کد خبر : 1970083 | 11 مهر 1402 ساعت 22:19 | 41.7K بازدید | 32 دیدگاه

طلای بالا رفتن از دیوار راست

روی نردبان نامرئی، ستاره‌ای که عمودی می‌دود

ششمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو سهم یکی از اعجاب‌انگیزترین ورزشکاران ایران شد.

روی نردبان نامرئی، ستاره‌ای که عمودی می‌دود

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری المپیک یا رویدادهایی چون بازی‌های آسیایی با توجه با غیبت یا ناکامی عمده فوتبالیست‌ها، توجه ورزش‌دوستان به ورزشکاران رشته‌های دیگر نیز جلب می‌شود و در چنین مواقعی است که ستاره‌های کم‌نظیر ورزش ایران قد علم می‌کنند.

درست مثل سه‌شنبه یازدهم مهرماه سال 1402 که یک بار دیگر زمان تماشای یکی از قدرتمندترین ورزشکاران ایران در سطح آسیا و جهان از راه رسید و همه منتظر بودند تا یک مدال خوشرنگ دیگر سهم کاروان ایران در هانگژو شود؛ صحبت از رضا علیپور، نابغه سنگ‌نوردی ایران و جهان است که در تکاپوی تکرار طلای جاکارتا، در اندیشه دفاع از قهرمانی دوره گذشته خود در این رشته جذاب و مهیج بود.

1935253

رشته‌ای که بر خلاف فوتبال و کشتی فراگیر نیست و البته سادگی ظاهری ورزش‌های توپی یا رزمی را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود اغلب تماشاگران با دیدن بدن‌های سراسر عضله سنگ‌نوردان، حساب خود را از این رشته جدا کرده و تنها سعی در تحسین قهرمانان آن داشته باشند.

1935255

اتفاقی که برای رضا علیپور هم رخ داده، ورزشکار ایرانی که چندباری در مسابقات جهانی موفق به رکوردشکنی شده، امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که تقابلش با رقیب اندونزیایی، رکورددار دنیا، در مرحله نیمه‌نهایی نگران‌کننده به نظر می‌رسید اما سریع‌ترین مرد عمودروی ایران، با سرعتی خیره‌کننده در کمتر از یک چشم بر هم زدن، سنسوری که در ارتفاع پانزده متری از سطح زمین نصب شده بود را لمس کرد تا رقیب عنوان‌دار جهان را به مدال برنز متقاعد کند.

1935256

علیپور در فینال برابر نماینده میزبان قرار گرفت و در حالی که انتظار می‌رفت کاری سخت‌تر از مسابقه مرحله قبلی پیش رو داشته باشد، این بار از نیمه مسیر با خیالی راحت از رها کردن مسابقه توسط رقیب چینی، بار دیگر بر بام سنگ‌نوردی ماده سرعت آسیا ایستاد تا ششمین طلای ایران در هانگژو و دومین طلای خود در بازی‌های آسیایی را دشت کند.

1935257

او که لقب سریع‌ترین مرد عمودی جهان را پس از قهرمانی چشمگیر در مسابقات جهانی سال 92 از رسانه‌های چین گرفت، بار دیگر در این کشور درخشید و در 29 سالگی، در ردیف بسیاری از قهرمانان نامی تاریخ ورزش ایران قرار گرفت.

1935261
1935262
1935264

دیدگاه‌ها