کد خبر : 1971472 | 17 مهر 1402 ساعت 17:42 | 59K بازدید | 200 دیدگاه

کمک، پرچم نزد و پیام حیدری متهم شد؛

حمله شدید به تلفن شخصی داور بازی پرسپولیس!

در حالی که تشخیص صحنه مشکوک در بازی پرسپولیس - گل‌گهر برعهده کمک داور بود اما طرفداران فوتبال به شکلی اتهامات را متوجه پیام حیدری کردند.

حمله شدید به تلفن شخصی داور بازی پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، یک روز از بازی پرسپولیس - گل‌گهر می‌گذرد و جنجال‌های این بازی به خصوص درباره صحنه مشکوک به گل تیم سیرجانی ادامه دارد. در دقیقه 61 این بازی ضربه سر میشل ورده در حالی با واکنش بیرانوند همراه شد که به زعم بسیاری از کارشناسان توپ را از داخل دروازه به بیرون آورده است.

اگرچه فقدان تکنولوژی خط دروازه و حتی دوربین روی خط، کارشناسان را از اظهارنظر قطعی بر حذر می‌کند اما تصاویر تلویزیونی بسیاری از هواداران فوتبال را متقاعد کرده که در این صحنه رای را بر خلاف نظر کمک داور دوم بدهند. کسی که در این صحنه نتوانست واکنش ایده‌آل نشان بدهد و در لحظه کلیدی، روی خط حضور نداشت.

باوجود اشتباه داوودزاده اما نوک پیکان حملات و توهین‌های فضای مجازی به سوی پیام حیدری، داور وسط این بازی، هدف گرفته شد که در یک جنجال ناخواسته عجیب قرار گرفته بود. نکته جالب اینکه بسیاری از صفحات هواداری شماره تلفن شخصی پیام حیدری را هم منتشر کردند تا از صبح امروز عملا تلفن او با آماج حملات شدیداللحن مواجه شود.

1938039
بر اساس قوانین برای اعلام گل باید تمام توپ از تمام خط رد شود که البته در صحنه‌های مشکوک، این موضوع با جایگیری دقیق کمک داور یا تکنولوژی پیش می‌رود.

این در حالی است که در صحنه مشکوک به گل، به وضوح مشخص است که کمک داور نقش اصلی را برعهده دارد و حتی این موضوع در قوانین داوری فوتبال نیز آمده است:

* وقتی یک گل به ثمر می‌رسد و هیچ شکی وجود ندارد و واضح است، داور و کمک داور باید ارتباط چشمی برقرار کنند و کمک داور ۲۵ _۳۰ متر  در خط طولی به سمت نیمه زمین بدود؛ بدون بالا بردن پرچم.

* ولی وقتی یک گل به ثمر می‌رسد اما توپ ظاهرا در جریان بازی است، کمک داور باید اول پرچم خودش را بالا ببرد تا توجه داور را به خودش جلب کند بعد پروسه تایید گل رو انجام دهد. یعنی ۲۵_۳۰ متر روی خط طولی به سمت نیمه زمین بدود.

1938043
در صحنه‌های مشکوک به گل، کمک داور باید ابتدا پرچم خود را بالا ببرد تا داور تصمیم او را تایید کند.

اما در این صحنه داوودزاده نتوانست ورود توپ به دروازه را تشخیص بدهد و طبیعتا پیام حیدری نیز در زاویه روبرو نمی‌توانست چنین کاری را انجام دهد، همانطوری که از تصاویر پشت دو دروازه، امکان تشخیص ورود توپ وجود ندارد.

دیدگاه‌ها