کد خبر : 1970302 | 12 مهر 1402 ساعت 18:25 | 25.7K بازدید | 23 دیدگاه

ادعای رئیس کنفدراسیون کونمبول

افتتاحیه جام‌جهانی 2030 در زادگاه مارادونا و مسی

رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی مدعی شد که دیدارهای افتتاحیه جام جهانی 2030 در سه کشور این قاره برگزار می‌شود.

افتتاحیه جام‌جهانی 2030 در زادگاه مارادونا و مسی

به گزارش "ورزش سه"، الخاندرو دومینگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با انتشار توئیتی در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که دیدارهای افتتاحیه جام جهانی 2030 در کشورهای آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار خواهد شد.

جام جهانی 2030 در حال حرکت به سمت آمریکای جنوبی است. این خبری است که توسط الخاندرو دومینگوئز از کونمبول در شبکه اجتماعی X یا همان توئیتر منتشر شده است که مطمئناً دنیای فوتبال را تکان خواهد داد.

جام جهانی فوتبال قرار است در سال 2030 صدمین سالگرد خود را جشن بگیرد، اولین جام جهانی در تاریخ 1930 توسط اروگوئه برگزار شد و این کشور به مقام قهرمانی رسید و به گفته کونمبول، پس از تقریبا 10 سال مذاکره، این مسابقات به آمریکای جنوبی بازخواهد گشت.

توئیت آلخاندرو دومینگز نشان می‌دهد که سه کشور میزبان بازی‌های افتتاحیه مسابقات خواهند بود. آرژانتین، که پیش از این میزبان جام جهانی در سال 1978 بود. پاراگوئه که نخستین میزبانی را تجربه می‌کند و کشور محل تولد آلخاندرو دومینگز و پایگاه رسمی کونمبول است. و سرانجام، جام جهانی به اروگوئه بازمی‌گردد، جایی که لا سلسته اولین جام جهانی فیفا را در سال 1930 به دست آورد.

خبر توئیت الخاندرو دومینگز بعداً توسط فدراسیون فوتبال آرژانتین، رئیس جمهور اروگوئه و سایر شخصیت‌های سیاسی به اشتراک گذاشته شد. فیفا معمولاً اخبار میزبان بعدی جام جهانی را در مراسمی به اشتراک می‌گذارد که در آن، کشور میزبان در همان لحظه مشخص می‌شود و فدراسیون جهانی فوتبال هنوز درباره جام جهانی 2030 اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

هنوز هیچ خبر رسمی‌ای درخصوص این ادعا از سوی افراد معتبر در فیفا منتشر نشده است. برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که فقط سه بازی افتتاحیه در آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار می‌شود و ادامه مسابقات در سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش به انجام خواهد رسید.

فابریتزیو رومانو، بزرگترین خبرنگار حوزه نقل‌وانتقالات فوتبال جهان، نیز با انتشار توییتی نوشت که سه کشور آمریکا جنوبی فقط میزبان سه بازی افتتاحیه خواهند بود و ادامه مسابقات در اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار می‌شود.

باید دید که واکنش فیفا به توئیت رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی چه خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود که میزبان این پیکارها سپتامبر 2024 معرفی می‌شود. آیا فدراسیون جهانی فوتبال میزبانی سه کشور آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه را تأیید خواهد کرد؟ باید منتظر ماند.

دیدگاه‌ها