بگیریم، این را خودشان (مدیران باشگاه) اعلام کرده اند که توانایی جذب بازیکن جدید را نداریم و به همین دلیل بود که بازیکن عراقی (منتظر محمد) از تیم ما جدا شد. چون گفتند پول نداریم. در نتیجه وقتی بودجه ای نیست، پس بازیکن جدیدی نمی‌توانیم بگیریم. در نتیجه سایر بازیکنان مورد نظر به صورت خودکار، منتفی می‌شود.

ویدئو: 307954

بولت استقلال غیر از این سه نفر، بازیکنی نگرفتیم
از روز اولی که با حجت کریمی و علی امیری صحبت کردیم، شاید با 10 بازیکن مذاکراتی را انجام دادیم که توانستیم 3 نفر را جذب کنیم. ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی نفراتی هستند که برای پر کردن جای بازیکنان فصل قبل جذب شدند. غیر از این‌ها، بازیکنی جذب نشد.

بولت استقلال انتشار اخبار استقلال به ضرر ماست
مصدومیت آرمین سهرابیان؟ نکته اول، جالب بودن این خبر است که منتشر شده است. در تیم‌هایی که من کار می‌کردم، همیشه سعی می‌کردم اخبار و اطلاعات درون تیم باشد و مثل یک خانواده رفتار کنیم. ولی متأسفانه اینکه اخبار تیممان هر روز همه جا هست، برای من جای تعجب دارد و امیدوارم که زودتر جلویش گرفته شود چون این به ضرر استقلال است. هواداران، خبرنگاران و دوستانی که در رسانه‌ها هستند، بخصوص افرادی که طرفدار و دوست دار استقلال هستند، از آنها خواهش می‌کنیم از انتشار این اخبار خوشحال نشوند. چون این اخبار به ضرر ما هست و به ما ضربه می‌زند.

بولت استقلال امیدوارم مجبور نشوم علیه کسی صحبت کنم
چندین سال است که استقلال از این موضوع ضربه می‌خورد و من دوست ندارم این اتفاق رخ دهد. اینکه خبر مصدومیت بازیکن من بیرون می‌آید، خوب نیست. زمانیکه بازیکن فردا بازی نمی‌‍کند، همه متوجه می‌شوند. ولی اینکه ما خبر را منتشر کنیم، کار درستی نیست. اگر نیاز باشد، خودم اعلام می‌کنم. زمانیکه من به عنوان مسئول فنی و همه کاره تیم این کار را انجام نمی‌دهم، پس بقیه نیز حق ندارند این کار را انجام دهند. امیدوارم این اتفاق در تیممان انجام شود و من مجبور نشوم علیه کسی صحبتی را مطرح کنم و بعد بگویند علیه ما صحبتی انجام شد.

بولت استقلالغرق شده‌ایم و فقط هواداران کشتی نجات ما هستند
«بحثی که الآن هست، رعایت سقف بودجه است. همه می‌دانند کمترین تیمی وجود دارد که این قانون را رعایت کرده باشد و از آنجایی که مدیرعامل استقلال در نگارش این قانون دست داشته است، مجبورید رعایت کنید. تیمی که ضرر می کند، استقلال است. شما در مصاحبه‌ای گفته بودید همه با هم غرق می‌شویم. عملا گفته بودید وضعیت به چه شکل است. الان نظر شما چیست؟» نکونام در پاسخ به این سوال خبرنگار ورزش سه گفت: من آن زمان گفتم غرق می‌شویم، الآن که غرق شده‌ایم و کشتی رو به پایین می‌رود. امیدوارم قایق نجاتی به دادمان برسد و ما را به ساحل ببرد. فکر می‌کنم فقط هواداران می توانند این قایق نجات باشند که حضورشان به ما انگیزه می‌دهد تا این شرایط سخت را دنبال کنیم.

بولت استقلالاین قوانین به یک سال هم نمی‌رسد و تغییر می‌کند
به عنوان کسی که سال‌ها در این فوتبال بازی کرده ام و کار کرده ام، خیلی از قوانین وجود دارد که به یک سال نمی کشد و تغییر می‌کند که باید این اتفاق صورت بگیرد. شما ببینید امسال چند فوتبالیست از بین رفته‌اند؟ چند بازیکن زیر 23 بوده‌اند که سنشان به 24 سال رسیده و از بین رفته اند. شرایطی به وجود آمده که سقف قرارداد برای ماست و ما باید این را رعایت کنیم و این شرایط را برای استقلال سخت کرده است. ما می خواهیم اولین نفر در رعایت این قانون باشیم.

