کد خبر : 1970015 | 11 مهر 1402 ساعت 17:37 | 31K بازدید | 45 دیدگاه

جنجال دوباره در پرونده بارسا گیت

فرار عجیب نگریرا: زوال عقل دارم، اذیت نکنید!

روزنامه ال‌موندو اعلام کرد خوزه نگریرا برای فرار از شرکت در جلسات دادگاه پرونده جنجالی بارسلونا و فوتبال اسپانیا دست به اقدامی عجیب زده است.

فرار عجیب نگریرا: زوال عقل دارم، اذیت نکنید!

به گزارش "ورزش سه"، خوزه انریکه نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، این روزها یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های دنیای فوتبال است و نام او با پرونده‌ای عجین شده که باشگاه بارسلونا را با خطری بزرگ تهدید می‌کند.

در این پرونده که به «پرونده نگریرا» مشهور شده باشگاه بارسلونا از طرف دادستانی اسپانیا متهم است که به خوزه نگریرا پرداخت‌هایی مشکوک انجام داده است. بارسا اتهامات را به شدت تکذیب کرده و می‌گوید پرداخت‌هایش قانونی بوده است اما مخالفان بارسا این باشگاه را به پرداخت رشوه به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران برای تاثیرگذاری در داوری بازی‌های فوتبال متهم می‌کنند.

1935069

روزنامه ال‌موندو امروز ادعایی جالب درباره این پرونده مطرح کرد. ال‌موندو می‌گوید وکیل خوزه نگریرا گزارشی به دادگاه ارسال کرده که توسط یک روان‌شناس امضا شده است. روان‌شناس مورد اشاره در گزارش خود به دادگاه می‌گوید نگریرا بیمار او است و در حال حاضر از مراحل پیشرفته زوال عقل رنج می‌برد و در نتیجه نمی‌تواند در دادگاه مورد بازخواست قرار بگیرد.

ال‌موندو می‌گوید به محتوای این گزارش دست پیدا کرده و در صورت لزوم آن را منتشر خواهد کرد. این روزنامه از اقدام وکیل نگریرا به عنوان تلاشی برای فرار از حضور در دادگاه یاد کرده است. در گزارش روان‌شناس ادعا شده که با توجه به زوال عقل نگریرا او نمی‌تواند تشخیص بدهد که آنچه در دادگاه به زبان می‌آورد بر علیه او به کار خواهد رفت یا نه. در نتیجه بر اساس قوانین اسپانیا او نباید مورد بازخواست قرار بگیرد.

1935068

در گزارش روزنامه ال‌موندو اشاره شده که گزارش ارسال شده به دادگاه مهر بنیاد آلزایمر شهر بارسلون را دارد که یک ارگان رسمی به حساب می‌آید.

مخالفان اما به این استناد می‌کنند که خوزه نگریرا مدتی پیش اظهارنامه‌ای به اداره مالیات ارسال کرده و سپس با حضور در این اداره به سوالات ارزیاب‌ها درباره تراکنشهای مالی خود پاسخ داده بود. این گروه می‌گویند چطور نگریرا مدتی پیش از سلامت عقلی کافی برای دفاع از خود در اداره مالیات برخوردار بوده ولی بعد از مدت کوتاهی نه تنها به زوال عقل مبتلا شده بلکه بیماری‌اش تا این حد پیش رفته که دیگر قادر به تشخیص اتهاماتش نیست.

دیدگاه‌ها