کد خبر : 1970323 | 12 مهر 1402 ساعت 19:38 | 32.4K بازدید | 51 دیدگاه

فینال جام‌ جهانی 2030 در سانتیاگو برنابئوی جدید!

روزنامه مارکا اعلام کرد که فینال جام جهانی 2030 در استادیوم جدید سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود.

فینال جام‌ جهانی 2030 در سانتیاگو برنابئوی جدید!

به گزارش "ورزش سه"، فیفا امروز به صورت رسمی اعلام کرد که 6 کشور قرار است میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2030 را برعهده بگیرند. در هر کدام از کشورهای آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه یک مسابقه به عنوان بازی افتتاحیه برگزار می‌شود و ادامه مسابقات در اسپانیا، پرتغال و مراکش به انجام خواهد رسید.

روزنامه مارکا در گزارشی به بررسی استادیوم‌های میزبان جام جهانی پرداخته و نوشته است که مادرید، بارسلونا و سویا تنها شهرهایی هستند که مکان امنی برای میزبانی دارند.

جام جهانی 2030 اولین جام جهانی خواهد بود که در سه قاره برگزار می‌شود. در طول سال 2024، مکان‌های برگزاری مسابقات به صورت رسمی اعلام خواهد شد، اما در حال حاضر تنها شهرهای مادرید، بارسلونا و سویا در اسپانیا تایید شده‌اند.

ضمن اینکه دیدار فینال در پایتخت و در استادیوم جدید و بازسازی شده سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود. متروپولیتانو نیز میزبان مسابقات خواهد بود. بارسلونا دو استادیوم خود را دارد: نیوکمپ و کورنلا، در حالی که سویا کارتوخا را برای میزبانی آماده می‌کند.

بقیه استادیوم‌ها روی هوا هستند، اما مسلم است که ایالت باسک نیز میزبان این مسابقات خواهد بود. سوال این است که آیا قرار است دیدارهای جام جهانی در سن سباستین برگزار شود یا بیلبائو یا در هر دو شهر. مالاگا نیز به عنوان یک مکان رزرو شده وجود دارد. هر چند که برگزاری مسابقات در این شهر آسان نیست، اما می‌توان گفت که شهرهای ویگو، آکورونیا، گران کاناریا، والنسیا و ساراگوسا شانسی برای برگزاری مسابقات ندارند.

برای میزبانی جام جهانی، فیفا اعلام کرده که هر استادیوم باید ظرفیت حداقل 40 هزار تماشاگر را داشته باشد. بازی افتتاحیه که در آمریکای جنوبی به انجام می‌رسد و فینال باید در استادیوم‌های 80 هزار نفری برگزار شود، در حالی که استادیوم‌های بازی‌های نیمه نهایی باید ظرفیت حداقل 60 هزار نفری داشته باشند. همان‌طور که اعلام شد، فینال قرار است در مادرید، در سانتیاگو برنابئوی جدید برگزار شود.

دیدگاه‌ها