کد خبر : 1965518 | 23 شهریور 1402 ساعت 21:52 | 40.4K بازدید | 15 دیدگاه

با درخشش سوپر استاری به نام لئون؛

آن‌ها باختن بلد نیستند: قهرمان VNL در فینال

لهستان به بهترین شکل ممکن انتقام خود را از اسلوونی گرفت.

آن‌ها باختن بلد نیستند: قهرمان VNL در فینال

به گزارش "ورزش سه"، در آغاز مسابقات نیمه‌نهایی والیبال قهرمانی مردان اروپا تیم‌های ملی لهستان و اسلوونی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این تیم لهستان بود که با نتیجه سه بر یک اسلوونی را شکست داد و با گرفتن انتقام چهار دوره‌ای که اسلوونی آنها را حذف کرده بود، راهی فینال جام شد.

در این مسابقه ابتدا اسلوونیایی‌ها توانستند ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به نفع خود به پایان برسانند تا همه فکر کنند یک شکست دیگر در انتظار لهستان است. اما لهستانی‌ها با ستاره‌های خود مخصوصا ویلفرد لئون توانستند به بازی برگردند و ست‌های دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۱ پیروز شوند تا راهی فینال مسابقات شوند. لهستانی‌ها در حالی تیم اسلوونی را شکست دادند که در دو نیمه نهایی در سال‌های گذشته با همین نتیجه مغلوب آن‌ها شده بودند.

1925136

در این مسابقه ویلفردو لئون از لهستان با کسب بیست و پنج پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان بود و در‌تیم مقابل هم راک موزیچ و کلمن چبول امتیاز آوران تیم اسلوونی بودند.

لهستانی‌ها حالا این فرصت را خواهند داشت تا برای دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شوند. در سال ۲۰۰۹ و در کشور ترکیه اولین و آخرین قهرمانی این تیم در رقابت‌ها رقم خورده است. بارتوش کورک تنها بازیکن باقی‌مانده از تیم ملی والیبال لهستان از سال ۲۰۰۹ است که می‌تواند برای دومین بار طعم قهرمانی در مسابقات را بچشد.

لهستانی‌ها که قهرمان لیگ ملت‌های والیبال نیز هستند می‌توانند با قهرمانی در اروپا به یکی از معدود تیم‌هایی تبدیل شوند که همزمان قهرمان اروپا و لیگ ملت‌های والیبال شده است. آنها در فینال با برنده دیدار تیم‌های ایتالیا و فرانسه دیدار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها