کد خبر : 1970410 | 13 مهر 1402 ساعت 08:46 | 295.2K بازدید | 151 دیدگاه

ناکامی وزنه‌برداری و کاراته؛ حسرت نقره‌ای اسکیت

پایان روز ۱۲ در هانگژ‌و: کشتی امید را به ایران برگرداند

در روز دوازدهم بازى‌هاى آسيايى هانگژو کشتی‌گیران به دو مدال طلا رسیدند تا امیدها برای روزهای آتی افزایش یابد.

پایان روز ۱۲ در هانگژ‌و: کشتی امید را به ایران برگرداند

به گزارش "ورزش سه"، در روز دوازدهم در رشته‌هايى مثل كشتى فرنگى، كاراته، اسكيت و وزنه‌بردارى اميدوار به كسب مدال طلا بودیم؛ از دو سنگين‌وزن كشتى فرنگى تا بهمن عسگرى در كاراته و ميرمصطفی جوادى در وزنه‌بردارى، ورزشكارانى بودند كه هم مسئولين و هم مردم چشم انتظار درخشش آنها در روز دوازدهم بودند، اما برخلاف فرنگی‌کاران که طبق انتظارات پیش رفتند، در کاراته و وزنه‌برداری اصلا خبری از مدال نبود!

هادی ساروی‌ و امین میرزازاده موفق شدند طلای هفتم و هشتم ایران را دشت کنند تا در جدول مدال‌ها به جمع ۱۰ کشور برتر‌ برگردیم‌‌.

1936228

در‌ اسکیت زنان‌ هم نماینده ایران‌‌ با اختلاف نزدیک به نقره بسنده کرد تا این رشته هم سورپرایز جدیدی برای کار‌وان ایران به ارمغان نیاورده باشد.

حالا دو‌ روز‌ تا پایان مسابقات باقی‌ مانده و همه امیدها به کسب مدال‌های طلای پرتعداد توسط آزادکاران، کاراته‌ها و البته تیم‌های ملی کبدی و شطرنج است.

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز دوازدهم بازى‌هاى آسيايى همراه باشيد:


بولت پرسپولیسكاراته

٦:٥٤: مسابقات کاراته کومیته بازی های آسیایی هانگژو از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد و بهمن عسگری در وزن ۷۵- كيلوگرم اولین نماینده کشورمان بود که با موخامادف از ازبکستان مبارزه کرد و با نمایشی مقتدرانه و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید. 
در این وزن ۱۹ کاراته کا حضور دارند و عسگری در ادامه با نماینده کره جنوبی که در دور اول استراحت داشت روبرو خواهد شد.

1935996

٧:١١: کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه حضور در سالن مسابقات کاراته بازیهای آسیایی با آنتونیو اسپینوس رييس فدراسيون جهانى كاراته دیدار کرد.

1935997

۷:۲۶:بهمن عسگری کاراته کای ایران در وزن ۷۵- در دومین مبارزه خود در کومیته بازی های آسیایی مقابل جائی یوون از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲  این مبارزه را به سود خود پایان داد. عسگری در آخرین ثانیه این دیدار موفق شد امتیاز پیروزی خود را کسب کند و داوران پس از مشورت این امتیاز را تائید کردند.

۷:۲۹: عسگری در مرحله بعدی برابر ساکی یاما از ژاپن قرار خواهد گرفت.

٨:١٢: بهمن عسگری در برابر ساکی یاما از ژاپن قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد. عسگری که در مبارزه قبلی خود در آخرین ثانیه شکست را با پیروزی عوض کرده بود برابر حریف ژاپنی اش موفق نشد امتیازات عقب افتاده را جبران کند.

1936002

٨:٢٣: با شکست کاراته کای ژاپنی برابر نماینده اردن، بهمن عسگری شانس حضور در جدول بازنده ها را از دست داد و از رقابت های آسیایی حذف شد.

۹:۵۲: مسابقات کاراته کومیته در بخش بانوان با حضور نماینده ایران برابر رقیبی از اندونزی پیگیری شد و مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم با زفانیا مبارزه کرد و در پایان تن به شکست داد.

٩:٥٤ نماینده کشورمان در ابتدای این مبارزه از حریف خود عقب افتاد و در ادامه جبران کرد و سپس ۴ بر دو پیش افتاد اما در آخرین ثانیه ها با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و حالا باید منتظر حضور در گروه بازنده ها باشد.

1936034

١٠:٢٧: با شکست کاراته کای اندونزیایی که موفق به شکست دادن مبینا حیدری کاراته کای کشورمان شده بود، دختر ایرانی شانس حضور در جدول بازنده ها را از دست داد و با بازی های آسیایی خداحافظی کرد.


بولت استقلالجوجيتسو

٦:٤٥: در رقابت‌های جوجیتسو بازی‌های آسیایی هانگژو، صبح امروز مهران ستار در وزن ۶۲- کیلوگرم به مصاف «کادنین» از تایلند رفت و ۳ بر صفر به پیروزی رسید.
او در مرحله بعدی باید با برنده مسابقه مغولستان و عربستان مبارزه کند.

1935995

٨:٣٩: مهران ستار در وزن ۶۲- کیلوگرم جوجيتسو در مرحله دوم رقابت‌ها ۲ بر صفر نتیجه را به نماینده عربستان واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

٨:٤١: ایران در این رشته دو نماینده در بخش مردان دارد. در وزن ۸۵- کیلوگرم مردان، علی‌اکبرپور نیز دیگر نماینده ایران است که روز شنبه به مصاف رقبای خود خواهد رفت. او ابتدا با «الرشید» از اردن رقابت خواهد کرد و در صورت کسب پیروزی به مصاف «صادق‌اف» دارنده عنوان قهرمانی جهان از قرقیزستان می‌رود.

1936003

بولت پرسپولیسكشتى فرنگى

٦:١٦: در وزن 97 کیلوگرم که با حضور 10 کشتی‌گیر برگزار می‌شود، محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۶بر۳ رستم آساکولوف از ازبکستان را شکست داد و مرحله بعد صعود کرد. ساروی در مرحله یک چهارم با اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان مبارزه می کند.

1935992

٦:١٨: در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۱ کشتی‌گیر شرکت کرده اند، امین میرزازاده در دور اول در کمتر از ۲ دقیقه نانتاوات پانفوک از تایلند را ۹ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

1935993

٧:١٠:در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

٧:١٧: در وزن ۹۷ کیلوگرم که با حضور ۱۰ کشتی‌گیر برگزار می‌شود، محمدهادی ساروی در مرحله يک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر یک از سد اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان گذشت و جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد.

٨:٢٢: در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دیدار نيمه نهايى با نتیجه 8 بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

٨:٣٤: در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در نيمه نهايى با نتیجه 3 بر 1 مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار پایانی با لینگ ژی منگ از چین پیکار می کند.

۱۳:۰۸: عصر امروز به وقت هانگژو هادى ساروى با سابقه كسب طلاى جهان و برنز المپيک در دیدار نهایی مقابل یی مینگ لی از چین قرار‌ گرفت‌ که به شدت از سوی تماشاگران میزبان تشویق می شد .
ساروی‌ مثل کشتی های قبلی این حریف را هم با خونسردی تمام و با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و به مدال طلا رسید.

۱۳:۱۰: این هفتمین مدال طلای کاروان ایران و نخستین طلای کشتی محسوب می شود.

1936134

١٤:١٢: مسئولين ورزش ايران از جمله كيومرث هاشمى وزير ورزش كه عصر امروز شاهد كسب دو مدال طلا در سالن كشتى بودند، اميدوار به طلاهاى پرتعداد در روزهاى آتى هستند.

1936144

بولت استقلالقایقرانی

۵:۲۹: رکسانا رازقیان‌ به عنوان نماینده ایران در رشته اسلالوم در مسیر رودخانه قرار گرفته تا رقابتش‌‌ را آغاز کند.

١١:٠٨: ركسانا رازقیان بعد از اينكه در رده پنجم گروهش ایستاد، برای صعود به نیمه نهایی با دو قایقران از تایلند و یک قایقران هندی رقابت کرد و زمان 119.77 را ثبت کرد و به  نیمه نهایی راه پیدا يافت.


