کد خبر : 1968635 | 06 مهر 1402 ساعت 08:43 | 209K بازدید | 113 دیدگاه

صید دو طلا، چهار نقره و یک برنز دیگر

پایان روز‌ پنجم در هانگژو: با ووشو بازی عوض شد!

کاروان ایران‌ در صبح روز پنجم با دو طلا و سه نقره ووشو در جدول مدال ها صعود كرد.

پایان روز‌ پنجم در هانگژو: با ووشو بازی عوض شد!

به‌ گزارش "ورزش سه"، از آنجایی‌‌ نتیجه چندان امیدوار کننده ای برای کاروان ایران تا پايان روز چهارم نخورده بود که در جدول مدال ها حرف اول را تعداد طلاهای هر کشور می زند. 

ایران‌ که تا قبل از مسابقات امروز فقط یک مدال طلا توسط تیم ملی والیبال کسب کرده بود، امروز امیدهای بزرگی برای افزایش چشمگیر تعداد مدال های طلا و صعود چند پله ای در جدول مدال ها داشت. 

ووشو با ۵ فینالیست در صدر این فهرست امیدبخش قرار گرفته بود كه در نهايت دو طلا و سه نقره صيد كرد. 
تیم‌هاى تکواندو و شمشیربازی هم از دیگر امیدهای کسب مدال در روز‌ پنجم بودند كه با يک نقره و یک برنز به کار خود پایان دادند.

1932063
كاروان ايران با دو طلا و سه نقره ووشو به جايگاه هشتم جدول مدال ها صعود كرد.

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از بازی های آسیایی همراه ما باشید:


بولت استقلال بسكتبال

١٦:٠١: تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با برتری مقابل ترکمنستان به مرحله بعدی صعود کرد. شاگردان لوکا کاروالیو موفق شدند ترکمنستان را با نتیجه 19 بر 13 شکست بدهند و به دور بعد راه یابند.

1932227

١٦:٠٦: تیم ملى بسكتبال 5 نفره ايران در دومين بازى خود با نتیجه 81 بر 66 برابر عربستان به پیروزی رسید.

١٦:٠٩: شاگردان هاكان دمير در سومين بازى به مصاف قزاقستان خواهند رفت.

1932225

بولت فولادواليبال

١٠:٣٧: تیم ملی والیبال ساحلی ب ایران در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی از صبح امروز به مصاف قزاقستان رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و به مدال برنز نرسید.

1932098

بولت استقلالدوچرخه سواری

۱۰:۱۱: امروز صبح پنجشنبه مسابقات دوچرخه‌سواری پیست بازیهای آسیایی هانگژو آغاز شده و تنها نماینده کشورمان در بخش آقایان رقابت خود را در ماده اومنیوم استارت زد. علی لبیب تا این لحظه در ماده اسکرچ دهم شده و در تمپوریس نیز به مقام ششمی رسیده است.

۱۰:۱۴: دو مسابقه دیگر لبیب از یک‌ساعت دیگر آغاز خواهد شد.

1932120

١٣:١٦: در دومین روز مسابقات دوچرخه‌سواری در هانگژو چین علی لبیب تنها نماینده دوچرخه‌سواری مردان در رشته اومنیوم که متشکل از ۴ رشته می باشد مصاف رقبای قدرتمند خود رفت و به مقام چهارمی دست یافت.

١٣:١٩: چهارمی لبیب در شرایطی رخ داد که ابتدا عنوان شد نماینده کشورمان صاحب مدال برنز شده اما پس از بازنگری امتیازات خط ها توسط داوران امتیاز یکی از خط ها به رکابزن اماراتی داده شد و نماینده کشورمان را از کسب مدال برنز به مقام چهارمی تبدیل کردند.

1932173

بولت فولادتيراندازى

٤:٥٠: آغاز رقابت امیر جوهری‌خو، جواد فروغی و سجاد پورحسینی در مسابقات تیراندازی تپانچه ۱۰ متر مردان.

1932033

بولت فولادتكواندو

٤:٥٢: مسابقات تكواندو امروز در هانگژو به پايان مى رسد، اما خبرى از حل مشكل سيستم امتيازدهى نيست. 

٤:٥٤: آناهیتا توکلی نماینده وزن مثبت 67 کیلو گرم بانوان برابر آلن کریستی فیلیپینی مقتدرانه پيروز شد. در این وزن که 11 تکواندو کار حضور دارند نماینده کشورمان یک سر و گردن بلند تر از حریف بود با ضربات متعدد سه امتیازی 9بر2 نتیجه را به نفع خود در راند اول تمام کرد.

1932024

اما در راند دوم حریف فیلیپینی به تاکتیک ضربات از دور و خطا روی آورد که 2بر0 جلو افتاد اما توکلی با زدن دو ضربه سه امتیازی به حریف در نهایت 7بر2 برنده این راند شد تا در نهایت پیروز هر دو رانده شده و در ادامه برای مسجل شدن برنزش به مصاف اوسی پو وا ازبکستانی برود.

