کد خبر : 1970891 | 15 مهر 1402 ساعت 14:29 | 191.1K بازدید | 115 دیدگاه

جنجالی‌ترین رقابت در کل بازی‌های آسیایی هانگژو

طلای خونین به هند رسید: باخت ایران با رأی داوران

تیم ملی کبدی ایران در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو در دیداری جنجالی برابر هند شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

طلای خونین به هند رسید: باخت ایران با رأی داوران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کبدی مردان ایران ساعتی پیش در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف تیم ملی هند رفت و در دیداری عجیب با وقفه طولانی بازی را به این تیم واگذار کرد.

در دقایق پایانی نیمه دوم و در حالی که ایران توانسته بود بازی را به تساوی بکشاند، اعتراض بازیکنان هندی به تصمیم داور باعث شد که طولانی‌ترین وقفه ممکن برای بررسی صحنه شد که بیشتر از یک ساعت طول کشید.

1936914

داستان از این قرار بود که در فاصله کمتر از یک دقیقه به پایان بازی، پاون سهراوات از تیم هند تلاش کرد که امتیاز دیگری را برای تیمش به دست آورد و آنها را برنده این بازی کند. او موفق شد بدون برخورد با هیچ مدافع ایرانی مسیرش را طی کند.

1936911

اما در این لحظه بود که چهار بازیکن تیم ملی ایران به سمت او هجوم بردند و سعی کردند نقشه او را نقش بر آب کنند و اجازه امتیازگیری به این بازیکن ندهند.

ملی‌پوشان ایران در حین دفاع پاون را گرفتند، اما بازیکنان درخواست ویدئو چک دادند. در این شرایط داوران در تعیین امتیاز مردد شدند. ابتدا نتیجه یک بر یک را اعلام کردند که تیم هند اعتراض کرد، بعد نتیجه چهار بر یک به سود هند اعلام شد که تیم ایران اعتراض کرد. 

1936913
اعتراض مربیان هندی به تیم داوری برای تغییر امتیازات داده شده به ایران

همین صحنه بود که جنجال بسیاری را ایجاد کرد، چون مشخص نبود که آیا اقدام بازیکنان تیم کبدی ایران بدون خطا و درست بوده و امتیازی به آنها تعلق خواهد گرفت یا خیر. این در حالی بود که امتیاز اولیه به سود ایران داده شده بود.

1936915
1936916
بررسی دقیق صحنه بیشتر از یک ساعت از سوی تیم داوری طول کشید.

با این حال، پس از وقفه طولانی و اعتراض‌های شدیدی که صورت گرفت تصمیم بر این شد که چهار امتیاز به هند داده شود و در این صحنه بازیکنان ایران بودند که به شدت عصبانی شدند و به تصمیم این داور که به معنای باخت آنها در دیدار در لحظات پایانی بود اعتراض کردند اما دیگر فایده‌ای نداشت.

1936917
بازیکنان در این وقفه یک ساعته خسته و کلافه شده بودند و  منتظر اعلام نتیجه نهایی بودند.

تیم هند در نهایت موفق شد در این بازی عجیب و بی‌سابقه با نتیجه 29-33 و با همین چهار امتیاز برنده شود و مدال طلا را با خود به خانه ببرد.

1936922
اعضای کاروان ایران روی سکوها حضور داشتند و به رای داوران معترض بودند

انتقادهای بسیاری از عملکرد داوران و ناظران این بازی مطرح شده است. کارشناسان رشته کبدی معتقد هستند که به راحتی می‌شد جلوی این جنجال بزرگ و تاخیر یک ساعته در دیدار فینال را گرفت.

1936918
اطلاعیه مربوط به لغو نشست خبری پس از پایان دیدار فینال

این اتفاقات باعث لغو نشست خبری پس از بازی هم شد. درگیری و اعتراضات عجیب از سوی مربیان هر دو تیم با کادر داوری و حتی بازیکنان حریف باعث شد که کنترل شرایط از دست مسئولان برگزاری مسابقه خارج شود و طولانی شدن بررسی این صحنه و اتخاذ تصمیم نهایی هم به عصبانیت و نارضایتی‌ها دامن زد.

کار حتی به جایی کشیده شد که مربیان هندی قصد داشتند در اعتراض به داوری از بازیکنان خود بخواهند که از ادامه دادن بازی خودداری کنند و به نظر می‌رسد که داوران در مواجهه با این صحنه توانایی تصمیم‌گیری درست برای استفاده از قانونی مشخص را نداشتند و همین رفتارها باعث شد که دو طرف تصمیم آنها را قبول نداشته باشند، اتفاقاتی که جلوگیری از آنها بسیار راحت بود اما مدیریت درستی انجام نشد.

دیدگاه‌ها