کد خبر : 1963900 | 17 شهریور 1402 ساعت 14:05 | 38.6K بازدید | 16 دیدگاه

راهکار کاهش بدهی دولت؛

فروش استقلال و پرسپولیسِ مصر در قاهره!

دولت مصر به دنبال این است که با فروش باشگاه‌های الاهلی و الزمالک بخشی از بدهی‌ها و کسری بودجه خود را جبران کند.

فروش استقلال و پرسپولیسِ مصر در قاهره!

به گزارش "ورزش سه"، بدهی داخلی مصر در سه ماهه اول سال مالی جاری 8 درصد افزایش یافت و به 6.86 تریلیون پوند (222.18 میلیارد دلار) رسیده و بدهی خارجی این کشور نیز تا 165.361 میلیارد دلار افزایش داشته است.

عبدالفتاح الجبلی، در جلسه‌ای که بین مسئولان این کشور برگزار شد، گفت: طولانی شدن عمر بدهی به ضرر نسل‌های کنونی و نسل‌های آینده است و به قیمت رفاه این نسل‌ها تمام می‌شود. دولت کمیته‌ای را برای مدیریت بدهی‌های عمومی راه اندازی کرده است تا محدودیتی را برای استقراض خارجی در سال تعیین کند و با استانداردهایی خاص، پرونده بدهی‌های عمومی را مدیریت کند.

1922139

دکتر طلعت خلیل، مسئول کمیته بدهی‌های عمومی و کسری بودجه نیز در این باره گفت: این کمیته به دنبال ارائه سازوکارها و راهکارهایی برای کنترل افزایش بدهی‌های داخلی و خارجی است که باری بر دوش دولت تبدیل شده است.

او همچنین گفت: در حال حاضر پیشنهادهای زیادی برای کنترل بدهی‌ها در حال بررسی است؛ از جمله قانون تعیین سقف بدهی و کنترل بدهی‌هاست، ابطال و بازنگری برخی از بدهی‌ها با کشورهای خواهر. همچنین فروش باشگاه‌های الاهلی و الزمالک هم می‌تواند بخشی از بدهی‌ها و کسری بودجه خود را جبران کند.

دیدگاه‌ها