کد خبر : 1976991 | 11 آبان 1402 ساعت 10:49 | 10.5K بازدید | 2 دیدگاه

سينا، شناگر توقف ناپذيرى كه نااميد نمى‌شود

ستاره ايرانى هانگژو، براى پاريس استارت زد!

ستاره کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی كه هنوز پاداش خود را به طور كامل دريافت نكرده، می‌گوید با انگیزه‌ای بیشتر برای کسب مدال در پارالمپیک تمرین می‌کند.

ستاره ايرانى هانگژو، براى پاريس استارت زد!

به گزارش "ورزش سه"، بی شک می توان جوان 22 ساله شنای ایران را پدیده کاروان فرزندان ایران در بازی های پاراآسیایی و پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در هانگژو 2022 دانست. سینا ضیغمی‌نژاد که تا پیش از این شاید کمتر کسی اسم او را شنیده بود، توانست در بازی های پاراآسیایی با سه طلا و یک نقره در رشته پاراشنا همه را شگفت زده کند. جالب اینکه او در تمامی رشته هایی که مدال کسب کرد، یک رقیب سفت و سخت از ایران به نام شاهین ایزدیار داشت که در دوره قبلی بازی های پاراآسیایی توانسته بود 6 مدال طلا به دست بیاورد. 

بعد از بازگشت از رقابت سخت، دشوار و البته شیرین هانگژو با این پسر جوان اهل کرمان دقایقی به گفتگو پرداختیم که در ادامه ماحصل آن می آید: 

* بعد از 9 سال رکورد شناگر چینی را شکستم

خدا را شکر می‌کنم که در اولین تجربه‌ام در بازی های پاراآسیایی توانستم سه طلا و یک نقره برای کشورم به دست بیاورم و رکورد صد متر آزاد آسیا را هم شکستم. این رکورد از 9 سال قبل در اختیار یک شناگر چینی بود که مدال پارالمپیک ریو را کسب کرده‌بود. من در صد متر قورباغه و 200 متر مختلط انفرادی هم به مدال طلا رسیدم و حالا فقط به مدال پارالمپیک پاریس فکر می‌کنم. من 22 ساله هستم و هنوز زمان زیادی دارم تا بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم. 

* مدال پارالمپیک می‌گیرم، اگر...

اینکه می‌گویم برای مدال پارالمپیک پاریس آماده می‌شوم، نباید فکر کنیم که آن مدال به‌راحتی به دست می‌آید. کسب مدال در پارالمپیک شرایط خاص خودش را دارد و ورزشکاران هر کشور بعد از طی کردن یک پروسه و کار کردن با یک گروه برای رسیدن به چنین افتخاری آماده می‌شوند. به نظرم همه چیز باید روی اصول باشد؛ از بدنسازی بگیر تا مربی و روانشناس. در صد متر قورباغه که رکورد آسیا را زدم، الان در رنک چهارم دنیا هستم و شناگرانی از کشورهای ایتالیا و روسیه رقبای من در جهان هستند. به هر حال صدم ثانیه ها در شنا تاثیرگذار است و این صدم ثانیه ها هم با کار کردن جبران می‌شود. پس این را در خودم می‌بینم که مدال پارالمپیک را بگیرم. 

1948517

* به‌خاطر مشکل دستم هیچ وقت ناامید نشدم

من از 8 سالگی شنا را شروع کردم و از 10، 12 سالگی دیگر به صورت حرفه‌ای تمرین کردم. برای این مسابقه‌ای که در آن موفق بودم، 20 مرحله اردو را پشت سر گذاشتم و بهترین تمرینات را سپری کردم. هیچ وقت به اینکه دستم مشکلی دارد و به‌خاطر آن محدودیتی دارم، فکر نکردم. حتی در باشگاه هم همیشه سعی کردم کارهایم را خودم انجام دهم. این موضوع هیچ وقت باعث نشد تا فکر کنم که نمی‌توانم موفق شوم. 

* ایزدیار بیشتر رفیقم است تا رقیب

من اهل استان کرمان هستم و وقتی هم که از بازی های پاراآسیایی برگشتم استقبال فوق العاده‌ای را از من ترتیب داده بودند. من برای کسب همین مدال ها رفته بودم. شاید کمتر کسی به توانایی من ایمان داشت، اما خودم می‌دانستم که چه می‌خواهم. به هر حال رکوردها از قبل مشخص بود. رقیب مهمی مثل شاهین ایزدیار داشتم که بیشتر از رقیب، رفیق من است. من نتیجه دلخواهم را در این دوره گرفتم و امیدوارم بتوانم در رویدادهای بعدی هم موفق باشم. 

* امیدوارم به اندازه مدال هایم پاداش بگیرم

در خصوص پاداش ها فعلا نمی‌توانم چیز خاصی بگویم. چون یک مبلغ 10 هزار دلار به ما پای سکو دادند و گفتند موقت است. به هر حال دیدیم که در بازی های آسیایی پای سکو به ورزشکاران 17 هزار دلار اعطا شد. در ضمن من 3 طلا و یک نقره برای کشورم به ارمغان آوردم و آنطور که پرسیدم در دوره قبلی به شاهین ایزدیار که چند مدال کسب کرده بود، پاداش همه مدال هایش را داده‌اند. به هر حال امیدوارم مسئولین در روزهای آینده در این خصوص تصمیم درستی بگیرند و من بتوانم به حقم برسم.

1948516

دیدگاه‌ها