بولت پرسپولیساسکیت

۵:۲۳: ترانه احمدی و رومینا سالک اصفهانی دو ملی‌پوش اسکیت فری‌استایل ایران در اجرای اول و دوم خود در مرحله مقدماتی با ۱۱ ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند و در پایان با کسب جایگاه اول و دوم به جمع ۸ ورزشکار برتر این رشته در مرحله یک چهارم نهایی راه یابند.

۵:۲۶: در مجموع دو اجرای اول و دوم مرحله گروهی نیز رومینا سالک اصفهانی باثبت معدل زمانی ۴.۲۵۴ ثانیه اول شد و ترانه احمدی نیز با معدل زمانی ۲.۲۹۴ ثانیه دوم شد.

1935987

۵:۵۹:دو بانوی اسکیت فری‌استایل ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریفانی از چین تایپه رفتند که ترانه احمدی راهی فینال شد و رومینا سالک اصفهانی از صعود به فینال باز ماند.

٦:١٢: ترانه احمدی در مرحله نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل لیو چیائو از چین تایپه به رقابت پرداخت و در مسابقه اول و دوم خود مقابل این اسکیت‌‌باز شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.

٦:١٣: رومینا سالک اصفهانی نیز در مرحله رده‌بندی اسکیت فری‌استایل بازی‌های آسیایی هانگژو با تینگ یوئن به رقابت پرداخت و در حالی که مسابقه اول خود را شکست خورد، در مسابقه دوم به پیروزی رسید و پس از شکست در مسابقه سوم نتوانست به مدال برنز برسد.

٦:٣٧: ترانه احمدى مدال نقره خود را دريافت كرد. اين ورزشكار هم نتوانست طلسم طلايى نشدن زنان ورزشكار ايرانى را بشكند و به نقره بسنده كرد.

1935994

٩:٢٣: با اعلام‌ رسمی مسئولان برگزاری بازی های آسیایی رومینا سالک اصفهانى بازیکن اسکیت فری استایل کشورمان با ثبت رکورد ۴/۲۵۴ صدم ثانیه در مرحله مقدماتى توانست رکورد انفرادی جهان را بشکند.

۹:۵۹: امیرمحمد ساوری در اسکیت فری استایل کار خود را آغاز کرد و‌ زمان ۴.۳۱۹‌ ثانیه را در اجرای اول خود به ثبت رساند.

1936035

۱۰:۰۷: رضا لسانی در اسکیت فری استایل مردان در اجرای اول خود رکورد ۳.۹۹۷ ثانیه را بر جای گذاشت.

١٠:٣٨: امیرمحمد سواری و رضا لسانی دو ملی‌پوش اسکیت فری‌استایل ایران در اجرای اول و دوم خود در مرحله مقدماتی با ۱۷ ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند و در پایان با کسب جایگاه اول و دوم به جمع ۸ ورزشکار برتر این رشته در مرحله یک چهارم نهایی راه یابند.

١١:٣٣: در ادامه رقابت های اسکیت فری استایل بازی های آسیایی و در مرحله یک چهارم نهایی سواری در رقابت با حریفی از تایوان نتیجه را واگذار کرد و به نیمه نهایی نرسید. اما رضا لسانی در رقابت با حریف کره ای با ۲ برد راهی نیمه نهایی شد.

١١:٤٩: رضا لسانی در دیدار رده بندی مقابل دیگر نماینده تایوان به رقابت پرداخت و با قبول شکست در رده چهارم ایستاد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.


بولت سرشاخهسنگنوردى

۵:۱۱: الناز رکابی نماینده امروز ایران در رشته سنگنوردی است که در دور مقدماتی به مصاف رقبا رفته است.

٧:٠٣: رقابتهای سنگنوردی بازیهای آسیایی هانگژو در مرحله مقدماتی ماده بولدرینگ امروز صبح برگزار شد و الناز رکابی سنگنورد ایران در یک گروه 23 نفری به مصاف حریفان خود رفت. در پایان مرحله مقدماتی و پس از صعود از 4 دیواره رکابی با مجموع 65 امتیاز در جای ششم ایستاد. آی مری از ژاپن با امتیاز 99.9، ژایلو لو از چین با امتیاز 99.7 و انون ماتسوفوجی از ژاپن با امتیاز 84.8 در جایگاه اول تا سوم مرحله مقدماتی بولدرینگ قرار گرفتند.

