کد خبر : 1965467 | 24 شهریور 1402 ساعت 02:52 | 10.4K بازدید | 2 دیدگاه

قرمزهای شرق تهران پله پله بالا می‌آیند؛

سرخپوشان پاکدشت با یک پزشک در مسیر احیا

سرخپوشان که با فروش امتیازش به هوادار در مسیر انحلال قرار گرفته بود حالا به لیگ دسته دوم صعود کرده است.

سرخپوشان پاکدشت با یک پزشک در مسیر احیا

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پاکدشت نام باشگاهی بود که هفت سال پیش با خرید امتیاز لیگ یکی استقلال جنوب در تهران متولد شد و پس از دو فصل و نیم تیم داری و تغییرات متعدد مالکیتی، مدیریتی و فنی دست آخر در نیمه‌های راه سومین فصل ورود خود به فعالیتشان در فوتبال ایران پایان دادند.

باشگاهی که در لیگ یک کارش را با خرید امتیاز باشگاه استقلال جنوب آغاز کرد و پس از دو فصل و نیم و علی‌رغم صرف هزینه‌های فراوان هرگز موفق نشد در سطح فوتبال ایران توفیقی به دست بیاورد و در حالی که در دور رفت آخرین فصل حضورش در فوتبال کشورمان و به لحاظ مالی روند نزولی را طی می کرد، به پیشنهاد مالک وقت باشگاه هوادار پاسخ مثبت داد و با فروش امتیاز باشگاه سرخپوشان پاکدشت به باشگاه هوادار کارش را در همان لیگی به پایان رساند که در آن مسیرش را آغاز کرده بود!

اما در دو فصل و نیم حضور باشگاه سرخپوشان پاکدشت و نیم فصل دوم همان فصل پایانی که باشگاه مذکور در نهایت به هوادار تغییر عنوان داد، دکتر مهدی اسدی به عنوان پزشک عمومی در هر دو مجموعه فعالیت میکرد و ظاهرا پایان فعالیت باشگاه سرخپوشان پاکدشت برای او که ساکن پاکدشت و بومی آن منطقه به حساب می‌آمد دغدغه‌ای شد که از کسوت پزشکی در فوتبال فاصله بگیرد و از همان زمان، سرخپوشان پاکدشت را از آکادمی و سنین پایه به عنوان مالک بسازد و بالا بیاورد.

باشگاه سرخپوشان پاکدشت پس از آن در تمامی رده‌ها و مقاطع سنی در لیگ‌های تهران شرکت کرده و مدارس فوتبال آن‌ها نیز در همان شرق تهران مشغول به کار است. اما اوج عملکرد آنها در رده سنی بزرگسالان بود که در نخستین فصل ورودشان به لیگ برتر بزرگسالان تهران عنوان قهرمانی را به دست آورده و راهی رقابت‌های لیگ سه مرحله نخست فوتبال ایران شدند.

سرخپوشان شرق تهران که حالا طرفداران پرتعداد پاکدشتی را در کنار خود می بینند، در رقابت‌های مرحله نخست لیگ سه فوتبال ایران نیز در همان تجربه اولینشان به قهرمانی رسیدند و راهی ماراتن دشوار و فرسایشی مرحله دو و راند پایانی رقابت‌های لیگ سه فوتبال ایران شدند و در ادامه روندشان در همین رقابت‌ها نیز با شکست بیشتر رقبایشان و با بالا آمدن از گروه و پشت سر گذاشتن باشگاه های زیادی چون نیکاپارس چالوس، شادکام مشهد، شایان دیزل فارس و... به رقابت‌های لیگ دو بزرگسالان فوتبال ایران صعود کردند.

نکته جالب توجه آن که حالا هم باشگاه هوادار که پنج سال پیش امتیاز باشگاه سرخپوشان پاکدشت را خریداری کرد و پله به پله در فوتبال ایران بالا می‌آید وجود دارد و هم باشگاه سرخپوشان پاکدشت احیا شده است که این بار ظاهرا درصدد است برخلاف گذشته از پایین‌ترین سطح فوتبال ایران خود را به بالاترین سطح برساند‌

فوتبال تهران اکنون و در لیگ برتر پرسپولیس، استقلال، هوادار و پیکان را دارد و در لیگ یک نیز سایپا و آریو به عنوان نمایندگان فوتبال پایتخت فعالیت دارند و سرخپوشان، کویر مقوا، سامیت، پاس، نیروی زمینی، اسپاد و کیا نیز هفت باشگاه تهرانی حاضر در فصل پیش روی رقابت‌های لیگ دو فوتبال ایران خواهند بود و ظاهرا دوران شکوفایی مجدد فوتبال تهران آغاز شده است.

دیدگاه‌ها