٥:١٣: آرین سلیمی نماینده وزن مثبت 80 کیلوگرم مردان در مبارزات این وزن که 15 تکواندو کار حضور دارند در راند اول 19 بر7 حریف را برد و در راند دوم نیز در حالی که مسلط بر مبارزه بود با ضربات سهمگین خود در نهایت حریف را وادار به تسلیم شدن کرد تا داور مسابقه خیلی زود دست خود را به عنوان برنده بودن تکواندو کار ایرانی بالا ببرد.

1932027

٥:١٥: سليمى در دور بعدى به مصاف برنده بازی اردن و نپال مى رود.

٦:٣٠: آناهيتا توكلى که برای رسیدن به این مرحله حریف فیلیپینی خود را شکست داده بود برای مسجل شدن مدال برنزش باید از سد حریف قدرتمند ازبکستانی خود اوسی پوا می گذشت اما به رغم اجرای یک مسابقه نفس گیر از پس حریف قدرتمند ازبکی خود بر نیامد تا در نهایت با قبول شکست در دو راند از سه راند از دور رقابت ها حذف شود.

٦:٥٣: آرين سليمى با شكست حريف اردنى خود به نيمه نهايى بازى هاى آسيايى در وزن ٨٠+ كيلوگرم رشته تكواندو رسيد.

1932044

٩:٢٥: آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلو گرم مردان در نيمه نهايى برابر حريفى از چين تايپه در راند اول 14بر10 پیروز شد و راند دوم را هم در حالیکه تکواندو کار چین تایپه ای به شدت از سوی تماشاگران تشویق می شد 16بر13 برنده شد تا راهی فینال شود.

1932093

٩:٢٧: سليمى در مسابقه فینال باید با برنده چین و قزاقستان مسابقه دهد.

١١:٤٩: آرین سلیمی در فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم رقابت های تکواندو برابر سونگ ژائوژیانگ از چین قرار گرفت و با نتیجه 2 بر 1 شکست خورد و به نشان نقره رسید.

١١:٥٣: اين مبارزه از نظر داورى حرف و حديث هاى زيادى داشت و داوران دو بار امتيازات سليمى را پاک کردند.

۱۱:۵۵: بدین ترتیب پرونده تکواندوى ايران بدون طلا و با کسب 3مدال نقره توسط آرین سلیمی ،علیرضا حسینی پور و‌مهدی حاجی موسایی و 5 مدال برنز توسط متین رضایی،مهران برخورداری،مبینا نعمت زاده،ملیکا میرحسینی وکیلی در بخش کیوروگی و مرجان سلحشوری در بخش پومسه نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو بسته شد.

1932135

بولت فولادشمشيربازى

٥:٠٧: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر هنگ کنگ با پیروزی 45 بر  31 مقابل تایلند به جمع 8 تیم برتر بازی های آسیایی راه یافت. در یک چهارم نهایی این رقابت ها ایران باید با هنگ کنگ رو به رو شود.

1932028

۶:۲۶: تیم ملی شمشیربازی سابر ایران متشکل از محمد رهبری، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران و محمد فتوحی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بازی های آسیایی هانگژو با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ برابر هنگ کنگ به برتری رسید تا ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند. چین حریف نیمه نهایی ایران خواهد بود.

٧:٣٣: تیم ملی شمشیربازی به مدال برنز قناعت کرد. شاگردان امین قربانی بعد از شكست هنگ كنگ در بخش تيمى مسابقات شمشيربازى، در نيمه نهايى مقابل چين ميزبان قرار گرفتند و در نهایت این مبارزه ۴۵ بر  ۴۱ تمام شد.

1932053

بولت فولادووشو

٥:٠٨: در فینال وزن 52- کیلوگرم بانوان، الهه منصوریان ملی‌پوش کشورمان به مصاف «یائه یائو لی» دارنده طلای دوره قبلی بازی‌ها از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره بسنده کرد.

٥:٠٩: بدین ترتیب منصوریان که صاحب عنوان قهرمانی جهان است، سومین مدال ووشوی ایران در این بازی‌ها را کسب کرد.

1932023

٥:٥٧: شهربانو منصوريان مدال برنز خود در وزن ٦٠ كيلوگرم را دريافت كرد.

٥:٥٩: الهه منصوريان روى سكوى نايب قهرمانى هم اشک می ریخت.

1932031

٦:٣٤: فورى؛ افشین سلیمی در فینال منهای ۶۵ کیلوگرم بازی‌های آسیایی با ناک‌اوت حریف اندونزیایی به مقام قهرمانی دست یافت.