٧:٠٦: سنگنوردان بعد از این مرحله، از ساعت 13:50 به وقت محلی در ماده لید با هم مصاف خواهند داد.  پس از جمع امتیازات دو ماده نفرات برتر به نیمه نهایی راه خواهند یافت.

١٠:٣١: ادامه مسابقات سنگنوردى در بخش ليد پيگيرى شد و در بخش مقدماتی این ماده الناز رکابی در گروه 23 نفره رقابت کرد و به عنوان نفر پانزدهم مسابقه داد. رکابی در ماده لید و در صعود از دیواره در تاچ پین نهایی و 100 امتیازی ناکام بود و امتیاز 45.1 را گرفت.

1936037

١٠:٣٢: بدین ترتیب در پایان مرحله مقدماتی، رکابی با احتساب امتیازات ماده بولدرینگ و لید 110.1 امتیاز گرفت. رکابی فعلا در جایگاه چهارم گروه مقدماتی زنان ایستاده و در پایان این مسابقه وضعیت نهایی صعود وی به نیمه نهایی مشخص خواهد شد.

١١:٢٥: در پايان مرحله مقدماتى الناز رکابی با احتساب امتیازات ماده بولدرینگ و لید 110.1 امتیاز گرفت و در مجموع در جایگاه هفتم ایستاد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

١١:٢٧: در جدول مقدماتی ماده بولدرینگ و لید زنان، آی موری از ژاپن با 196 امتیاز، چیهیون سئو از کره با 176 امتیاز و ژیلو لو از چین با 175.5 امتیاز اول تا سوم شدند. 
مرحله نیمه نهایی مسابقات سنگنوردی بولدرینگ و لید زنان فردا برگزار می شود.


بولت پرسپولیستیروکمان

۹:۵۱: در دوازدهمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در هانگژو، تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب محمدصالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان به مصاف تیم مالزی رفت و با نتیجه 227  بر 221 شکست خورد.

1936036

۹:۵۴: تیم ایران با این نتیجه از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.


بولت پرسپولیسدوچرخه سواری

۱۰:۱۱: علی لبیب نماینده ایران در بخش دوچرخه سواری جاده بود که از صبح امروز کار خود را در مسیر طراحی شده، آغاز کرد.

۱۰:۱۵: این دوچرخه سوار با رکورد ۴ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه در رده چهارم مسابقات دوچرخه سواری جاده قرار گرفت.

1936041

بولت پرسپولیسوزنه بردارى

١٠:٣٥: مراسم معارفه دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌ بردارى برگزار شد. امير حقوقی و میرمصطفی جوادی نمایندگان ایران در این دسته هستند.

١٠:٣٦: مصطفی جوادی قهرمان جهان به دلیل اینکه دسته ۸۹ کیلوگرم در بازی های آسیایی وجود ندارد در یک دسته بالاتر وزنه می زند.

١٠:٥٤: در حركت اول يكضرب حقوقى وزنه ١٦٠ كيلوگرمى را مهار كرد، اما جوادى موفق به مهار وزنه ١٦١ كيلوگرمى نشد.

1936057

١٠:٥٩: در حركت دوم يكضرب جوادى ١٦١ كيلوگرم را مهار كرد و امير حقوقى نيز ١٦٤ كيلوگرم را با موفقيت به ثبت رساند.

١١:٠٤: در حركت سوم حقوقى و جوادى در ثبت وزنه هاى ١٦٧ و ١٦٨ كيلويى ناموفق بودند.

1936058

١١:٤٢: ركوردهاى يكضرب دسته ٩٦ كيلوگرم نشان مى دهد ميرمصطفى جوادى، قهرمان دسته ٨٩ كيلوگرم جهان در رده يكى مانده به آخر قرار گرفته و تقريبا شانسى براى كسب مدال حتى با درخشش در دوضرب ندارد.