ویدئو: 307949

بولت استقلالهمه در مورد ما صحبت می‌کنند و باشگاه هم واکنشی نشان نمی‌دهد
جالب است در مورد هیچ تیمی صحبت نمی‌شود. مسئول فدراسیون به تلویزیون می‌رود و خیلی راحت از ب بسم الله تا صدق الله العلی العظیم استقلال را می گوید و خداحافظ شما! همه چیز را می گوید، از مربی گرفته تا بازیکن. خیلی جالب است کسی هم در باشگاه جواب نمی‌دهد که آقا چکار دارید در مورد استقلال صحبت می‌کنید؟ مگر می‌شود؟ ریز صحبت‌های باشگاه ما بیرون می‌آید: در مورد مربی حرف می‌زنند، این باید سقف را رعایت کند، این ثبت نمی‌شود، آن یکی ایفمارک نرفته... آقا تو رو خدا بروید به فدراسیون برسید. این وضع فوتبال ماست.

بولت استقلالاستقلال را ول کنید، به تیم ملی برسید
کارهای زیادی دیگری در فوتبال ایران هست، اجازه دهید کارهای استقلال را خود استقلالی ها، پیشکسوتان، بزرگان و مسئولان انجام می دهند. شما بروید کار خودتان را انجام دهید. بروید دنبال تیم ملی که در جام ملت‌های آسیا مسابقه دارد، برایش بازی دوستانه و اردو خوب برگزار کنید تا بتواند بهترین نتیجه را بگیرد. بروید برای فوتبال کارهایی بکنید که نیاز است. اینجا قرارداد بازیکن، سرمربی و نرسیدن مربی به ایفمارک از استقلال منتشر می‌شود. همه فقط در مورد استقلال صحبت می‌کنند و بعد باشگاه ما نیز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. هوادار توقع دارد از تیم و باشگاهش دفاع شود.

بولت استقلالهمین که باشگاه از حقمان دفاع کند کافی است
سرمربی استقلال در مورد اینکه بازیکن یک تیم به راحتی با مدیرفدراسیون برای حضور تماشاگرانشان تماس می‌گیرد و آیا در استقلال انتظار ندارد فردی این کار را انجام بدهد، گفت: از حق‌مان دفاع کنند، برایمان کافیست. انتظار زیادی هم نداریم. این ارتباط همیشه بین بازیکنان ملی و فدراسیون فوتبال خواهد بود. خودم هم که بازی می‌کردم این ارتباط بود. به هرحال مشکلات و مسائلی که پیش می‌آیند، نیاز است مطرح شوند. ایرادی به این وارد نیست.  کاملا حرفه‌ای فکر می‌کنم ولی کمترین توقع ما این است که اگر حرف ناحق یا دخالتی در باشگاه ما صورت می‌گیرد، عکس العملی داشته باشیم که از هواداران‌مان دفاع کنیم.

ویدئو: 307953

بولت استقلال این تیم به صورت امانت در دست من است
تیم استقلال به صورت امانت دست من است. من می‌روم و سرمربی دیگری می‌آید ولی همه با هم باید از باشگاه استقلال دفاع کنیم. اینطور نیست که الان ما دفاع نکنیم، بگوییم نفرات بعدی دفاع کنند. همه باید تا روزی که هستیم بیشترین تلاش را برای موفقیت استقلال داشته باشیم. تا روزی که هستم این کار را خواهم کرد. در ادامه هم توقعم این است که هرکسی اینجا مربی و مدیر بود یا مسئولیتی داشت، با هرپستی از استقلال دفاع کند.

بولت استقلال باشگاه فقط به عشق هواداران زنده است
استقلال واقعا باشگاه بزرگی است. هواداران واقعا لیاقت این بزرگی را دارند. خواهشا به آن‌ها احترام بگذارید و بهترین‌ها را برایشان بخواهید چون این تیم و باشگاه فقط به عشق آن‌ها زنده است. هواداران واقعا می‌توانند به این باشگاه وجهه‌ای را بدهند که شاید هیچکدام ما در طول فوتبال‌مان به دست نیاوریم. کنار نام و هواداران استقلال می‌توانیم این شخصیت و بزرگی را احساس کنیم.

بولت استقلال نمی‌دانیم فردا چه کسی روی نیمکت است
سرمربی در مورد اینکه مهدی هاشمی نسب از حضورش روی نیمکت در بازی فردا اظهار بی اطلاعی کرده، گفت: فردا نمی‌دانیم چه کسی روی نیمکت هست و چه کسی نیست!

دیدگاه‌ها