٦:٣٥: اين دومين مدال طلاى كاروان ايران بعد از قهرمانى تيم ملى واليبال بود.

1932036

٦:٥٥: شکست تلخ محسن محمد سیفی، سرگروه تیم ملی ساندای مردان ایران. 

٦:٥٨: در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم بازی‌های آسیایی هانگژو محسن محمدسيفى دارنده سه طلاى بازى هاى آسيايى مقابل حریف چینی شكست خورد و به نقره رسيد.

1932041

۷:۱۴: افشین سلیمی مدال طلای خود را دریافت کرد تا برای دومین بار سرود ایران‌ در هانگژو نواخته شود.

1932045

٧:٢١: فورى؛ سومين طلاى ايران بازهم به نام ووشو.

٧:٢٢: يوسف صبری که طلای مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در فینال وزن 75- کیلوگرم به مصاف «فی لونگ کای» از ماکائو رفت و با شکست این حریف صاحب مدال طلا شد. يوسف صبرى در همان دقایق اولیه مسابقه توانست رقیبش را شکست دهد و کار‌‌ را تمام کند. 

٧:٢٥: بدين ترتيب از ٥ فينال امروز ايران دو طلا و سه نقره را از آن خود كرد.

1932050

بولت فولاد شنا

۶:۰۱: مهرشاد افقری نماینده شنای ایران در بخش ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان   24:67 ششم شد. افقری در خط ۲ گروه خود با رقبایی از کشورهای آسیایی قطر، قزاقستان، ژاپن،کره جنوبی، تایلند،اردن،و هنگ کنگ همگروه بود. ملی پوش کشورمان  در کورس رقابت با شناگران قدرتمند آسیایی که عنواندار جهان و المپیک هستند اگرچه استارت خوبی در آب زد اما نهایتا نتوانست بجز ششمی عنوان بالاتری کسب کند. نماینده قزاقستان با زمان 23:65 در این گروه اول شد.

1932032

بولت فولادتنیس روی میز

٧:٥٦: شیما صفایی تنها نماینده دختر تنیس روی ایران در بازی های آسیایی امروز پنجشنبه برای برگزاری نخستین دیدار خود در بازی های آسیایی به مصاف «هایاتا» از ژاپن رفت. در پایان این دیدار که از مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد، صفایی با نتیجه ٤ به صفر شکست خورد ‌و از دور رقابت ها کنار رفت. صفايي چهار گيم اين ديدار را با نتايج ١١ به يك، ١١ به ٤ و ١١ به ٦ و ١١ به ٣كرد. 

٧:٥٩: عصر امروز نیز نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم‌ به مصاف «علی نور» از عربستان می رود و امیرحسین هدایی با «آیساک کوئنک» از سنگاپور رقابت خواهد داشت.

٨:٠٣: تا ساعاتی دیگر تیم دوبل ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان به مصاف تیم‌دوبل تایلند می رود.

٩:٢١: مسابقات تنيس روى بازى هاى آسيايى با برگزاري رقابت هاي دوبل پيگيري شد. در اين مرحله از رقابت ها تركيب نوشاد و نيما عالميان امروز و پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، به مصاف تيم دوبل تايلند رفت و با نتيجه ٣ بر صفر پيروز شد و به مرحله يك هشتم صعود كرد.

٩:٢٣: گيم نخست اين ديدار با برتري ١١ بر ٨ برادران عالميان به پايان رسيد، آنها در گيم دوم هم ١٤ بر ١٢ پيروز شدند و گيم سوم را هم با برتري ١٢ بر ١٠ خود تمام كردند.

1932073

١٣:٣٧: نوشاد عالمیان در نخستین بازی خود در مرحله ۱/۱۶ پایانی به مصاف الخدراوی از عربستان رفت و مقتدرانه ۴ بر ۱ به برتری دست یافت.

١٣:٤٠: عالمیان در گیم نخست ۱۱ بر ۵ پیروز شد، گیم دوم را با نتیجه ۱۱ بر ۷ به این حریف واگذار کرد و در ادامه در سه گیم متوالی با نتایج ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۴ و ۱۱ بر ۳ توانست پیروز این میدان باشد و گام به مرحله ۱/۸ نهایی مسابقات انفرادی بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بگذارد.

١٣:٤٦: نوشاد عالمیان در این مرحله به مصاف هاریموتو دارنده رنکینگ چهار دنیا از ژاپن خواهد رفت.

1932174

١٦:٢٨: در ادامه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی در مرحله یک شانزدهم نهایی بخش انفرادی، امیرحسین هدایی به مصاف ایساگ کونگ از سنگاپور رفت. هدایی در این مسابقه با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله با برنده بازی ظهور فیضان از پاکستان و لی یانگ جو از چین تایپه رقابت خواهد داشت.

1931523

دیدگاه‌ها