کد خبر : 1967707 | 02 مهر 1402 ساعت 17:05 | 170.3K بازدید | 259 دیدگاه

پایان 65 سال انتظار برای مدال

پینگ پنگ ایران ژاپن را به راکت بست

تیم ملی تنیس روی میز با برتری غرور آفرین مقابل ژاپن راهی نیمه نهایی شد و مدال برنزش را قطعی کرد.

پینگ پنگ ایران ژاپن را به راکت بست

به گزارش ورزش سه، دیروز، روز پینگ‌پنگ ایران بود. بازی تیمی ایران با ژاپن در بازی‌های آسیایی 2022هانگژو چند اتفاق مهم را با هم داشت؛ ایران با رنک 27 جهان، ژاپنی را شکست داد که رنک 2 را دارد، به این ترتیب پسران ایران، نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی تیم پینگ‌پنگ را بعد از 65 سال روی سکوی آسیایی بردند. 
حتی اگر آنها در بازی امروز مقابل کره‌جنوبی بازنده هم باشند، مدال برنزشان تضمین‌شده است، چرا که بازنده‌های نیمه‌نهایی با هم روی سکوی سوم می‌روند. تیم ایران با این پیروزی بزرگ و مدال شیرینی که در انتظارش است، کار دیگری هم انجام داد. این 3بازیکن بعد از بازی دیروز علاوه بر اینکه برای گرفتن مدال‌های انفرادی و دوبل هم باانگیزه‌تر شدند، حمایت‌های فدراسیون را هم بی‌پاسخ نگذاشتند. 

ویدئو: 311588

در چند‌ماه گذشته مسئولان رده اول ورزش اعتمادی به تیم پینگ‌پنگ نداشتند و مدعی بودند که این تیم شانس سکو ندارد ولی مسئولان فدراسیون تا روز آخر برای اعزام آنها جنگیدند. کارشناسان فدراسیون هم به مدال این تیم اعتقاد داشتند چرا که از نظر آنها این تیم بهترین و یکدست‌ترین تیم پینگ‌پنگ در چند دهه اخیر است و هم اینکه اصرار داشتند که برای حفظ جایگاه تیمی در رنکینگ جهانی، این 3 نفر باید در بازی‌های آسیایی حاضر شوند.

1930060

تیم ایران قبل از مرحله یک‌‌چهارم نهایی بحرین و ویتنام را شکست داده بود و به هنگ‌کنگ باخته بود اما کمتر کسی تصور می‌کرد در بازی با ژاپن هم ایران برنده میدان باشد. شگفتی از همان بازی اول آغاز شد. نیما عالمیان هاریموتو نفر چهارم رنکینگ جهانی را 3بر 2برد. هاریموتو 3هفته قبل هم در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل افشین نوروزی شکست خورده بود. دست راست این بازیکن آسیب‌دیده است اما در مقایسه با مسابقات آسیایی دیروز بازی بهتری به نمایش گذاشت. 

1930067

نوشاد هم با توگامی بازی کرد و درحالی‌که در 2دیدار قبلی به این بازیکن باخته بود، این بار 3بر 2به پیروزی رسید. سخت‌ترین بازی را امیرحسین هدایی انجام داد. ایران برای صعود به پیروزی او در بازی سوم نیاز داشت و امیرحسین که جوان‌ترین بازیکن تیم است، باید سخت‌ترین بازی را انجام می‌داد اما او هم یوشیمورا را در 5 ست برد تا ایران با اقتدار به نیمه‌نهایی صعود کند. اوج کار هدایی در گیم پنجم بود که 10بر 8عقب افتاد اما توانست 12 بر 10 پیروز شود و در مجموع به برتری برسد. او بعد از بازی گفت که برایش شکست دادن تیم دوم جهان غیرقابل باور است.

1930059

تیم ملی در نیمه‌نهایی بازی‌ها، ظهر امروز مقابل کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. برنده این بازی راهی فینال می‌شود و یکی از سکوهای اول و دوم هانگژو را برای خودش رزرو می‌کند اما تیم بازنده روی سکوی سوم می‌رود. این دوره برای دومین بار است که پینگ‌پنگ تیمی ایران صاحب مدال می‌شود. بار اول در بازی‌های 1958توکیو بود که تیم امیر احتشام‌زاده، هوشنگ بزرگ‌زاده، ادموند بیت‌‌خدا و حمید کرلو روی سکو رفتند و مدال برنز گرفتند. در پینگ‌پنگ انفرادی هم ایران 2مدال در بازی‌های آسیایی دارد؛ بزرگ‌زاده در بازی‌های 1966و نوشاد عالمیان در بازی‌های 2018جاکارتا که مدال هر دو برنز بود.
تیم ایران امیدوار است برای نخستین‌بار حداقل یک سکو بالاتر از سکوی سومی نصیبش شود.

ویدئو: 311614

دیدگاه‌ها