کد خبر : 1967235 | 31 شهریور 1402 ساعت 14:38 | 9.3K بازدید | 19 دیدگاه

هفته هفتم هم در آستانه لغو؛

تعطیلات لیگ بیست و سوم دوماهه می‌شود!

برنامه بازی‌های تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو و فیفادی مهرماه ممکن است سبب اعلام تعویق دوباره در آغاز لیگ بیست و سوم شود.

تعطیلات لیگ بیست و سوم دوماهه می‌شود!

به گزارش "ورزش‌ سه"، قرار بود لیگ برتر در دوره بیست و سوم از اوایل مردادماه آغاز شود، اما به یک‌باره شب قبل از شروع مسابقات به دلیل نامعلومی رقابت‌ها به تعویق افتاد، تا در تاریخ ١٨ مردادماه سرانجام با مصاف نساجی مازندران و پیکان فصل جدید فوتبال ایران آغاز شود.

همچنین پیش از اینکه تیم ملی فوتبال و تیم امید به اردوهای خود عازم شوند، قرار بر این بود که ۵ هفته از مسابقات برگزار شود که این موضوع هم به دلیل تعویقی که در شروع مسابقات شاهدش بودیم، امکان‌پذیر نشد، تا به احتمال فراوان در فصل جدید هم مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون نتوانند نیم‌فصل اول را پیش از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تمام کنند.  

حالا اما دغدغه دیگری ذهن تیم‌های لیگ برتری و اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده و ممکن است انتظارشان برای شروع دوباره مسابقات نزدیک به دو ماه طول بکشد.

پس از برگزاری هفته چهارم، مسابقات لیگ برتر برای حضور تیم امید در مقدماتی المپیک ٢٠٢۴ و همین‌طور تشکیل اردوی جدید تیم ملی بزرگسالان در فیفادی شهریورماه بار دیگر متوقف شد، اما حالا مسئولان سازمان لیگ در حال تمدید تعطیلات هستند و به دو دلیل شاید این وضعیت که حالا بیش از ٢٠ روز از آن سپری شده، تا تاریخ پنجم آبان‌ماه هم طول بکشد؛ این یعنی لیگ برتر در اقدامی عجیب از سوی مسئولان سازمان لیگ به مدت نزدیک به دو ماه تعطیل می‌شود و در این خلال فقط دو بازی میان تراکتور و هوادار و مس رفسنجان و آلومینیوم برگزار شده، که اگر به قبل‌تر برگردیم، این دو مسابقه هم به تعویق می‌افتاد. البته که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در این بین بدون وقفه و طبق برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده، به شکل منظمی ادامه دارد.  

1929056
هفته چهارم آخرین مسابقه اکثریت تیم‌های لیگ برتری بوده است.

بولت فولاددلایل سازمات لیگ برای این تعطیلات بلندمدت!
در حال حاضر هنوز هفته هفتم مسابقات به تعویق نیفتاده است. روز گذشته بود که تمامی بازی‌های هفته ششم که قرار بود چهارم و پنجم مهرماه برگزار شود، با اطلاعیه سازمان لیگ به تعویق افتاد و دلیل آن هم حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شده است. 
در واقع اگر تیم امید بتواند تا فینال بازی‌های آسیایی پیش برود، تصمیمی که برای هفته ششم مسابقات گرفته شد، برای هفته هفتم هم تکرار خواهد شد. 
در صورتی که چنین موفقیتی برای عنایتی و شاگردانش اتفاق بیفتد، انتها تا نیمه‌های مهرماه که پایان بازی‌های آسیایی خواهد بود، درگیر مسابقات می‌شوند.

بولت فولادفیفادی مهرماه و تورنمنت ۴ جانبه تیم ملی 
اگر تیم ملی تا فینال بازی‌های آسیایی برود، لیگ برتر تا نیمه مهر تعطیل می‌شود و بلافاصله باید بازیکنان ملی‌پوشان فیفادی مهرماه را برای حضور در تورنمنت ۴ جانبه اردن آغاز کنند که در فاصله ١٧ تا ٢۵ مهرماه به میزبانی اردنی‌ها با حضور ایران، عراق و فطر برگزار خواهد شد و اردوی بسیار مهمی برای قلعه‌نویی خواهد بود.

1929054
هفته پنجم که ۴ مسابقه از آن برگزار شده است.

بولت فولادتبعات تعطیلات دو ماهه بالاترین سطح فوتبال ایران 
همین هفته گذشته دیدیم که پرسپولیس و سپاهان به عنوان دو نماینده ایران شروع بسیار خوبی در لیگ برتر داشتند، مقابل حریفانشان به نتایجی بهتر از تساوی و شکست دست پیدا نکردند، تا بتوان اینطور نتیجه‌گیری کرد که تعطیلی مسابقات لیگ در عملکرد آنها بی‌تاثیر نبوده است. با این شرایط آنها فعلا باید خودشان را با همین شرایط وفق دهند و سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان فقط در بازی‌های این تورنمنت به میدان خواهند رفت، که اصلا خبر خوشی برای کادر فنی و بازیکنان آنها نخواهد بود.

از سوی دیگر باید این واقعیت را هم در نظر گرفت که سایر فدراسیون‌های کشورهای آسیایی نیز شرایط مشابهی را برای حضور تیم‌‌های ملی‌شان در فیفادی، تیم‌های امیدشان در مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو تجربه می‌کنند، اما از ایجاد چنین وقفه بزرگی در لیگ‌شان اجتناب کرده‌اند و انجام بازی‌ها به صورت فشرده با ترجیح داده‌اند. 

1929055
به نظر می‌رسد با شرایط فعلی پس از تعویق تمامی رقابت‌های هفته ششم، هفته هفتم هم لغو خواهد شد.

با تمام این‌ها مسئولان فوتبال ایران تصمیم خودشان را گرفته‌اند و اگر تیم امید بتواند تا فینال صعود کند، شاهد تعویق قطعی هفته هفتم هم خواهیم بود. البته که اگر تیم امید حذف شود، شاید پیش از فیفادی مهرماه مسئولان بتوانند یکی-دو هفته‌ای را پیش ببرند و البته هنوز تکلیف زمان برگزاری‌های بازی‌های معوقه هفته پنجم و ششم هم مشخص نیست. تنها چیزی که مشخص است اینکه مسابقات لیگ برتر در دوره بیست و سوم تعطیلات زمستانی نخواهد داشت و بلافاصله پس از پایان جام ملت‌ها ادامه بازی‌های نیم فصل برگزار می‌شود و پس از آن نیم فصل دوم شروع می‌شود.

1929070
با این وصف این احتمال وجود دارد که پس از پایان بازی‌های تیم ملی در فیفادی مهرماه از اوایل آبان شاهد از سرگیری رقابت‌های لیگ باشیم.

دیدگاه‌ها