کد خبر : 1963556 | 15 شهریور 1402 ساعت 21:34 | 19.3K بازدید | 49 دیدگاه

جام فدراسیون زنان عربستان راه میافتاد؛

توسعه فوتبال زنان، انقلاب جدید در فوتبال عربستان

با اعلام اتحادیه فوتبال عربستان، جام فدراسیون‌ زنان در این کشور راه خواهد افتاد.

توسعه فوتبال زنان، انقلاب جدید در فوتبال عربستان

به گزارش “ورزش سه”، امروز اتحادیه فوتبال عربستان اعلام کرد که اولین دوره مسابقات جام فدراسیون زنان عربستان در نوامبر آینده با حضور 16 تیم در دو سطح آغاز می شود تا هر سطح با توجه به جایگاه خود در فصل گذشته دارای 8 تیم باشد. سطح اول شامل باشگاه های لیگ برتر می شود. النصر، الهلال، الشباب، الاتحاد، الاهلی، الشرقیه شعله، ریاض و القادسیه، در حالی که سطح دوم شامل باشگاه های دسته اول می شود. البیرق، جده، نجمت جده، اتحاد النصور، الهمه، سقور الغربیه و سهم.

1921409

فدراسیون عربستان جوایز مالی جام فدراسیون عربستان را تایید کرد که به قهرمان این مسابقات ۷۵۰ هزار ریال عربستان (حدود ۱۰ میلیارد تومان)  و نایب قهرمان ۵۰۰ هزار ریال عربستان (حدود ۷ میلیارد تومان)  و نفر سوم ۲۰۰ هزار ریال عربستان (حدود ۳ میلیارد تومان)  تعلق می‌گیرد.

علیا الرشید، مدیر دپارتمان فوتبال زنان نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که راه اندازی جام فدراسیون زنان عربستان گام مهمی در برنامه های توسعه فوتبال زنان است، زیرا سلب افزایش تعداد مسابقات در طول فصل می‌شود.

او همچنین گفت: برگزاری این رقابت‌ها از اهداف استراتژیک است که به ارتقای مهارت های فنی بازیکنان و افزایش رقابت بین تیم ها کمک می کند. الرشید افزود: موفقیت لیگ زنان عربستان و لیگ دسته اول در اولین فصل آن به تسریع بقیه مراحل با هدف توسعه فوتبال زنان کمک کرد و برای همه باشگاه های شرکت کننده در جام فدراسیون زنان عربستان آرزوی موفقیت کرد.

دیدگاه‌ها