کد خبر : 1974993 | 02 آبان 1402 ساعت 22:22 | 175.3K بازدید | 255 دیدگاه

تکل در محوطه جریمه؛ پنالتی گم شد

کارشناسی اشتباه وحشتناک VAR به ضرر پرسپولیس!

یک صحنه مشکوک در آخرین دقایق بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان، قضاوت تیم داوری و تکنولوژی داور ویدیویی را زیر سوال برد.

کارشناسی اشتباه وحشتناک VAR به ضرر پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه، در دقایق پایانی دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان و در شرایطی که بازی با دو گل به سود سرخپوشان دنبال می‌شد، نبیل باهویی که به عنوان بازیکن تعویضی یحیی گل محمدی وارد زمین شده بود، در میانه زمین در صحنه‌ای مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و در موقعیتی عالی قرار گرفت.

باهویی پس از برخورد با سدیوجون قوربانوف، مدافع حریف، سرنگون شد و در شرایطی که سرخپوشان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، محمد قاسم، داور عراقی مسابقه، دستور به ادامه بازی داد اما شدت برخورد به حدی بود که تیم پزشکی پرسپولیس برای مداوای مهاجم سرخ‌ها وارد زمین شد.

لحظاتی بعد و در پس مشورت داور عراقی با اتاق VAR، او برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت اما بعد از چندین بار بررسی صحنه باز هم دستور به ادامه بازی داد که این تصمیم مورد اعتراض سرخپوشان قرار بگیرد.

ویدئو: 314499

📌 دریافت توپ توسط نبیل باهویی (مشکوک به آفساید)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: این صحنه به هیچ وجه آفساید نبود.
✅ محمدحسین ترابیان: آفساید نبود.
✅ ابراهیم میرزابیگی: مدافع استقلال تاجیکستان آفساید را پر کرده بود.
✅ تورج حق‌وردی: آفساید نبود و بازیکن حریف آفساید را پر کرده بود.
✅ مهدی عالیقدر: به هيچ وجه آفسايد نيست.
✅ بابک وسیله‌بر: آفساید نبود.

📌 برخورد سدیوجون قوربانوف و نبیل باهویی (مشکوک به پنالتی)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: مدافع مچ پای مهاجم را زد و باعث سرنگونی او شد. به نظر من دلیل اینکه داور متقاعد نشد پنالتی اعلام کند، این بود که استنباط می‌کرد مدافع اول توپ را زده، در حالی که اینطور نبود. ضمن اینکه بر فرض اگر مدافع ابتدا توپ‌ را هم می‌زد  در ادامه پای مهاجم را هم زده بود، به طوری که ممکن بود باعث‌ مصدومیت او شود. بنابراین باید پنالتی اعلام می‌شد.
❌ محمدحسین ترابیان: بازیکن استقلال تاجیکستان مرتکب خطا شد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.
❌ ابراهیم میرزابیگی: مدافع استقلال تاجیکستان توپ را نزد و فقط پای بازیکن پرسپولیس را قیچی کرد؛ بنابراین داور باید یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد.
❌ تورج حق‌وردی: مدافع فقط پای مهاجم را زد و اصلا با توپ بازی نکرد. بنابراین داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.
❌ مهدی عالیقدر: بازيكن مدافع هر دو پای مهاجم را می‌زند كه باید اعلام پنالتي می‌شد. تعلل داور و تيم VAR و عدم اخذ تصميم درست از نكات عجيب این صحنه بود.
❌ بابک وسیله‌بر: این صحنه خطای تکل از پشت مدافع بود باید پنالتی اعلام می‌شد.

📌 جریمه بازیکن استقلال تاجیکستان (مشکوک به اخراج)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: با توجه به اینکه موقعیت آشکار گل محسوب می‌شد و جدال برای تصاحب توپ بود، داور باید بازیکن استقلال تاجیکستان را با کارت زرد جریمه می‌کرد.
✅ محمدحسین ترابیان: نیازی به جریمه بازیکن با کارت زرد یا قرمز نبود.
❌ ابراهیم میرزابیگی: این برخورد، جدال بر سر توپ بود و اخراج نداشت اما داور می‌توانست با کارت زرد بازیکن استقلال را جریمه کند.
❌ تورج حق‌وردی: اخطار کافی بود.
❌ مهدی عالیقدر: بازیکن استقلال تاجیکستان باید با کارت زرد جریمه می‌شد.
❌ بابک وسیله‌بر: اخراج به علت جلوگیری از موقعیت آشکار گلزنی.

دیدگاه‌ها