کد خبر : 1967893 | 03 مهر 1402 ساعت 11:51 | 16.4K بازدید | 7 دیدگاه

سکوی ترسناک وزن 67 کیلو با حضور گرایی!

دو سال پس از کسب مدال طلای المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک، لوئیز اورتا (کوبا) در وزنی بالاتر اولین عنوان جهانی خود را به دست آورد.

سکوی ترسناک وزن 67 کیلو با حضور گرایی!

به گزارش "ورزش سه"، اورتا دیروز در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم، حسرت جعفروف را با نتیجه ۴-۳ شکست داد تا ضمن کسب طلا، سهمیه المپیک را نیز دریافت کند. این دومین طلای کوبا از دل این مسابقات بود؛ کشوری که همواره به صورت سنتی در کشتی خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را کسب می‌کند. اورتا در این باره گفت: این مدال طلا، نتیجه تمرینات سخت و کار مربیانم و آمادگی خوبی است که قبل از آمدن به اینجا داشتم.

اورتا که سال گذشته در همین سالن (اسلارک آرنا) به مقام هفتم رسیده بود، بالاخره بعد از المیپک اولین مدالش را دریافت کرد. او گفت: بعد از طلای المپیک دیگر نتوانستم روی سکو بروم و بنابراین بسیار خوشحالم که این اتفاق افتاد.

1930515
1930516
1930517
1930518
1930519

این یک تست مناسب برای او بود که نشان داد می‌تواند با کشتی‌گیرانی که از وزن طبیعی او سنگین‌تر هستند، مقابله کند. اورتا قبل از فینال ماته نمس، کشتی‌گیر کشور میزبان و مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و با پیروزی در فینال طلا گرفت. او پس از کسب قهرمانی با یک پشتک تماشایی مثل ژیمناست‌ها نشان داد که از چه آمادگی بدنی‌ای بهره می‌برد. ضمن اینکه تصاویر سایت رقابت‌های کشتی نشان می‌دهد که او چه اندام آماده و عضلات بیداری برای این مسابقات داشته است.

او گفت: من قبلا جعفروف را شکست داده بودم، اما فینال‌ها متفاوت هستند و آنها را نمی‌‌توان با هم مقایسه کرد. ما نبرد سختی داشتیم و او حریف بسیار خوبی بود و ما طوری به جدال همدیگر رفتیم که یک فینال واقعی شکل بگیرد.

1930520

اورتا که بعد از المپیک توکیو تغییر وزن داده، از ۶۰ به ۶۳ کیلو رسیده و حالا در ۶۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرد. او می‌گوید بعد از المپیک هیچ تغییری در رژیم خود ایجاد نکرده است.

او در پایان حرف‌هایش می‌گوید: طلای المپیک چیزی را در زندگی من تغییر نداده است. من روی کارهایی که باید انجام بدهم، تمرکز می‌کردم و قصد دارم همین نتیجه را هم در پاریس بگیرم.

سکوی قهرمانی چهارنفره دسته ۶۷ کیلو با حضور دو قهدمان المیپک (گرایی و اورتا)، یک قهرمان جهان (نمس) و جعروف از ترسناک‌ترین سکوهای این مسابقات بود.

دیدگاه‌ها