کد خبر : 1971485 | 17 مهر 1402 ساعت 18:59 | 24.5K بازدید | 9 دیدگاه

آنتونیو مانیکونه و سبک مشابه با هافبک تیم ملی:

توصیه‌های یک کاربلد به روزبه چشمی (عکس)

روزبه چشمی هافبک استقلالی تیم ملی زیر نظر مربی ایتالیایی تیم ملی به تمرین پرداخت.

توصیه‌های یک کاربلد به روزبه چشمی (عکس)

به گزارش ورزش سه، روزبه چشمی بازیکن با تجربه استقلال روزهای خوب فوتبالی خود را سپری می‌کند و در تیم ملی و استقلال نقش محوری و کلیدی ایفا می‌کند.

او پس از درخشش در جام جهانی و گلزنی مقابل ولز اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در میدان پیدا کرده است و توانایی‌های پنهان خود را هم پیدا کرده است، او که بازیکن مربی پسندی است، جزو معدود فوتبالیست‌هایی است که در دو پست هافبک دفاعی و مدافع میانی با یک استاندارد قابل قبول و در سطح ملی به میدان می‌رود.

چشمی در این فصل استقلال را در دو پست هافبک دفاعی و ضلع اصلی دفاع 3 نفره رهبری کرده است و تاثیر زیادی در عملکرد خوب دفاعی جواد نکونام داشته است.

1938067

او علاوه بر حضور موثر در کارهای دفاعی وظیفه بازیسازی از عقب زمین را هم بر عهده دارد و ریتم بازی آبی‌ها را مشخص می‌کند.

او در تیم ملی نقش متفاوتی ایفا می‌کند و زمانی که در میدان حضور پیدا می‌کند اگر همزمان با حضور سعید عزت اللهی باشد، گاها در فاز هجومی اضافه می‌شود و در تک ضربه‌های اتصال خط میانی به خط هافبک نقش مهمی ایفا می‌کند.

او امروز زیر نظر آنتونیو مانیکونه به تمرین پرداخت و برای دقایقی نکات تاکتیکی این مربی ایتالیایی تیم ملی را با دقت دریافت کرد.

اما زمانی این مکالمه جذاب‌تر خواهد شد که بدانید مربی فعلی تیم ملی و هافبک اسبق اینترمیلان تخصص خاصی در پست و سبک بازی که چشمی ارائه می‌کند در زمان فوتبال خود ارائه می‌کرده است.

او در زمان فوتبال خود به عنوان هافبک، هافبک دفاعی و البته یک deep-lying playmaker یا بازیساز از عقب زمین در تیم‌های خود فعالیت می٬کرده است و توصیه‌های او برای روزبه چشمی می‌تواند یک کلاس درس فوق العاده باشد.

دیدگاه‌ها