کد خبر : 1965046 | 21 شهریور 1402 ساعت 22:44 | 45K بازدید | 83 دیدگاه

نامه زدم و تلاش کردیم اما نشد؛

قلعه‌نویی: دوست دارم با آلمان بازی کنیم!

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید شاگردانش در بعضی از دقایق بازی بی انگیزه بودند.

قلعه‌نویی: دوست دارم با آلمان بازی کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پس از بازی با آنگولا حضور یافت: من قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم، می‌خواهم یک مطلبی بگویم و از آقای رئیسی خواهشم این است که نگاه ویژه داشته باشد به استادیوم آزادی. این استادیوم مظهر ملی ماست و یکی از استادیوم‌های کامل دنیاست اما متاسفانه نزدیک چهل و خرده‌ای سال است از آن استفاده می‌شود. دکتر عسگریان آمده و تلاش می‌کند که ورزشگاه را بازسازی کند اما بودجه استادیوم خیلی مهم است. این آبروی فوتبال و ورزش ماست.

* بازی با آنگولا؟
شروع با ادامه انتقاد از ورزشگاه آزادی: اولا کیفیت زمین خیلی خوب نبود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما شرایط زمین خوب نبود. ما بازی را خوب شروع کردیم و به سه گل رسیدیم اما بعد از گل بچه‌ها بی انگیزه شدند. طبیعی هم بود شرایط زمین خوب نبود و هم وقتی سه گل می‌زنید نگرش به وجود می‌آید که کمتر انرژی بگیرید. این بازی چند نکته داشت اول اینکه کلین شیت کردیم و مغانلو اولین گل را زد و اولین بازی ملی مرادمند هم بود. اما توقع ما این بود که بهتر و با انگیزه‌تر باشیم. در مجموع از نتیجه راضی هستیم اما ایراداتی هم بود. فاصله طولی و عرضی خوب بود اما نیاز داریم بهتر از این باشیم.

* خط خوردن رضا اسدی؟
با بی میلی: این را قبلا اعلام کردم.

* نیمه دوم تغییر استراتژی؟
بعد از گل سوم بی انگیزه شدیم، در نیمه اول هم وجود داشت. اصلا ربطی به اسم بازیکن ندارد و باید این نگرش را تغییر دهیم که در هر شرایطی ساختار دفاع و حمله را حفظ کنیم و بعد از بازی هم در این مورد با آقای آنتونیو و سایر دستیاران صحبت خواهیم کرد. روند ما روند خوبی است اما باید پیشرفت کنیم که بهتر از این باشیم. بازیکن خاصی نبود و همه نفراتی که در زمین بودند تلاش کردند که بهترین کیفیت را داشته باشند. اما طبیعی بود چون زمین خراب بود و چند روز دیگر هم بازی‌های باشگاهی است و شاید به خاطر این کیفیت زمین از خودشان مراقبت کردند. اما من در کل انتقادتان را قبول دارم.

* زمین تمرین و بازی تدارکاتی نامناسب تیم ملی؟
من دنبال بهانه‌جویی نیستم. در تیم باشگاهی هم که بودم یا شرایط جدول خوب نبود یا هم شرایط جدول خوب نبود و هم پول نداشتند. اما وقتی مسئولیت قبول کردی، باید هر آنچه در توان داریم، انجام دهیم. شرایط فوتبال ما ایده آل نیست. من هم دوست دارم با تیم‌های بزرگ بازی تدارکاتی داشته باشیم و نامه کتبی هم دادم. اما یک مورد مسئله ارتباط است و مسئله دیگر این است که پول نداریم. اما با همین شرایط زمین تمرین و بازی نامناسب، ما به جای بهانه‌جویی باید تلاش کینم. اما خُب رقبای ما با تیم‌های بزرگ بازی کردند و ما هم دوست داریم که با تیم‌های بزرگ بازی کنیم و نامه هست. البته آقای تاج و هیئت رئیسه و دبیرکل هم تلاش کردند اما وقتی تحریم هستیم و پول نمی‌گیریم، باید تلاش کنیم. امیدواریم شرایط هم از نظر مالی و زیرساخت خوب شود و ما هم بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم.

من هم خیلی دوست دارم با آلمان بازی کنم و قبلا هم وقتی موقعیتش پیش آمد رفتم با مکزیک بازی کردم. اما وضعیت کشور اینطور است و باید با آن کار کنیم. اگر بگوییم این نیست و آن نیست، همین مسائل وارد زمین می‌شود. در باشگاه هم که بودم، همینطوری بود؛ نه پول بود و نه چیزی اما ما آمدیم تلاش کردیم. اینجا هم همه باهم باید کمک کنیم و اگر انتقادی هم هست من ممنون شما هستم اما انتقادی که تخریب‌کننده باشد به درد نمی‌خورد. بیایید کمک کنیم و دست به دست هم بدهیم که مردم را خوشحال کنیم. مردم ایران جزو بهترین و شریف‌ترین مردم هستند و حقشان این است که زندگی بهتر و آرامش داشته باشند و آنها را خوشحال کنیم.

1922750

* جوانگرایی مثل استقلال؟
وقتی آمدم استقلال 12 بازیکن بزرگ رفته بود و من رفتم از تیم امید امیرحسین صادقی و وحید طالبلو و... را آوردیم اما آنجا وقت کافی داشتیم. الان چهار ماه تا جام ملت‌ها فاصله داریم و باید شاکله اصلی تیم را از الان شناسایی کنیم. من فکر می‌کنم وقتی من آمدم بالای 40 بازیکن آمدند و بازی کردند که آمار بالایی است. من قبول دارم علاوه بر اینکه به جام ملت‌ها فکر کنیم، باید به جوانگرایی هم فکر کنیم. ما چند جوان خوب داریم که در تیم امید حضور دارند و چند جوان مصدوم هم داریم که اگر آنها به تیم بزرگسالان اضافه شوند، جوان خواهند شد. اما وقتی بازیکنان بزرگ مثل طارمی و جهانبخش و احسان حاج‌صفی داریم، باید تا وقتی کیفیت دارند، استفاده کنیم. من مثال کریستیانو رونالدو را می‌زنم که در 38 سالگی بازی می‌کند.

با تاکید بر جوانگرایی: در جام ملتها ما باید یکجوری بازی کنیم که یک تایمی از بازی را به بزرگان استراحت بدهیم و مرحله به مرحله جلو برویم. در 2006 هم ما یک تیم ملی ب درست کردیم و خیلی از آنها آمدند در تیم بزرگسالان بازی کردند. اما الان برنامه فشرده است و بعد از جام ملتها باید به این موضوع فکر کنیم.

* حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا؟
من اول عرایضم از رئیس جمهور خواستم که نگاه ملی و ابرپروژه به ورزشگاه آزادی داشته باشد. برای نمایندگان در آسیا آرزوی موفقیت داریم. هرچند جای استقلال خالی است و ما تلاش کردیم حذف نشود اما این اتفاق افتاد. چون این همه بیننده برای بازی پرسپولیس - النصر وجود دارد، باید تمام مسئولان کمک کنند. حرف ما را کسی نمی‌خواند اما اگر خواند باید کمک کنیم.

اشاره به یک ماجرای جالب: من یک خاطره بگویم تمام شود برود. من یک روزی سرمربی سپاهان بودم، تراکتور داشت می‌رفت جام باشگاه‌های آسیا و همین آقای نصیرزاده هم مدیرعامل بود. گفت ما 4 ممنوع الخروجی داریم و فلانی رفیق شماست. من هم رفتم این کار را انجام دادم که یکی هم سامان نریمان‌جهان بود. خوشبختانه تراکتور صعود کرد. خُب این وظیفه ماست و اگر می‌توانیم قدمی برداریم، باید بتوانیم.

در پایان: جا دارد از آقای سجادی هم تشکر کنیم که تلاش زیادی کردند، نهایت تشکر را کنم. در زمانی که بود نهایت توانش را گذاشت و پیشرفت‌های زیادی هم بود. خوشحالیم آقای کیومرث هاشمی آمده که از جنس فوتبال است و امیدواریم مجلس به او رای تائید بدهد. برای کاروان بازی‌های آسیایی هم آرزوی موفقیت داریم.

دیدگاه‌ها