کد خبر : 1976180 | 08 آبان 1402 ساعت 02:41 | 19.7K بازدید | 31 دیدگاه

رؤیای توپ طلا، صلاح را آزار می‌دهد

محمد صلاح، ستاره تیم ملی مصر و بهترین گلزن لیورپول، همچنان برای کسب توپ طلا به رقابت با غول‌های فوتبال جهان ادامه می‌دهد.

رؤیای توپ طلا، صلاح را آزار می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، هواداران فوتبال امروز منتظر معرفی ستاره‌ای خواهند بود که برنده جایزه معتبر مجله مشهور فرانسوی فرانس فوتبال برای بهترین بازیکن جهان در سال 2023 می‌شود. لیست نامزدهای دریافت این جایزه که شامل 30 بازیکن بود، ماه گذشته توسط این مجله معرفی شد و نام محمد صلاح هم در این لیست قرار داشت تا برای پنجمین دوره متوالی جایگاه خود را در بین بهترین بازیکنان جهان حفظ کند.

صلاح همچنان رؤیای این را دارد که تبدیل به اولین بازیکن عرب و دومین ستاره آفریقایی (پس از ژرژ وه‌آ، ستاره سابق میلان که در سال 1995) شود که موفق به کسب توپ طلا می‌شوند. ستاره مصری لیورپول سال گذشته با مجله فرانس فوتبال در مورد رؤیاهای خود برای کسب توپ طلا صحبت کرد و گفت: می‌خواهم دومین بازیکن آفریقایی باشم که این عنوان را کسب می‌کند. کسب توپ طلا تأثیر زیادی بر مصری‌ها و همچنین مردم آفریقا و خاورمیانه خواهد داشت و آن وقت بسیاری از مردم خواهند فهمید که آن‌ها قادر به کسب جوایز هستند.

1946885

محمد صلاح که در سال 2017 از رم به لیورپول پیوست، برای اولین‌بار در سال 2018 نامزد دریافت این جایزه شد و پس از آن با توجه به درخشش مداوم خود با تیمش، جایگاه دائمی خود را در لیست نامزدها حفظ کرده است. او در سال 2018 با 188 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی نهایی این جایزه قرار گرفت و در سال 2019 با 178 امتیاز رده پنجم را به خود اختصاص داد که این، بهترین رتبه را برای یک بازیکن عرب در تاریخ محسوب می‌شد.

پس از لغو این مراسم در سال 2020 به‌دلیل همه‌گیری کرونا، صلاح در سال 2021 با 121 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی نهایی قرار گرفت و سال گذشته نیز موفقیت تاریخی خود را تکرار کرد و دوباره در رده پنجم این فهرست قرار گرفت.

صلاح به‌همراه یاسین بونو، دروازه‌بان مراکشی که نقش برجسته‌ای در راهیابی تاریخی شیرهای اطلس به نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر و کسب مقام چهارم ایفا کرد، دو نماینده فوتبال عرب در فهرست نامزدهای این جایزه هستند. البته بونو همچنین برای جایزه بهترین دروازه‌بان جهان نیز رقابت می‌کند.

1946886

البته علی‌رغم درخشش صلاح با لیورپول در این فصل و همچنین حضور موفق او در تیم ملی مصر که منجر به صعود به جام ملت‌های آفریقا شد، شانس او برای رسیدن به توپ طلا زیاد نیست؛ به خصوص که قرمزها فصل گذشته نیز در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ناکام بودند.

در طول فصل گذشته، صلاح جام جهانی قطر را از دست داد و با لیورپول در فصل 2022-2023 به یک قهرمانی بسنده کرد: سوپرجام انگلیسی با پیروزی برابر منچسترسیتی. همچنین لیورپول فصل گذشته با ناکامی در رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا، هواداران خود را شوکه کرد.‌ این تیم در رده پنجم قرار گرفت و اکنون در رقابت‌های لیگ اروپا حضور دارد.

با وجود نتایج متزلزل لیورپول در فصل 2022-2023، صلاح همچنان به درخشش خود ادامه داد. این ستاره مصری در طول 51 بازی روی 46 گل تأثیرگذار بود و 30 گل به ثمر رساند و 16 پاس گل داد. صلاح همچنین فصل گذشته با 19 گل در رده سوم برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار گرفت و در لیگ قهرمانان اروپا نیز با 8 گل، رده دوم برترین گلزنان را به خود اختصاص داد.

صلاح در این فصل در 12 بازی در تمام تورنمنت‌ها روی 13 گل تاثیرگذار بوده (9 گل و 4 پاس گل) و ممکن است رؤیای او برای کسب توپ طلا در سال 2024 تحقق پیدا کند. در این فصل، صلاح امیدوار است با درخشش در ترکیب لیورپول، این تیم را به‌سوی بازپس‌گیری عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس پس از سه فصل و قهرمانی در لیگ اروپا و جام حذفی و جام اتحادیه رهبری کند تا امیدهای خود را برای حضور در لیست سال آینده و سپس رقابت برای دریافت جایزه افزایش بدهد.

دیدگاه‌ها