کد خبر : 1960849 | 05 شهریور 1402 ساعت 13:18 | 38.4K بازدید | 56 دیدگاه

مرفاوی: خریدهای جدید تیم هنوز آماده نیستند

استقلال نسبت به پارسال ضعیف شده است

سرمربی سابق استقلال اعتقاد دارد این تیم نسبت به فصل گذشت تضعیف شده و باید شرایط بهتری در نقل و انتقالات ایجاد می شد.

استقلال نسبت به پارسال ضعیف شده است

به گزارش "ورزش سه"، استقلال بعد از دو برد متوالی طعم اولین شکست فصل را مقابل سپاهان اصفهان چشید و حالا جواد نکونام تیمش را برای هفته چهارم و نبرد با استقلال خوزستان آماده می کند.

صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال در گفت و گو با ایران ورزشی درباره وضعیت آبی پوشان با گذشت سه هفته از رقابت های لیگ برتر بیان کرد:  وضعیت امروز استقلال برمی‌گردد به ابتدای فصل. ما نمی‌توانیم انتظار معجزه از تیم داشته باشیم. هرچند که نمایش استقلال در اصفهان تحسین‌برانگیز بود و آبی‌ها نمایش مطلوبی از خود به جا گذاشتند اما اگر به ابتدای فصل رجوع کنیم به این نتیجه می‌رسیم که نمی‌توانیم تیم را برای کسب نتایج دلخواه تحت فشار قرار دهیم. استقلال پیش از فصل زمان قابل توجهی مربی بدنساز نداشت. بعد ازآن هم نتوانست در نقل وانتقالات انتظارات را برآورده کند. مشخص بود که شرایط  نامناسب تمرینی و پر نشدن نقاط ضعف دربازی‌های بزرگ به استقلال لطمه خواهد زد.

او با اشاره به استراتژی جواد نکونام مقابل سپاهان در هفته سوم لیگ برتر گفت: استراتژی جواد نکونام مقابل تیم مدعی سپاهان که از نظر بازیکن شرایط مطلوب‌تری دارد، بسیار مناسب بود. ما درطول 90 دقیقه‌ای که مقابل سپاهان پشت سرگذاشتیم موقعیت‌های آنچنانی به حریف ندادیم. تیم نظم مطلوبی داشت. شما دیدید که سپاهان فقط با استفاده از ضربات ایستگاهی موفق شد به آنچه می‌خواهد برسد که البته روی گلی هم که به ثمر رساندند، حرف و حدیث‌های بسیاری وجود داشت. البته من یک انتقاد از بازیکنان استقلال دارم. سؤال من این است که چرا بیهوده مرتکب خطا می‌شوند؟ اینکه داور صحنه‌ای را به سود استقلال نمی‌گیرد، درست اما ما چرا باید با خطاهای بی‌مورد حریف را درموقعیت گلزنی قرار دهیم؟ این برای یک تیم به منزله یک شکست بزرگ می‌ماند که بازیکن بی‌دلیل خطا کند.

1807409

سرمربی سابق آبی پوشان درباره اینکه گل سپاهان به استقلال در شرایط خطا به ثمر رسید، تاکید کرد: همین طوراست. به طور کلی کوپال ناظمی داوری قاطع و شجاع نیست. خصلت داوری کوپال ناظمی همین است. نه شجاعت دارد و نه قاطعیت. به اعتقاد من استفاده از چنین داوری برای این بازی بزرگ اشتباه بود و باید از داوری استفاده می‌کردند که از تجربه کافی برخوردار باشد. به شخصه شگفت زده شدم وقتی شنیدم قرار است برای این بازی بزرگ از کوپال ناظمی استفاده شود. با این حال او صحنه را آن طور دید و الان هیچ کس نمی‌تواند امتیاز از دست رفته را به استقلال برگرداند.

مرفاوی افزود: حرف من این است که بازیکنان ما نباید به سادگی برای حریف موقعیت ایجاد کنند. البته استقلال دربخش دفاع تیمی بسیار تحسین برانگیز شده و شرایط مناسبی را تجربه می‌کند. تیم خوبی داریم در این بخش و گلی هم که در بازی سوم خوردیم کاملاً اشتباه بود اما کیفیت تیم من را تحت تأثیر قرار داده است.

پیشکسوت باسابقه فوتبال ایران همچنین گفت: مهم‌ترین ضعف استقلال در بخش هجومی است. جایی که محبی و قایدی جدا شدند اما به نظر می‌رسد که جانشین‌های مناسبی برای او انتخاب نشدند. به طور آشکار می‌شود گفت که دست نکونام در خط حمله استقلال کاملاً خالی است و با بحرانی عجیب مواجه‌ است.

او درباره نقل و انتقالات استقلال در نیم فصل هم گفت: نقل وانتقالات بسیار مهم است. یک باشگاه باید استراتژی مناسبی داشته باشد تا دستش خالی نماند. من برای همه مهاجمانی که دراستقلال ماندند احترام قائلم. حتماً درحد واندازه استقلال بوده‌اند که درتیم حضور دارند اما نمی‌توانم چشمم را از روی ضعف‌هایی که از فصل پیش باقی مانده ببندم. شما نگاه کنید وقتی دو بازیکن کلیدی جدا می‌شوند(قایدی و محبی) باید بازیکنانی درحد واندازه آنها را جذب کنید. درست است که چهار گل زدیم اما نگاه کنید از این چهار گل، چند گل سهم مهاجمان بوده است. فقط یکی! این برای یک تیم مسأله ساز می‌شود.

1915938

مرفاوی درباره عملکرد مهرداد محمدی بیان کرد: مهرداد محمدی آماده نیست. من بازی او را به دقت نگاه کردم. باید تلاش کند و به آمادگی برسد. او درشرایطی به استقلال پیوسته که از نظر بدنی دراوج نیست و ظاهراً برای اینکه تبدیل به یک اهرم قابل اعتماد در دست سرمربی شود، نیاز به زمان بیشتری دارد. ناآمادگی محمدی باعث شد عملاً استقلال بدون هیچ تغییری در ترکیب خود در لیگ جدید حاضر شود. آرمین سهرابیان هم همین وضعیت را دارد و درهمین بازی با سپاهان ما فقط ایمان سلیمی را به عنوان بازیکن جدید درترکیب استقلال دیدیم و باقی نفرات همان‌هایی بودند که قبلاً نام‌شان را شنیده بودیم. این نشان می‌دهد که تیم با چه وضعی وارد فصل جدید شده است.

سرمربی سابق آبی پوشان افزود: به سپاهان باختیم و تمام شد. دنیا به آخر نرسیده است. ضمن اینکه در این بازی ما بسیار تحسین برانگیز بودیم و من از کار بچه‌ها کیف کردم و خیلی خوشحال شدم که آن طور مقابل سپاهان بازی کردند. باید تمرکز خودمان را حفظ کنیم. از دست دادن آرامش باعث می‌شود هرچه داریم را از دست بدهیم. نباید این طوری باشد. تیم باید بعد از این باخت جمع و جور شود. هرکسی فوتبال بفهمد و بازی استقلال را نگاه کند به این نتیجه می‌رسد که آبی‌ها مستحق شکست نبودند و باید دست کم با یک امتیاز اصفهان را ترک می‌کردند.

دیدگاه‌ها