1936065

١١:٥٨: امير حقوقى و ميرمصطفى جوادى حركت دوضرب خود را با وزنه ٢٠٢ كيلوگرمى آغاز كردند و هر دو در مهار اين وزنه ها موفق بودند.

١٢:١١: امير حقوقى در حركات دوم و سوم دوضرب وزنه ٢٠٩ كيلوگرمى را انداخت تا با همان ٢٠٢ كيلو در دوضرب و مجموع ٣٦٦ كيلو به كار خود پايان دهد.

۱۲:۱۹: ميرمصطفى جوادى هم ٢١٢ و ٢١٤ كيلوگرم را روى زمين انداخت تا با همان ٢٠٢ كيلوگرم در دوضرب به كار خود پايان دهد.

۱۲:۲۸: با اتمام ۶ حرکت دو نماینده وزنه‌برداری ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم بازی‌های آسیایی، امیر حقوقی با حدنصاب مجموع ۳۶۶ کیلوگرم در جایگاه هشتم قرار گرفت و میر مصطفی جوادی که ۲۰ روز پیش در در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمان جهان شده بود، با ۲۱ کیلوگرم افت رکورد در هانگژو، در دسته ۹۶ کیلوگرم نهم شد.

۱۲:۲۹: در پایان رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم تیان تائو از چین با رکورد مجموع ۳۹۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید، رو از کره شمالی با حدنصاب مجموع ۳۸۶ کیلوگرم نایب قهرمان شد و مدال برنز هم به سومپرادیت از تایلند رسید که ۳۸۴ کیلوگرم وزنه زد.

1936093

١٤:٥٧: در ادامه مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی هانگژو و در دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان الهه رزاقی در حرکت اول یکضرب ٨٩ كيلوگرم را به نام خود ثبت كرد.

۱۵:۰۳: الهه رزاقی در حرکت دوم یکضرب ۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد. رزاقی با مهار این وزنه رکورد یکضرب دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان ایران را که در اختیار الناز باجلانی بود، به میزان یک کیلوگرم شکست.

۱۵:۰۹: رزاقی‌ در‌ حرکت سوم نتوانست ۹۷ کیلوگرم‌ را بالای سر ببرد.

1936179

١٥:٤١: در حركت دوضرب دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان الهه رزاقی دو اقدام اول ١١٣ كيلوگرم را مهار كرد، اما با وجود سه چراغ سفيد اين حركت از سوى هيات ژورى رد شد.

١٥:٤٨: در حركت دوم رزاقى همين وزنه ١١٣ كيلوگرمى را به درستى مهار كرد، اما در حركت سوم بازهم همان قصه حركت اول تكرار شد. اين بار وزنه ١٢٠ كيلوگرمى با وجود مهار بالاى سر رزاقى هم از سوى داوران و هم ژورى رد شد.


بولت پرسپولیسواترپلو

١٠:٣٧: تیم واترپلوى ایران برای ديدار با سنگاپور وارد استخر محل برگزارى مسابقات شد.

١١:٤٤: واترپلوئیست‌های ایران در دور دوم مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل سنگاپور پیروز شدند و به نیمه نهایی راه یافتند. مردان واترپلو ایران با ارائه یک بازی حساب شده برتری خود را به حریف تحمیل کردند و در نهایت این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۶ به سود ایران به پایان رسید.

١١:٤٧: بدین ترتیب تیم ملی واترپلو ایران جواز حضور در نیمه نهایی مسابقات و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر بازی‌ها راه یافت تا در ادامه با پیگیری رقابت دیگر تیم‌ها حریف ایران در مرحله نیمه نهایی مشخص شود.


بولت پرسپولیسشطرنج

۱۵:۱۳: از دور هفتم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲، تیم ملی شطرنج ایران در ادامه نتایج درخشان خود توانست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ملی مغولستان را از پیش‌رو بردارد.

۱۵:۱۸: ایران با این پیروزی‌ ضمن حفظ صدرنشینی خود در جدول مسابقات، یک گام دیگر به کسب مدال طلای رقابت‌ها نزدیک شود.

1936181

دیدگاه‌ها