کد خبر : 1971912 | 19 مهر 1402 ساعت 14:55 | 40.6K بازدید | 37 دیدگاه

دکترای افتخاری برای کارلتو

افتخار جدید برای مربی رئال: دکتر کارلو آنچلوتی (عکس)

دانشگاه پارما امروز به کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال، مدرک دکترای افتخاری را اعطا کرد.

افتخار جدید برای مربی رئال: دکتر کارلو آنچلوتی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز دانشگاه پارما به کارلو آنچلوتی دکترای افتخاری اعطا کرد. در سالن مملو از جمعیت، مربی رئال مادرید از دریافت این جایزه هیجان‌زده و سپاسگزار بود. کارلتو تز دکترای خود را به نام «فوتبال، یک روش زندگی» ارائه کرد.

برای آنچلوتی، شهر پارما از آنجایی که او در رجولو، در 40 کیلومتری پارما متولد شده، معنای خاصی دارد، جایی که کار خود را به عنوان بازیکن و بعداً به عنوان مربی آغاز کرد.

1938697

آنچلوتی پس از دریافت دکترای افتخاری گفت: «من این عنوان را دریافت کرده‌ام و برخی می‌گویند که من برایش زحمت کافی نکشیده‌ام. در واقع من چندین امتحان را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ام و هر سه روز نیز یک بار امتحان می‌دهم (اشاره به بازی‌های رئال). امتحاناتی که در آنها به سختی قضاوت می‌شوم. از این پس به بازیکنانم می‌گویم که می‌‍توانند من را دکتر صدا کنند.»

سرمربی رئال مادرید کلید موفقیت در زندگی را اینگونه بیان می‌کند: «قدرت فوتبال در فردیت نیست، بلکه در گروه است. این کار نیست، و بیشتر اشتیاق است که به من اجازه داده تا خودم را وقف فوتبال کنم. به مدت 44 سال در فوتبال هستم و شما نمی‌توانید این تجربه را در بازار بخرید. غیرقابل پیش بینی بودن این ورزش به من اشتیاق شدیدی می‌دهد. من در 15 سالگی چنین بودم، هنوز هم همینطور هستم. امروز اگر اشتیاق نداشته باشید، نمی‌توانید صددرصد خودتان را وقف یک کار کنید».

1938696

کارلتو در پایان گفت: «تعادل یک مؤلفه مهم در زندگی و در ورزش است. بهبود استعداد غیرممکن است: یا وجود دارد یا نیست. مارادونا استعداد فوق العاده‌ای داشت و نمی‌توانستید به او دریبل زدن را بهتر یاد بدهید. می توانستید به او یاد بدهید که آن را مدیریت کند. یک قهرمان بزرگ می‌تواند استعداد خود را در خدمت دیگران قرار دهد و این تفاوت او با یک بازیکن بزرگ است.»

1938695

آنچلوتی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حمایت خانواده‌اش نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد. در پایان این مراسم حضار به شدت او را تشویق کردند.

آریگو ساکی، یکی از مربیان او و اسطوره میلان، و آریدو برائیدا، مدیر ورزشی سابق میلان، نیز در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاه‌ها