کد خبر : 1965810 | 25 شهریور 1402 ساعت 14:12 | 32.2K بازدید | 7 دیدگاه

گروسو جانشین بلان شد

رسمی: اسطوره ایتالیایی مربی لیون شد

فابیو گروسو، زننده پنالتی قهرمانی ایتالیا در فینال جام جهانی 2006، دقایقی پیش رسما هدایت باشگاه لیون را بر عهده گرفت.

رسمی: اسطوره ایتالیایی مربی لیون شد

به گزارش "ورزش سه"، سه شکست، یک تساوی، 10 گل خورده و رده آخر جدول لیگ یک فرانسه، شرایطی نبود که لوران بلان به سادگی از آن عبور کند و شروع فاجعه‌بار فصل برای سرمربی المپیک لیون حکم برکناری را در بر داشت. بلان هفه قبل از سمتش برکنار شد و  ژان فرانسوا وولیز (عضو کادرفنی بلان) موقتا هدایت تیم را بر عهده گرفت.

1925700

سرمربی سابق بوردو و پاری سن ژرمن که در اکتبر 2022 وارد لیون شد، تقریباً هرگز در رأس کادر فنی لیون به مقبولیت نرسید. او نتوانست تیمش را در فصل گذشته به مسابقات اروپایی برساند.

بلافاصله نیز گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین بلان شروع شد و پس از پاسخ منفی گراهام پاتر و جناور گتوزو، سرانجام لیون با فابیو گروسو، ستاره سابق خود، به توافق رسید. او چهار دستیار خود را نیز به لیون خواهد برد.

1925702

ملی پوش سابق فوتبال ایتالیا سابقه پوشیدن پیراهن لیون در دوران بازی‌اش را دارد؛ او در فاصله 2007 تا 2009 در این تیم حضور داشت و به واسطه گل کردن پنالتی آخر و منجر به قهرمانی ایتالیا مقابل فرانسه در جام جهانی 2006 چهره منفوری نزد فرانسوی‌ها به حساب می‌آید.

گروسو در سال 2012 از فوتبال خداحافظی کرد و یک سال بعد به عنوان سرمربی آکادمی جوانان یوونتوس فعالیت جدیدش را شروع کرد. باری، ورونا، برشا، اف سی سیون سوئیس و  فروزینونه تیم‌هایی هستند که گروسو تا کنون در آنها مربیگری کرده است.

گروسو با کسب عنوان قهرمانی سری B یک صعود شیرین با فروزینونه رقم زد، اما تابستان امسال از این تیم جدا شد تا چالش‌های بزرگتری را دنبال کند. او حالا ماموریت دارد تا لیون را از قعر جدول لیگ یک فرانسه جدا کند و دوباره به یک مدعی تبدیل کند.

دیدگاه‌ها