کد خبر : 1970681 | 14 مهر 1402 ساعت 15:37 | 74.6K بازدید | 272 دیدگاه

شکست عموزاد در فینال و حسرت طلا در روز اول

چند ثانیه باورنکردنی، حریف رحمان بی رحم شد!

رحمان عموزاد با یک شکست عجیب و باورنکردنی در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم طلای بازی های آسیایی را از دست داد.

چند ثانیه باورنکردنی، حریف رحمان بی رحم شد!

به گزارش "ورزش سه"، همه چيز تا فينال براى رحمان عموزاد با برنامه پيش رفته بود و او رقباى سرسخت و نامدار خود از ژاپن و هند را شكست داد. اما در فينالى كه تصور مى كرديم رحمان عموزاد مى تواند به راحتى طلاى وزن ٦٥ كيلوى كشتى آزاد بازى هاى آسيايى را به نام ايران كند، اتفاق عجيبى رقم خورد.

عموزاد امروز در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ از سد عباس رحمان‌اُف از ازبکستان گذشته بود، در دور دوم نیز با نتیجه ۲ بر یک مقابل کایکی یاماگوچی از ژاپن به برتری رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر از سد بائووِن وِی‌ از چین گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. عموزاد با برتری ۸ بر یک مقابل باجرانگ، دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از هند فینالیست شده بود.

1936491

اما عموزاد برای کسب مدال طلا به مصاف تومور اوچیر‌ تولگا از مغولستان رفت که با شکست ۱۱ بر یک از کسب مدال طلا بازماند و به مدال نقره بسنده کرد.

در طول ٥ دقيقه مبارزه هيچ اتفاق خاصى رخ نداد و دو كشتى گير فقط سعى در كنترل هم داشتند. فقط روى اخطار داوران هر كدام يک امتیاز کسب کرده بودند که رحمان صاحب امتیاز آخر و برنده به شمار می رفت. اما ناگهان در یک دقیقه مانده به پایان کشتی گیر مغولستانی به شیوه رحمان عموزاد، او‌ را به‌ پل زد و چهار امتیاز گرفت. بلافاصله شاهد اجرای باراندازهای متوالی بودیم و در نهایت بعد از چند ثانیه نتیجه ۱۱ بر یک شد و داور دستور به پایان رقابت داد.

1936493

هم کادرفنی و هم علاقه مندان به کشتی از این نمایش رحمان شوکه شدند که چگونه در چند ثانیه مدال طلا را از دست داد.

پیش از این ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم از گردونه مسابقات کنار رفته بود تا سهم ایران در دو وزن اول کشتی آزاد فقط یک نقره باشد.

رقابت‌های مقدماتی ۴ وزن دوم از ساعت ۱۰ صبح فردا به وقت محلی برگزار خواهد شد که یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت.

1936492

دیدگاه‌ها