کد خبر : 1974365 | 30 مهر 1402 ساعت 18:27 | 6.1K بازدید | 5 دیدگاه

رفع یک ابهام بزرگ درباره فدراسیون والیبال و داورزنی

به نظر می‌رسد محمدرضا داورزنی مشکلی برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال ندارد.

رفع یک ابهام بزرگ درباره فدراسیون والیبال و داورزنی

به گزارش "ورزش سه"، تصویب قانون عدم استفاده از افراد بازنشسته در بدنه فدراسیون‌ها باعث شد شایعاتی در رابطه با احتمال پایان کار محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال و کناره‌گیری او از انتخابات مطرح شود، اما به نظر می‌رسد این قانون اصلاً شامل حال او نمی‌شود.

وحید مرادی، نایب رئیس فدراسیون والیبال، در واکنش به این موضوع گفت: حداکثر سن ۶۵ سال است، اما آقای داورزنی ۶۲ سال دارد و شرایط بازنشستگی را ندارد. در قانون قبلی دستگاه اجرایی مثل وزارت ورزش و جوانان می‌توانست به صلاح‌دید خود در صورتی که کارمندش ۳۵ سال خدمت را پر کرده باشد، فرد را قبل از ۶۵ سالگی بازنشسته کند، اما در قانون جدید این اختیار به خود فرد داده شده است. یعنی اگر شما کارمند هستید شما تصمیم می‌گیرید قبل از ۶۵ سالگی بازنشسته شوید یا صبر کنید ۶۵ سال پر شود و بازنشسته شوید.

مرادی با بیان اینکه داورزنی شرایط بانشستگی را ندارد، مدعی شد: این شبهه‌ای است که متاسفانه برخی از کاندیداهای ریاست والیبال با توجه به نزدیک بودن انتخابات مطرح کرده‌اند تا شائبه ایجاد کنند. آقای داورزنی ۶۲ سال دارد، بازنشسته نیست و قرار هم نیست بازنشسته شود.

او در واکنش به اینکه طبق نامه‌ای که به امضای برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان رسیده بود داورزنی از تاریخ اول دی ماه ۱۴۰۱ بازنشسته محسوب می‌شود، گفت: این شیطنتی بود که برخی در وزارت ورزش انجام دادند. به همین دلیل هم جلوی آن را گرفتند. موضوع دیگری منع قانونی ایجاد کرده بود که ربطی به بازنشستگی نداشت و با دستور مقامات، مسئله حل شد. آقای داورزنی هم به کارش ادامه داد.

دیدگاه‌ها