کد خبر : 1975399 | 04 آبان 1402 ساعت 14:33 | 21.2K بازدید | 9 دیدگاه

محرومیت 10 ماهه

سخت‌ترین تنبیه برای تونالی: وداع با فصل و یورو

با اعلام رسمی، ساندرو تونالی به دلیل شرط‌بندی غیرقانونی 10 ماه از فوتبال محروم شد.

سخت‌ترین تنبیه برای تونالی: وداع با فصل و یورو

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام حکم قطعی ساندرو تونالی اعلام شد و این ملی پوش ایتالیایی نیوکسل به دلیل شرطبندی غیرقانونی باید 10 ماه دور از فوتبال بماند. هافبک ایتالیایی و گران‌قیمت نیوکسل با این محرومیت نه تنها مسابقات این فصل بلکه مسابقات یورو 2024 را هم از دست خواهد داد. همچنین او به 8 ماه شرکت در جلسات بازپروری و واگذاری دستمزد 12 میلیون یورویی خود نیز محکوم شد.

در این رابطه، گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، نیز تایید کرد که ساندرو تونالی 10 ماه محروم خواهد شد و باید یک برنامه بازپروری را برای 8 ماه دیگر دنبال کند: «دادستان فدراسیون و تونالی به توافقی برای این محرومیت رسیده‌اند و من آن را تایید می‌کنم. این توافقنامه شامل ممنوعیت 10 ماهه به اضافه 8 ماه فعالیت‌های توانبخشی و حداقل 16 حضور در انظار عمومی است.»

1945232

هافبک سابق میلان هفته گذشته نزد مقامات فدراسیون فوتبال ایتالیا در جلسه‌ای که تقریباً سه ساعت به طول انجامید، اعتراف کرد که روی مسابقات فوتبال شرط‌بندی کرده است.

این شامل بازی‌های میلان، تیم سابقش، نیز می‌شد، اما از آنجایی که او روی برد آن‌ها شرط‌بندی می‌کرد، از نظر احتمال تبانی بازی مورد بررسی قرار نگرفت.

شرط‌بندی برای همه بازیکنان فوتبال در هر رویداد ورزشی خلاف قوانین است، اما بازی‌هایی که تیم‌های خودشان را درگیر می‌کنند مجازات بسیار سخت‌تری دارند.

1944295

گراوینا ادامه داد: «قوانین ممنوعیتی را برای چندین سال پیش‌بینی می‌کنند، اما می‌تواند یک توافقنامه و شرایطی با محرومیت کمتر نیز وجود داشته باشد. تونالی و فاجولی بالاتر از حد انتظار همکاری کردند. ما همچنان از قوانینی که اتخاذ کرده بودیم پیروی می‌کنیم.»

نیکولو فاجولی، هافبک یوونتوس، نیز در ابتدا 12 ماه محروم شد، اما در ازای درمان اعتیاد به قمار و حداقل 10 بار حضور در انظار عمومی، 5 ماه محروم شد.

1941647

فاجولی همچنین قبل از اینکه تحت بازجویی قرار گیرد، خود را به مقامات تحویل داد و روی یوونتوس شرط‌بندی نکرده بود که همه این موارد به کاهش مدت محرومیت کمک کرد.

تونالی درمان اعتیاد به قمار را نیز آغاز کرده است. انتظار می‌رود که فدراسیون در اواخر امروز با بیانیه‌ای رسمی محرومیت تونالی را تایید کند.

دیدگاه‌ها