کد خبر : 1968190 | 04 مهر 1402 ساعت 12:48 | 13.6K بازدید | 15 دیدگاه

چین همچنان می‌تازد: سه رکورد جهانی و 19 طلا!

تیم چین در دومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو باز هم قدرتش را به رخ رقبا کشید.

چین همچنان می‌تازد: سه رکورد جهانی و 19 طلا!

به گزارش "ورزش سه"، دومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی برگزار شد که سه رکورد جهانی در مسابقات تیراندازی به ثبت رسید و از این میان دو رکورد متعلق به تیم چین بود. 

کاروان ورزشی چین که در روز اول این مسابقات موفق شده بود 20 مدال طلا را از آن خود کند، در روز دوم هم 19 مدال طلا کسب کرد تا رقیبی نداشته باشد. 

تیم تیراندازی هند موفق شد در تفنگ هوایی 10 متر رکورد جهان را ارتقا دهد و مدال طلا را از آن خود کند. این اولین رکورد جهانی ثبت شده در این دوره از مسابقات آسیایی هم به حساب می‌آمد. 

1931109

پس از آن شنگ لیهائوی 18 ساله از چین توانست رکورد جهانی را در رشته تیراندازی بشکند و مدال طلا را به دست آورد. تیم چین همچنین در 25 متر سرعتی مردان هم رکورد جهانی را ثبت کرد و اول شد. لی یوئهونگ هم مدال دیگری را در تیراندازی از آن خود کرد. 

در رشته شنا هم این کین های یانگ بود که توانست در شنای پروانه 100 متر مردان دو بار در یک روز رکوردشکنی کند و اولین مدال طلای انفرادی را با 57.76 ثانیه به دست آورد. ژو جیایو هم توانست از مقامش در 50 متر شنای پروانه مردان دفاع کند و بار دیگر قهرمان شود. ونگ ژوئیر در شنای پروانه 50 متر زنان طالیی شد و یو یتینگ هم مدال طلای 200 متر انفرادی زنان را کسب کرد. 

1931110

هو شی بی که پیش از این مدال نقره المپیک توکیو را در کارنامه داشت توانست در شنای آزاد 200 متر زنان برای اولین بار به مدال طلا برسد. 

تیم زنان چین هم موفق شد در رشته ژیمناستیک و با حضور پنج ژیمناست به مدال طلا برسد. 

آخرین روز مسابقات قایقرانی هم برگزار شد و تیم چین توانست پنج مدال طلا از هفت مدال طلای ممکن را به خانه ببرد تا با 11 مدال طلا بهترین عملکرد را در این رشته داشته باشد.

دیدگاه‌ها