کد خبر : 1958794 | 28 مرداد 1402 ساعت 15:51 | 14.3K بازدید | 13 دیدگاه

ناکامی در گام پایانی؛

با یک امتیاز اختلاف دوم شدیم!

تیم ملی بسکتبال زنان ایران با قبول شکست 54 بر 55 مقابل اندونزی، به مقام دوم مسابقات کاپ آسیا دویژن B رسید.

با یک امتیاز اختلاف دوم شدیم!

به گزارش "ورزش سه"، حدود یک هفته قبل تیم ملی بسکتبال زنان ایران برای حضور در مسابقات کاپ آسیا (دویژن B) راهی بانکوک شد تا در این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود برود. شاگردان النی کاپوچیانی در مرحله گروهی این رقابت‌ها با اندونزی، مالزی و مغولستان هم‌گروه شدند و این مسابقات را با برتری برابر مالزی و مغولستان آغاز کردند. دیدار سوم برابر اندونزی، سخت‌ترین مصاف دختران بسکتبال ایران در مرحله گروهی بود و نهایتا این مسابقه با شکست تیم ملی ایران همراه شد.

شکست برابر اندونزی پایان کار نبود و النی و شاگردانش همچنان یک فرصت برای حضور در نیمه نهایی داشتند. آن‌ها باید به مصاف قزاقستان می‌رفتند تا در صورت پیروزی برابر قزاق‌ها، شانس حضور در نیمه نهایی را داشته باشند. دیدار برابر قزاقستان هم برای ملی‌پوشان ایرانی با پیروزی همراه بود و آن‌ها در مرحله نیمه‌نهایی برابر اردن قرار گرفتند و پس از پیروزی برابر اردن، برای اولین بار در تاریخ بسکتبال زنان ایران راهی فینال شدند.

با توجه به پیروزی اندونزی در دیگر دیدار نیمه‌نهایی با تایلند، ایران و اندونزی در فینال مسابقات به مانند مرحله گروهی برابر هم صف‌آرایی کردند و علی‌رغم اینکه نیمه نخست این مسابقه با نتیجه 25 بر 24 به سود شاگردان النی به پایان رسید، در نهایت این اندونزی بود که با نتیجه بسیار نزدیک 55 بر 54 به برتری رسید و ایران عنوان دومی این رقابت‌ها را کسب کرد.

با توجه به نتیجه رقم خورده، اندونزی به عنوان تیم نخست کاپ آسیا دویژن B، راهی دویژن A شد و ایران باید در آینده برای رسیده به این مهم تلاش کند.

دیدگاه‌ها